Welke maat broek heb ik in vredesnaam nodig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Welke maat broek heb ik in vredesnaam nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 12:42

Hallo,

een jaartje geleden heb ik op Agradi een broek maat 54 gekocht. (4101669, HH Rijbroek 'Flexx Plus' Bruin heren 54)
Deze waren nu niet meer beschikbaar dus ik heb maar 3x 158 besteld zodat het sowieso niet te krap zou zitten.... (Mij was namelijk verteld in een ruitersportzaak dat de het hondertal (dus de 1 van de 158) niets betekend en dus gewoon een maat 58 is)
En nu zit ik ineens met een kindermaatje opgescheept, ik kom er amper met 1 been in, hoe kan dit nou?

Ik word er echt gek van, ik kan geen broeken krijgen bij een reguliere sportzaak en ben dus gedwongen ze via internet te bestellen omdat ik anders 120 euro voor een broek neerleg...

Kan iemand mij even verhelderen zodat ik de volgende keer wel de juiste broek bestel?

Thanks alot!

(ps mijn normale broekmaat, spijkerbroek is 50)

Xyris

Re: Welke maat broek heb ik in vredesnaam nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 13:33

Ok ik snap dit dus niet, nou heb ik een matentabel gevonden, volgens deze tabel heeft mijn oude broek de volgende maten:

Maat 54
Taille 54.0 cm
Binnenbeenlengte 79.0 cm
Buitenbeenlengte 107.5 cm

En de nieuwe:
maat 158
Taille 66 cm
Binnenbeenlengte 66 cm

Dat zou betekenen dat ik de nieuwe veel beter zou moeten passen als de oude :S
Ik word hier echt helemaal hopeloos, ik heb stad en land afgereisd voor rijbroeken het laatste half jaar, ik heb al meerdere bestellingen gedaan bij diverse webshops en het gaat NOOIT goed! Het verziekt heel mijn lol in het rijden, ik heb onderhand een fortuin uitgegeven aan joggingbroeken die om de haverklap kapot gaan, ik verslijt er gemiddeld 1 per 2 weken, dit heeft me al honderden euros gekost en dan word ik ook nog eens 'geholpen' met de verkeerde informatie... :'(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:37

158 is inderdaad een kindermaat.
Er zijn zoveel verschillende broeken van verschillende merken uit verschillende landen die allemaal weer een andere maat gebruiken en daarnaast: die anders vallen! Mijn broeken variëren van 38 tm 44, van M t/m XL. Er is helaas geen pijl op te trekken.

BTW, bij die 54 ook taille maat 54 vind ik toch wel erg krap. :P
Dat lijkt me sterk. Dan zou je een echt zandloperfiguur moeten hebben.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 13:45

Ja ik vond het ook al zo raar, de tabel staat op deze website

http://www.hetpaardenwinkeltje.nl/maten ... chapter=10

Welke maten zou ik nou naar moeten kijken?
De 100 series is dus een kindermaat, de tientallen zijn normale maten (hollandse) l/m/s etc is wat je ervan mag verwachten (een gok maar wel een hollandse gok) Heb ik nou alles?

Als ik in de 100 series kijk, welke maat moet ik dan ongeveer hebben voor een volwassenmaat of bestaat die helemaal niet? De broeken die ik zou passen zijn serieus gewoon 70 euro, dat kan ik niet betalen, zeker niet na die hap uit mijn inkomsten door al die joggingbroeken... Ik zit meer te denken aan rond de 40 euro...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:50

Ik denk dat er op twee verschillende manieren gerekend wordt. (gokje)
Ik denk dat ze bij de kindermaten de taille rondom rekenen en bij de volwassen maten de taille als je de broek plat legt. Dus ik zou een broek pakken die je lekker vindt zitten en die opmeten. :)

De kindermaten zou ik vergeten. 174 daar pas je in als je maatje 34 hebt (en rond de 170 bent).

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:50

Gewoon op de site van amazone xl kijken en Suus evt vragen om de maten voor je op te meten ;)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 13:51

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:51

De kindermaten zijn globaal gezien voor kinderen van die lengte met een normaal postuur, dus als je 1.70 bent en in maat 34 of 36 past, dan pas je vaak ook nog net in 170/176 (als je niet teveel rondingen hebt, die hebben kinderen namelijk niet). Ik heb bijvoorbeeld een tijdje terug een regenpak in maat 176 gekocht en de jas past me prima, alleen de broek zit vreselijk strak om m'n taille en heupen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 13:51

Hmm thanks zal ik ook even naar kijken. 100 series vallen dus af.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:52

