iemand uit amerika wil mijn zadel kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jackyline

iemand uit amerika wil mijn zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 20:34

Ik heb een westernzadel te koop en kreeg net dit mailtje :D tja is dat serieus of ben ik straks opgelicht meen al een s een topic te hebben gezien over zo iets

Hallo
Het is een plezier om terug te horen van u, ja ben geïnteresseerd in het kopen van het zadel en ik wil dat je mij te bevestigen voor mij de toestand van het zadel voor mij en ook het me weten als je in staat bent te plaatsen in het Verenigd Koninkrijk laten als ik het gebruik van de item als een verjaardagscadeau voor mijn Zoon die de school daar in het Verenigd Koninkrijk, maar ik zou graag willen dat u begrijpt dat ik wonen in de Verenigde State Of America. zo vriendelijk laat mij de kosten van verzending weten de Verenigde Kingdom.And Ik zou ook graag het moet worden verzonden via DHL Packet, UPS of FedEx-koerier diensten, omdat de meer veiliger om te gebruiken een prive-en bekende koeriersbedrijf te vergelijken met plaatselijke postkantoor, die is niet veilig en efficiënt .. Dus ik wil dat je vriendelijk terug naar mij met uw volledige bankgegevens in de andere voor mij om door te gaan in uw betaling of indien u wenst te betalen Via Postmandaat vriendelijk mij uw volledige naam en adres in andere om je betaling te voltooien en op tijd ..

Ik wil uw bankgegevens te bevestigen maar ook bij uw bank naam en adres en als je in staat bent te plaatsen in het Verenigd Koninkrijk zo vriendelijk laat het me weten zo spoedig mogelijk, zodat ik kon gaan met de betaling .. Ik zal blij zijn als ik kan zie de foto's van de Saddle weer in mijn mailbox, indien mogelijk, wanneer hij weer aan mij ...

seizoen Groeten
Ines

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:35

Dat zijn oplichters, niet op reageren!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:36

Mag je 3 x raden... ;) :D
Het begint met F en eindigt op RAUDE :p haha

Maartenn

Ik zou het niet vertrouwen. Juist in Amerika zijn toch genoeg westernzadels te koop?

Leonieke

Haha, niet eens op in gaan ;) . Dit soort mails krijg je ook als je bv een tv op Marktplaats zet :D .

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:37

Google voor de lol de naam eens, wedden dat dit wat oplevert ;) .

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:38

ook echt volledige gegevens willen hea..... dit klopt echt niet, niet op reageren, op de grote knop DELETE klikken!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:38

snap niet dat mensen hier nog op reageren...een leek ziet nog dat dit niet goed is.

Wel weer lachen met de vertaalmachine: Seizoen groeten. :')

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:39

Precies zo'n mail heb ik ook gehad op mijn dressuurzadel, ook van ines haha die zoon van haar krijgt allerlei zadels. Maar mijn vraag is hoe proberen ze je nu op te lichten dan? Neem aan dat niemand zo dom is om het zadel op te sturen zonder dat er geld op je rekening staat. Dus hoe?

connectant

ik zou er alleen op ingaan als ze vooraf het geld overmaken.
western union of paypall kan gefraudeerd worden

Douraque

Duidelijk oplichting. Slecht Nederlands, ze hebben gewoon een engelse tekst door Google Translate gegooid

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:40

gewoon een foto met een dikke middelfinger sturen haha :P

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 20:54

gekvanfleur schreef:
snap niet dat mensen hier nog op reageren...een leek ziet nog dat dit niet goed is.

Wel weer lachen met de vertaalmachine: Seizoen groeten. :')

ja heb het paar keer moeten lezen stond zo raar hahah

ELpatcho

Re: iemand uit amerika wil mijn zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:29

Haha heb in engels terug gemaild. Als ze geld stort vind ik het niet erg om dat zadel op de post richting UK te sturen haha maar nooit meer wat van gehoord. Vind het raar, vraag me nog steeds af hoe ze je willen oplichten..

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:40

Volgensmij zetten ze dan geld vast voor je, zij kunnen dit geld dan zelf 'loszetten' zodat jij het dan krijgt. Zij zetten geld vast, zodat jij het ziet, maar, jij moet eerst het zadel (of ander voorwerp..) sturen en dan zullen ze (volgens hen) het geld overboeken naar jou. Omdat jij het geld kan 'zien', lijkt het net echt, je verstuurt het zadel en dat vastgezette geld zal jij nooit in handen krijgen. Dit is echt 1 grote onzin, niet op reageren, mijn broer had ook zoiets, teruggemaild dat het niet klopte en hoorde er nooit meer wat van weer ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:43

Western Union is niet zeker, maar PAYPAL is gegarandeerd .daar kun je niet mee frauderen.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:44

Houd er wel rekening mee dat je dan pas als de betaling definitief is verzend...

Bekend truukje is dat ze met een ongedekte cheque betalen, het bedrag op jouw rekening verschijnt (maar dan als gereserveerde betaling.. Bij de ing staat er dan een sterretje bij) als jij jouw zadel dan hebt opgestuurd, verdwijnt ineens dat geld weer, omdat de cheque ongedekt was... -O-

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:45

Is oplichterij :j

Maarre, ik wil niet banketstaaf doen, maar Verenigd Koninkrijk is toch Engeland of ben ik nou zo stom :') Is toch niet Amerika?

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:47

@BaileyMix

Dat dacht ik dus ook, haha. Maar volgensmij woont de 'zoon' in de UK en de 'moeder' in de US.

Brainless

spicegirl schreef:
Western Union is niet zeker, maar PAYPAL is gegarandeerd .daar kun je niet mee frauderen.

Maar als de ontvanger meldt dat hij niets heeft gekregen en wel heeft betaald, stort Paypal het geld terug.

KimD

Inderdaad flinke oplichterij! Niet op reageren en aangeven bij MP of de site waar je het zadel aanbied! ;)

spicegirl

er zit T & T op internationale pakketten.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:49

BaileyMix schreef:
Is oplichterij :j

Maarre, ik wil niet banketstaaf doen, maar Verenigd Koninkrijk is toch Engeland of ben ik nou zo stom :') Is toch niet Amerika?

Er staat ook dat ze woont in de verenigde staten, raar verhaal.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:50

spicegirl schreef:
er zit T & T op internationale pakketten.

Maar als er dan een papier terug komt (wat lang duurt) met de "verkeerde" handtekening (dus als de ontvanger meldt dat het niet de zijne is), dan ben je alsnog je geld kwijt.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:50

Oh ja zie het net := Vreemd vreemd vreemd.

Inderdaad zoals gezegd foto van een middelvinger terugsturen!