Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Haal je haar alleen uit de wei als je gaat werken? Of poets je ook wel eens en zet je haar dan terug? Heeft ze verder wel respect voor je? En hoe los je het nu op? Happie schreef:Ken eigelijk niemand die zo sterk als een paard isHaal je haar alleen uit de wei als je gaat werken? Of poets je ook wel eens en zet je haar dan terug? Heeft ze verder wel respect voor je? En hoe los je het nu op?
ben na een tijdje over gegaan naar een hengstenketting, dat was echt mijn redding en is die nogsteeds. zommige paarden kennen gwn hun eigen sterkte.. en op mijn paard zit ook echt een kop en als zij dr hoofd weg draaid en ik ik heb haar met een normaal touwtje vast, dan kan ik wel alvast los laten want ik hou dr toch niet.. maar met hengstenketting hoef ik maar een rukje aan het touw te geven en ze weet meteen al dat ze niet weg mag lopen.
want ik hou mijn touw gwn lang, alleen als het nodig is neem ik het touw strak 
hopelijk vind je een goede oplossing
marieENfamke schreef:mijn paard ziet mij wel als leider, en luisterd ook wel naar me, maar met een gewoon halster touw is ze om een of andere rede héél anders.. met de hengstenketting loopt ze letterlijk als een mak lammetje achter me aan, en met een normaal touw loopt ze alle kanten op behalve de goede..:S heel hinderlijk.. het maakt haar niet uit wat ik doe, als zij dan iets in haar hoofd heeft is het ook echt toedeloe ik zie je straks welweer:D .... ik doe ook veel grondwerk, dan is ze ook gewoon mak, en ik kan de hengstenketting in doen en het touw om haar nek knopen, loopt ze ook gewoon dood leuk achter me aan, maar met een gewoon touw doet ze dus echt haar eigen ding...
iemand hiermee bekent??
wianca_ate schreef:je moet gwn et touw strak houden en als ie raar doet gwn hard aan het touw trekken

Ze hebben me uitgelegd wat ik dus verkeerd deed:marieENfamke schreef:Dat vind ik wel een beetje ver gaan?? Dan vind ik mijn hengstenketting nog een lieverdje :p.
dat zou idd een beetje sneu zijn. marieENfamke schreef:ik heb mijn paard nu bijna een jaar! ik ken haar, zij kent mij. sinds in een hengsten ketting gebruik(letterlijk op het einde van het touw vast of helemaal niet) is ze lief. voordat ik hem gebruikte viel ze me aan in het weiland, en trapte ze naar me en wou ze niet stil staan met poetsen, nu met ketting, komt ze naar me toe in het land, kan ik bij haar komen liggen, geeft ze me kusjes als ik dr sta te poetsen. als ik met haar loop heb ik het touw op het einde vast of helemaal niet, als ze niet luisterd dan geef ik een beetje druk op het touw maar ik trek echt niet dr kin kapot ofz..? @ jensvl, k weet niet of t aan mij licht maar ik kan hier niet echt iets "vriendelijk's" uit halen..?? :S voor mij is het nou eenmaal wel de oplossing.. ik heb al heel veel geprobeerd, maar zodra me paard er achter komt dat ik een normaal touw vast heb, lijkt het wel of ze denkt dat ze gwn los loopt.. ik heb er niks aan, als mijn paard binnen 2 seconden aan de andere kant van het terrein staat, en ik bij de stal... dan heb ik liever een hengstenketting en een mega lief knuffel paard.. oplossingen zijn welkom, maar a.u.b. op een manier die vriendelijk klinkt?:$ en een stappen plan zou dan handig zijn
Het probleem is dat veel mensen met een constante druk werken, ipv ophoudingen.
(en luisteren als engeltjes.)