sorry als dit verkeerd geplaatst is, ik wist niet echt waar het anders te zetten, hihi!
Ik heb altijd al wat problemen met mijn houding gehad (schouders te veel opgetrokken, voeten staan verkeerd, etc). Maar nu de laatste tijd - ongeveer 2 maanden - merk ik dat ik na het rijden last krijg van mijn onderrug, en met name mijn staartbeen botje. Nu is het zelfs zo vervelend dat het soms zelfs pijnlijk wordt bij het fietsen, opstaan vanuit een stoel, etc. Er komt dan echt zo'n pijnscheut door mijn staartbeen.
Nu heeft mijn paard nogal een uitstekende ruggengraat, en kun je in draf werkelijk op geen enkele manier een beetje lekker doorzitten. Bij andere paarden heb ik er minder last van (rondere paarden met een minder uitstekende ruggengraat), en met ruimere (boom)zadels heb ik er weer eerder last van (doordat ik door boomzadels en te ruime zadels last krijg, rijdt ik nu op een Barefoot cheyenne maatje 1. Boomloos dus en voor de 'mindere maatjes')
Nu mijn vraag: zou het kunnen dat ik juist door MIJN paard last ervan krijg, van die uitstekende ruggengraat van hem? Zonder zadel rijden doe ik al amper meer, gewoon omdat ik er dan erg veel last van krijg...
maar ook alleen op mijn eigen paard... Heeft iemand anders hier misschien ook last van/ervaring mee? En iemand enig idee hoe het op te lossen, of de pijn te verlichten?Alvast bedankt!
misschien houdt ik daar toch (onbewust) veel spanning vast of blokkeer ik het gewoon? Hmm...
)!
Ben je al langs de HA of fysio gegaan? Wat hebben die gezegd?