buitenrijden met GPS app' Endomondo: gratis en praktisch !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lamoriniere

buitenrijden met GPS app' Endomondo: gratis en praktisch !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 19:19

Hallo,
ik rijd in Putte in de grenspark De Zoom - Kalmthouste Heide.
Ik heb de applicatie Endomondo leren kennen via vrienden die lopen of fietsen, en heb het nu zelf een paar keer te paard geprobeerd en vindt het hééél leuk !
alleen maar voordelen : het is gratis (echt, ik gebruik het nu 2 maanden en mijn faktuur is niet 'onploft') en je krijg een volledig verslag van je rit. ideaal om de volgende rit te plannen, (korter, langer, een nieuwe weg uitproberen, een slechtere stuk mijden), handig ook voor de thuisfront (is allemaal te volgen online, je mag dus alleen vertrekken, ze weten waar je ben !), mogelijkheid (als meer ruiters meedoen) om routes vooraf in te plannen en er een 'event' van te maken (afspreken met meerdere gebruikers) en samen te gaan rijden...
één nadeel tot nu toe : ik ben de enige ruiter in de buurt om deze applicatie 'publiek' te gebruiken ... :)

ruiters in de buurt, proberen jullie het ook ? laat u routes zien !
Rijden jullie al met de app', deel uw ervaring !

Sophie & Confetti'sZara

kaatje89

Re: buitenrijden met GPS app' Endomondo: gratis en praktisch !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:39

Ik rij er vaak ook wel mee! Weet niet hoe alles precies werkt, weet alleen hoe ik hem aan zet, en weer uit :P En weet dat ik op internet kan zien waar ik ben geweest. Maar hoe zit het met op facebook zetten? Ben er niet zo handig mee :o

Vind het wel erg leuk dat ie alles gewoon opslaat :)

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 20:04

ivm facebook, is een instelling (link is helemaal rechts, boven de 'zoek' veld) van je profiel
dan kom je op je 'account', de tweede button is "connect", daar kan je kiezen om de sessies te 'posten' op je facebook account. :)
waar rijd je ? heb je al routes uitgestippeld ?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:07

ooh handig! Ik wist niet dat zoiets kon. Ik ga het volgende week gelijk proberen! :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:27

Ik heb hem zonet gedownload op mijn mobiel, ziet er tot nu toe nog niet zo ingewikkeld uit! := Ben nu op internet een route bij de Lemelerberg aan het maken. Maar zo'n route door het bos maken is niet zo makkelijk, :')

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:29

Ik heb het ook. vorige week op de fiets naar school even uit geprobeerd.
hij neemt de tidj op, en de verbrande kcal (;') ) Maar ik weet nog niet hoe ik de route dan uit kan stippelen. ik heb btw ook geen Facebook.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:32

Ik gebruik deze App ook, in de pro-versie. Online alles dichtgezet, ik gebruik het puur en alleen om m'n eigen trainingen bij te houden. Bevalt prima.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:32

http://www.endomondo.com daar moet je inloggen en dan bij routes klikken en dan kan je een route maken als het goed is! :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:36

Wij gebruiken het ook. Mijn vriend op de fiets, ik ga het met buitenrijden gebruiken. Heel handig! Veilig idee ook.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:38

lamoriniere schreef:
ivm facebook, is een instelling (link is helemaal rechts, boven de 'zoek' veld) van je profiel
dan kom je op je 'account', de tweede button is "connect", daar kan je kiezen om de sessies te 'posten' op je facebook account. :)
waar rijd je ? heb je al routes uitgestippeld ?

Oh oke, maar zet ie dan alle sessies erop? Of kun je dat aanvinken wanneer wel en wanneer niet?

Ik rij in Winschoten en omgeving.

Heb nog geen routes uitgestippeld, verzin vaak op de dag zelf waar ik langs ga. Hebben niet echt geweldige buiten rij mogelijkheden, dus ik ga vaak dwars door het dorp heen en de omliggende dorpen :)

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:39

Ik rij er ook mee, echt ideaal. Een enkele keer pakt hij t niet lekker. Weet nog goed de eerste keer dat ik mijn geluid aan had staan.. shocking... Opeens een Engelse riedel hoelang je erover had gedaan..

Ik rij in Moerstraten en omgeving.. Al wat dichter bij je in de buurt dus!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:41

Heeft hij trouwens ook bereik in het bos? Of ligt dat echt aan je toestel?
Ik ben nu op de site aan het kijken :P

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:44

Hmm vraagje, hoe kan je een route downloaden op je mobiel?

