Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

lido_4_ever schreef:er is geen bak
ontworming wordt door zijn eten gedaan
en bekappen met een kalmerings pasta ofzo
Ik weet dat hij het dekken niet zal vergeten
En van mij hoeft hij niet perse geruind te worden
heb meerdere hengste gedaan die gewoon dekken
en weet dat ze ondanks dat gewoon te houden kunnen zijn
mits je erg streng bent voor het paard
de hals aanraken wil hij juist niet zijn neus mag maar van de rest moet ik afblijven mag ook niet naast hem staa als hij stil staat
ik zelf hb het vermoeden dater bij de vorige eigenaar ( dus niet de boer ) iets gebeurt is ofzo
Echt je moet jezelf dan afvragen hoeveel je je leven, je cognitie misschien, je waard is.

Cassidy schreef:Hoeveel is je leven je waard?
Wil je hem kopen: dat is mooi, maar geef hem uit handen voor training. Laat hem niet voor de aankoop dekken.
En in alle andere gevallen: trek je handen er vanaf. Geen enkel paard is het waard om de graszoden van onderen te bekijken. Echt geen enkel paard. En al helemaal niet het paard van een ander.

lido_4_ever schreef:ik heb wel ervaring met jonge paarden
ben zelf jaren met veulens bezig geweest tot ze ingereden werden en dit deed ik ook zelf
en ook hier zaten hengsten tussen
en ik besef heel goed hoe gevaarlijk het kan zijn een hengst
Maar ik weet ook dat een hengst niet gevaarlijk hoef te zijn en dat er vaak gelijk weer conclussies getrokken worden
en een goede verzekering afsluiten is pure onzin
en zo als ik al zei ik heb geen haast met dit beessie alles gaat op het gemakkie
. Ik heb jaren als groom gewerkt en zat hengsten door de handen gehad jong en oud van groen als gras tot van jongsaf in de hand. Maar wanneer ik er 1 had waarvan ik dacht nooohhh deze nog maar even niet voor mij dan gaf ik hem door aan mijn baas en ging ik ermee werken als hij daar klaar voor was.
. lido_4_ever schreef:wie heeft het ingods naam over veulens voor de slacht
en niet alleen een hegst kan gevaarlijk zijn
ook een merrie en een ruin kunnen gevaarlijk zijn
je wekt eenmaal met een levend wezen
en over het binnen staan de boer heeft hem zelf nog niet zo lang en hij heeft wel contact met de merries
daarbij ben ik zelf al een manier aan het verzinnen waarop hij wel naarbuiten kan
maar hij springt overal overheen daarom staat hij binnen
voor mijn gevoel denkt iedereen dat de hengst slecht behandeld wordt maar das echt niet zo
we zijn een manier aan het verzinnen dat hij wel naarbuiten kan
had zelf al zitten kijken voor afrastingen met schrikdraad maar die zijn te laag daar gaat hij gewoon overheen
En er is in de omgang ook een wezenlijk verschil tussen een opgevoede getraumatiseerde hengst en een onopgevoede hengst
De eerste soort is een stuk makkelijker te "rehabiliteren".