Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

of ze hun hond misschien willen aanlijnen omdat niet ieder paard gek is op honden en een trap nogal hard aan kan komen
Zo zou ik het brengen. Niet direct aanvallend maar wel laten merken dat je er niet van gediend bent. terpentijn schreef:Hier iemand met Dobermanns EN Paarden.
Ik vind het absoluut niet kunnen dat op een Paardendag of wedstrijd, er sowieso honden mogen loslopen, nee, ook geen Jack Russels.
De organisatie van zo'n (paarden)evenement zou hier in moeten grijpen
Honden mee?
Okee.
Maar dan geen geblaf of gekrijs en wel aan de lijn. OOK de honden van de deelnemers!
Ik ben gek op honden (buiten paarden), maar los op een wedstrijd-terrein: NEE!

Anne_GTI schreef:Kinderen en honden aan de lijn en niet ongeleid over het concoursterrein...![]()
Nou is dat voor kinderen makkelijk te regelen: zet er een springkussen neer naast de consumptietent.
En als je toevallige passanten ziet dwalen over het terrein is het een kleine moeite als deelnemer om die mensen even een klein beetje wegwijs te maken met de regels en ze veel plezier te wensen op een veilige plek.
) echt dressuurtutjesgemuts. Ik vind het wel prettig als een vereniging aangeeft of er een hondenverbod is, een paar uur in de auto vind ik nl. ook erg sneu voor het dier, zeker met warm weer.
) en mensen meer begrip bij te brengen voor de sport (komt misschien ook weer ten goede van de veiligheid bij het buitenrijden). En ik vind het heel leuk dat opa en oma hun kleinkind eens meenemen om paardjes te kijken, ze zijn toch ook hartstikke lief en mooi? Wie weet weer toekomstige ruiters erbij!
En eerlijk is eerlijk, op concoursen waar her en der een bordje in de grond geprikt staat moet je ook wel echt wedstrijdruiter zijn om de ringen te herkennen en losrijden is daar vaak overal waar ruimte is
)