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 22:49

iLOVEVIDO schreef:
Ik heb hem zonet gedownload op mijn mobiel, ziet er tot nu toe nog niet zo ingewikkeld uit! := Ben nu op internet een route bij de Lemelerberg aan het maken. Maar zo'n route door het bos maken is niet zo makkelijk, :')

zie dat je de kaart instelling op 'beide'/of 'hybrid' instelt, dan zie je veel beter waar je eigenlijk ben !

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 22:51

kaatje89 schreef:
Oh oke, maar zet ie dan alle sessies erop? Of kun je dat aanvinken wanneer wel en wanneer niet?

ik denk dat het 'alles of niets' is ...

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 22:54

AlaskaTorrie schreef:
Weet nog goed de eerste keer dat ik mijn geluid aan had staan.. shocking... Opeens een Engelse riedel hoelang je erover had gedaan..

hahaha, heb exact hetzelfde meegemaakt ! hilarious, was met mijn man (hij op de fiets), en ik te paard. wij allebei ineens aan het rondkijken... niets ... pas bij de 2de kilometer werd duidelijk wat het was :)

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 23:06

LeonieL schreef:
Heeft hij trouwens ook bereik in het bos? Of ligt dat echt aan je toestel?
Ik ben nu op de site aan het kijken :P

wel, ik ben op de grens belgië nederland, en zelfs als ik minutenlang geen ontvangst heb omdat ik van belgische naar nederlandse operator aan het 'switchen' ben, dan blijkt dat zelfs als de applicatie even geen kaart meer kon weergeven wegens 'geen ontvangst', eens er weer ontvangst is, dan heeft de applicatie de rit toch wel correct opgenomen !
als er een gprs systeem is in de toestel werkt het eigenlijk 'non stop' denk ik. (maar ik ben geen technicus hé)

iLOVEVIDO schreef:
Hmm vraagje, hoe kan je een route downloaden op je mobiel?

heb dat vandaag geprobeerd, eens je de route gekozen heb, onder de kaart heb je een donkerder balk met een menu geschreven in het wit. daar kan je de route 'markeren' bij je favorieten. bij de volgende bezoek op de app' op de mobiel is de route aanwezig !
is nog maar beschikbaar voor beperkt types Smartphones

eens op je mobiel moet je bij de workouts (staat standaard op 'basic' - de grijze button in het midden) gaan kijken bij 'volg een route' !

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:16

ook even uitgeprobeerd: leek me handig!
maar had gehoopt dat er een optie bestond om een route uit te laten stippen als in:
ik wil paardrijden, ik wil 10 km rijden en ik begin in apenoterdam: en dat er dan een route uit je app rolt die je de volgende keer kunt aanpassen aan jouw smaak. niet dus..

of mis ik iets?

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 23:19

zou ook leuk zijn als jullie de routes 'publiek' maken, dan zien we ook wie waar rijd ! en waar men eigenlijk kan/mag rijden !
op die manier kunnen ruiters van éénzelfde buurt/regio elkaar ook via endomondo leren kennen en samen gaan rijden, of tips en routes uitwisselen.
ik heb persoonlijk 3 routes uitgestippeld en gepubliceerd
Laatst bijgewerkt door lamoriniere op 24-06-12 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:23

deze ga ik proberen, rij zoveel buiten, ben benieuwd, ik zal hier wel komen updaten dan.

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 23:27

m_ss schreef:
ook even uitgeprobeerd: leek me handig!
maar had gehoopt dat er een optie bestond om een route uit te laten stippen als in:
ik wil paardrijden, ik wil 10 km rijden en ik begin in apenoterdam: en dat er dan een route uit je app rolt die je de volgende keer kunt aanpassen aan jouw smaak. niet dus..

of mis ik iets?

wel, dat is de punt ! ruiters moeten hun routes gaan opslaan en publiceren, en dan kunnen we straks routes uitkiezen en volgen, nieuwe plekjes ontdekken, waar andere ruiters al geweest zijn (er is ook een 'beschrijving' mogelijk bij elke route, de persoon die de route maakt kan ook 'points of interest' toevoegen (kan even goed een tuin met een erg opgewonden hondje zijn, of een diepe plas, ...) ik denk dat hoe meer mensen de app 'publiek' gaan gebruiken hoe leuker het wordt voor iedereen !

by the way, wil je vriend worden, of iemand dat wil gaan wandelen in de heide, op endomondo ben ik : Confetti's Zara de lamoriniere
:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:32

kosten die niet veel mb's? had 2x map my ride gebruikt, en half mijn bundel weg

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 23:41

ik merk niets op mijn faktuur ... heb een 'simpel' bundel van 2,5 euro aan internet per maand, en mijn faktuur blijft 'gewoon'.

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 23:52

ben benieuwd hoeveel nieuwe routes de komende weken zullen verschijnen ! leuk !!!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:00

nou ik heb hem nu ook geinstalleerd.
morgen eens uitproberen of het werkt :D