Ik zou zeggen bel even met het nummer op de contact pagina van die site.
De 100 maten zoals jij ze noemt zijn kindermaten en die ga je niet passen.
Die zijn vaak goedkoper omdat het kinderbroeken zijn en als je mazzel hebt pas je met een maatje 36 de 176 nog wel maar dan houd het vaak wel op.
Als je dus volwassen maat 54 hebt heb je een grote maat en zul je inderdaad ook wat meer geld kwijt zijn.
Misschien anders 2 de hands kijken op marktplaats en dan zoeken op het merk en de maat van de broek die je al hebt en wel past.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:53

Dat lijkt me een goede om te proberen TS!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:02

Voor sommige lieve mensen hier, TS is een man, 54 is dan ook een mannenmaat. ;)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 14:06

Lous schreef:
Voor sommige lieve mensen hier, TS is een man, 54 is dan ook een mannenmaat. ;)

Haha _O- was ik me zelf niet bewust van hoor Lous, nee ik ben vrouw maar heb last van oedemen in mijn benen waardoor ze erg dik zijn en blijven, vandaar de grote, ja, mannenmaten :p.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:10

Oeps, dat spijt me heel erg. Had niet van tevoren in je profiel gekeken. Naar aanleiding van je beginpost dacht ik echt dat je een man was. Sorry voor de belediging. Y;(

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:16

Als je herenmaat 54 past zou je dus voor vrouwen maat 46 kunnen kijken als ik het goed heb.
http://www.mamut.net/manuelberoepskleding/MAATTABEL.PDF
Ik heb op google deze link gevonden daar staat een conversie tabel in waarin staat welke damesmaat vergelijkbaar is met een herenmaat en daar staat dus dat een herenmaat 54 hetzelfde is als een damesmaat 46.
Ik hoop dat je daar iets aan hebt

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 14:18

Hey lous, vind ik geen probleem hoor, kan er wel om lachen :p

Thanks ajesca, heb ik een hoop aan, ik duik er even in!

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:21

Een maatje 54 in een herenbroek is een andere maat dan een maatje 54 in een damesmodel.
Herenmodellen hebben inderdaad vaak wat minder taille in de broek zitten. Maar zijn vaak ook wat langer. Er zijn ook broeken met een kortere lengtemaat.
Ik zou even jouw maten goed opmeten en eens een contact opnemen met een webwinkel ofzo. Weet zeker dat ze je goed kunnen helpen. Op http://www.piafferuitersport.nl staan vaak ook goedkopere broeken.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:05

Hoi

Bij Divoza zijn diverse mondoni rijbroeken te koop t/m 54 dames maat. Ik heb ze wel eens gezien. En het is zeker een ruime/grote taille

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:57

Ik zou naar een goeie ruitersportzaak gaan als ik jou was. Ik heb zelf een "redelijk gangbare maat" maar toch moet ik bij rijbroeken altijd meerder maten passen voordat ik er een heb die oke zit (zelfs bij dezelfde merken!). Ik zie dat je in Bussum woont, ben je al eens bij Ruitersport Bussum geweest? De eigenaresse is een aardige dame waarvan ik echt verwacht dat ze jou aan een fijne broek kan helpen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:04

Elke rijbroek (ander merk bedoel ik) valt toch weer anders. Ik zou gewoon naar een ruitersportzaak gaan en een hoop verschillende rijbroeken passen.
Als iets lekker zit (ga er ook mee zitten, rondlopen etc... om te zien of hij dan ook lekker zit)

Schrijf dan het merk (of merken) op en de maten... Dan weet je voor een volgende bestelling wat zeker lekker zit en de moeite dus waard is om te bestellen :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:08

Ineke, ik ben dit niet helemaal met jou eens. Ik merk toch vaak dat er zelf per merk heel veel verschil in maat en pasvorm zit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:15

Princesj schreef:
Ineke, ik ben dit niet helemaal met jou eens. Ik merk toch vaak dat er zelf per merk heel veel verschil in maat en pasvorm zit.

Dat schrijf ik toch ook?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:32

Ik bedoel binnen de modellen van een bepaald merk. Ik heb bijvoorbeeld verschillende broeken van harry's horse in verschillende maten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:38

Kijk even op de site van amazone XL :) ruime keuze in broeken in grotere maten. En niet eens duurder dan de gemiddelde rijbroek in de winkel.
Eigenaresse zit ook op bokt. Haar kan je mailen voor maat advies. Jezelf opmeten en haar die gegevens sturen is ook een optie, dan meet zij de broeken na of het gaat passen!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:46

die broeken van divoza vallen redelijk ruim als nog ik ben daar toen ook geslaagd

heb daar de spijkerrijbroek vandaan en die vallen aardig over een met je gewone broek maten
had en grote weg laten hangen en die bleek veel te groot omdat ik dacht dat rijbroek klein viel