Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ooit uitleg over 'de bloemetjes en de bijtjes' gehad?poesmoes schreef:Aja, trouwens veulentje zou niet zo heel erg zijn. Vind altijd wel een baasje!

poesmoes schreef:Ok, heb de DA gebeld en die komt morgen. Kunnen we ze laten nakijken en evt. zwangerschap uitsluiten.
Hengstje castreren ze liever niet in de zomer, dus daar gaan we mee moeten wachten. Appart zetten dan maar.
Maar ik heb maar 1 stal staan... Die ik evt. wel in 2 kan delen.
Maar hoe doe ik dat dan voor de pony die aan de andere kant van de wei staat?
Eventueel 's avonds binnen doen en 's morgens uithalen? En bij slecht weer ook binnen zetten?
Hoe pak ik dat het beste aan?
I know, 1+1=2.
Maar het was dat of alleen... Dan was de kueze snel gemaakt!
ShauniBef schreef:Star_hutch.. Hengsten kan je al gratis krijgen..
TS, goed dat je er een pony bij hebt genomen, maar is het nou echt zo moeilijk om goed na te denken...?! Apart houden vind ik niet fair voor de hengst. Hij ziet en ruikt de merrie, en wordt daardoor helemaal gek...
poesmoes schreef:Ok,
eerst antwoord op de vragen.
Hengstje stond idd alleen bij vorige eigenaar. Merrie, dat weet ik niet.
Hengstje is 1, merrie 4.
Ze doen het eigenlijk echt goed hoor. Niet dat merrie constant achter hem aan zit om te stampen. Maar als hij wat te dichtbij komt, in de stal of op de wei, dan stampt of duwt ze hem weg.
Ik dacht eerst, zij wil "de baas" zijn. Hij zal het wel op termijn gaan snappen.
Maar gisteren mocht hij absoluut NIET in de stal. Nu staat zij in de stal, hij ligt ervoor, knal ervoor.
Ik kan ze appart stallen in dezelfde stal, onderverdelen.
Wie zet ik dan best op de wei met de stal en wie op het stuk zonder?
En moet ik dan diegene zonder stal dagelijks binnen en buiten zetten?
Wat als het slecht weer is?
Ik wil het goed doen, voor beiden.
De situatie was zo dat mijn man eerst helemaal tegen het houden van een pony was en omdat we er 2 konden kopen van dezelfde eigenaar, hebben we toegehapt, ook mijn man.
Anders was het hengstje gewoon alleen komen te staan en was de kans klein dat man ooit ja had gezegd voor een 2e.
Mannen...
Maar ik heb het maar gedaan, wist dat dat probleem van voortplanting kon komen. Maar prioriteit was dat ze niet alleen zouden komen te staan.
Veulentje zou evt. zelfs kunnen blijven. Het wordt dan echt klein maar ik doe zeker geen dier weg zonder dag ik weet dat ie goed zit. Is niet voor niets hier een halve zoo.
Vertellen jullie me even hoe ik het best man en vrouw gelukkig maak? De rest volgt vanzelf wel.
Voor elk probleem is een oplossing.
poesmoes schreef:Ok,
eerst antwoord op de vragen.
Hengstje stond idd alleen bij vorige eigenaar. Merrie, dat weet ik niet.
Hengstje is 1, merrie 4.
Ze doen het eigenlijk echt goed hoor. Niet dat merrie constant achter hem aan zit om te stampen. Maar als hij wat te dichtbij komt, in de stal of op de wei, dan stampt of duwt ze hem weg.
Ik dacht eerst, zij wil "de baas" zijn. Hij zal het wel op termijn gaan snappen.
Maar gisteren mocht hij absoluut NIET in de stal. Nu staat zij in de stal, hij ligt ervoor, knal ervoor.
Ik kan ze appart stallen in dezelfde stal, onderverdelen.
Wie zet ik dan best op de wei met de stal en wie op het stuk zonder?
En moet ik dan diegene zonder stal dagelijks binnen en buiten zetten?
Wat als het slecht weer is?
Ik wil het goed doen, voor beiden.
De situatie was zo dat mijn man eerst helemaal tegen het houden van een pony was en omdat we er 2 konden kopen van dezelfde eigenaar, hebben we toegehapt, ook mijn man.
Anders was het hengstje gewoon alleen komen te staan en was de kans klein dat man ooit ja had gezegd voor een 2e.
Mannen...
Maar ik heb het maar gedaan, wist dat dat probleem van voortplanting kon komen. Maar prioriteit was dat ze niet alleen zouden komen te staan.
Veulentje zou evt. zelfs kunnen blijven. Het wordt dan echt klein maar ik doe zeker geen dier weg zonder dag ik weet dat ie goed zit. Is niet voor niets hier een halve zoo.
Vertellen jullie me even hoe ik het best man en vrouw gelukkig maak? De rest volgt vanzelf wel.
Voor elk probleem is een oplossing.