Wat mag ik starten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_FD

Wat mag ik starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 18:23

Hallo bokkers,

Ik heb een vraagje,

Wat mag ik starten met een paard dat Z1 gereden heeft in 2009 ikzelf heb bij de pony's M2 gereden .
Ik heb ergens gelezen dat als je paard een aantal jaar niet meer hoog meegelopen heeft (heeft vorig jaar L2 gestart)
Je niet meteen in het M1 hoeft te starten

Weet iemand van jullie wat het nu is? Want ik kom er zelf niet echt wijs uit

Groetjes

Anoniem

Re: Wat mag ik starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:29

Je moet M2 starten, maar misschien kan je dispensatie aanvragen?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:34

Je zou M2 moeten starten, maar je kan dispensatie aanvragen om 1 (heel misschien 2) klasse lager te starten omdat jullie een nieuwe combinatie zijn en je hiervoor alleen bij de pony's gereden hebt denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:35

110.4. Verjaringsregeling
Indien een ruiter, een paard of een combinatie meer dan 3 jaar (36 maanden) niet meer is uitgekomen in de hoogste klasse waarin een winstpunt behaald is, bestaat de mogelijkheid om schriftelijk dispensatie aan te vragen om lager ingeschaald te worden dan in de inschalingstabel staat vermeld.

Je kan dus dispensatie aanvragen als het meer dan 3 jaar is geleden..

Nee Tammy, dat gaat alleen op als je van een A/B pony overgaat naar een D/E of paard die je bij de pony's gaat starten!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:46

Relaxed dat zou heel goed kunnen ja :j maar dat laatste is denk ik andersom :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:52

Tammy_ schreef:
Relaxed dat zou heel goed kunnen ja :j maar dat laatste is denk ik andersom :P

Nee hoor..

Een nieuw te vormen ponycombinatie waarvan de ruiter uitsluitend een klassering heeft behaald met een pony van de categorie A/B en overstapt naar een pony behorende tot de categorie D, E of paard, kan naar keuze maximaal twee klassen lager dan de verplichte klassenindeling worden ingedeeld. Een nieuw te vormen ponycombinatie waarvan de ruiter uitsluitend een klassering heeft behaald met een pony van de categorie A/B en overstapt naar een pony behorende tot de categorie C, kan naar keuze een klasse lager dan de verplichte klassenindeling worden ingedeeld.

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:20

Bedankt voor jullie snelle reacties !

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:40

Ja dat weet ik, Ik zette het een beetje verkeerd neer denk ik!
relaxed schreef:
Nee Tammy, dat gaat alleen op als je van een A/B pony overgaat naar een D/E of paard die je bij de pony's gaat starten!

Dit bedoelde ik, een paard bij de pony's starten kan niet. Ik dacht dat er hoorde te staan een pony bij de paarden starten, want dat kan wel.
Laatst bijgewerkt door Tammy_ op 30-06-12 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:43

Het is wel zo dat als je van pony's naar paarden overstapt, dus van een pony maar een paard gaat! Dat je dan een klasse lager dan hoogst gezamenlijk mag starten, in jou geval dus M1.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:45

mereltjuhxxx schreef:
Het is wel zo dat als je van pony's naar paarden overstapt, dus van een pony maar een paard gaat! Dat je dan een klasse lager dan hoogst gezamenlijk mag starten, in jou geval dus M1.

Klopt inderdaad. Dus alleen als je lager dan M1 zou willen starten, moet je eerst dispensatie aanvragen. Geen flauw idee of je dat zou krijgen trouwens, nooit mee te maken gehad. Maar als je het graag wilt, gewoon proberen.

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:51

Jaa denk dat ik het gewoon ga vragen
Paarden is toch heel anders dan pony's
Benieuwd of ik het krijg en anders gewoon super hard trainen dat de M1 lukt ;)

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:57

Ik ben ook dit jaar van de pony's naar de paarden gegaan, moest M1 starten of dus een klasse lager L2, maar dat paard van 1,74m was een heel verschil in vergelijking met mijn pony van 1,53m dus heb dispensatie aangevraagd en heb deze makkelijk gekregen ^^ zolang je niet al 2 of 3 pony's in de Z hebt gereden of zo krijg je makkelijk dispensatie :P

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 20:40

Jaa idd

Heb je gebeld of gemaild?
En wat heb je gezegd als ik vragen mag :o

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:46

Volgens mij heeft mijn moeder gebeld of ik heb gemaild, weet niet helemaal zeker meer, en ik denk dat zij of ik gezegd heb dat ik nét van de pony's overstap op de paarden en dus maar 1 pony in de M1 heb gereden :P Later kreeg ik een brief thuis gestuurd met daarin mijn startpas en dus de dispensatie ^^ had het dus tegelijk gevraagd samen met de aanvraag van mijn startpas met Silvio ^^

Jes_Vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:56

Als je voor het eerst op een officiële wedstrijd start, moet je altijd in de klasse B dressuur beginnen. Pas als je een winstpunt in de dressuur hebt gehaald, mag je meedoen aan een springwedstrijd. Ruiters of amazones die al wel eens op een officiële wedstrijd zijn gestart en met een nieuwe pony mee gaan doen, weten vaak niet in welke klasse zij zich mogen inschrijven. Kijk hiervoor achterin de Wedstrijdreglementen naar de startgerechtigdheidstabel. In geval van twijfel kun je altijd contact opnemen met de KNHS.

Nadiaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:10

Ik geloof dat je een categorie lager mag starten dus M1

Dafness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:47

Je moet inderdaad in de laatste starten.
Heb jij M ervaring en je pony Z dan moet je M starten.

_Eyecatcher_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:50

Ik denk M.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:52

Gewoon een keurig briefje sturen naar de KNHS met het verzoek om in de L2 te mogen starten. Aangeven waarom en vooral aangeven dat het niet eerlijk is ten opzichte van het paard om gelijk in de hoogste gezamelijke klasse te moeten starten. Dan maak je echt een goeie kans!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:04

Ik denk dat je wel dispensatie kunt krijgen hoor :)

Heb ik met mijn paard ook gekregen. Bij zijn vorige eigenaresse is hij L1 gestart (meteen in de L1 begonnen omdat zij vaker Z geweest is) en hij heeft een winstpunt behaald. Nog geen jaar daarvoor reed ik Z1 met mijn pony.
Pony is nu met pensioen en ik zou dus in de L1 moeten beginnen. Maar ik heb dispensatie aangevraagd en mocht in de B beginnen :)

Ik heb ze een mail gestuurd trouwens, bellen hoefde niet. Schriftelijk kun je ook beter over je argumenten nadenken vind ik :j
Zoals Daffodil zegt is het wel belangrijk om goed aan te geven waarom je dispensatie aanvraagd. Op basis daarvan beoordelen ze je aanvraag namelijk.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:10

Ik heb het andersom aangevraagd, om gelijk L1 te mogen starten ipv B. Ik heb duidelijk omschreven waarom dat was en vooral dat het in het belang van het paard was. Geen enkel probleem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:11

Dat je ipv L1 B wil starten snap ik dan weer niet helemaal, zoveel moeilijker/zwaarder is de L1 niet :n

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:12

Haar argument zal goed genoeg geweest zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:13

Nou ja, als je daar dispensatie voor kan krijgen, zal het TS zeker lukken! :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:19

Precies, bij mij deden ze ook echt niet moeilijk hoor.