blaren :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diiamondds_

blaren :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:46

hoi hoi ,
Ik krijg heel snel kleine blaren op m'n handen als ik gedaan heb met paardrijden.
Ik droeg eerst geen handschoenen , maar omdat ik blaren krijg rij ik nu met handschoenen.
Maar nu draag ik handschoenen en krijg ik nog steeds kleine blaren !!
Ik vind het heel vervelend en pijnlijk ,
iemand die hier iets tegen weet te doen? :?

xZiva_

Re: blaren :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:47

misschien pleisters om je vinger doen?

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:48

xZiva_ schreef:
misschien pleisters om je vinger doen?

het zit echt op m'n handen niet op m'n vingers

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:50

dan hou je te veel vast je moet leren los laten, heb ik zelf ook last van.

Ceasar2015

Kijken naar je rijstijl. Bij blaren houd je (on)bewust te veel, te strak en stug contact.

Equiine

Hoihoi! Ik had ook hetzelfde probleem! Telkens als ik zonder handschoenen reed kreeg ik blaren. Dit kwam volgensmij ook omdat ik toen al een droge huid had. Dus elke dag vet ik mijn handen in met een soort van lotion, daar word mijn huid ook steviger van. Je zou dit kunnen proberen. :)
Heb je wel goede handschoenen? Zijn ze niet té dun?

Edit: en zoals hierboven al gezegd word, kan het natuurlijk ook aan je rijstijl liggen. :)
Laatst bijgewerkt door Equiine op 29-04-12 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:51

Misschien van te voren wat tape om je handen heen doen?
Het kan ook aan je teugels liggen (heb je nieuwe teugels?)
En voor de rest wachten tot je genoeg eelt krijgt ;)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:53

Misschien heb je niet zo'n goede kwaliteit handschoenen. De stiksels kunnen op de verkeerde plaats zitten.
Anders zou het misschien ook zoals bovenstaand gezegd wordt, aan je rijstijl liggen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:54

Ekeif96 schreef:
Misschien van te voren wat tape om je handen heen doen?
Het kan ook aan je teugels liggen (heb je nieuwe teugels?)
En voor de rest wachten tot je genoeg eelt krijgt ;)

Eelt? }:0 Are you mad?

Sorry maar of je moet heeeuule gevoelige handen hebben, zorgen dat je beter leert rijden. Want serieus, blaren is echt not done hoor.. Dat krijg je niet zo maar.

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:56

Ragnildje schreef:
Hoihoi! Ik had ook hetzelfde probleem! Telkens als ik zonder handschoenen reed kreeg ik blaren. Dit kwam volgensmij ook omdat ik toen al een droge huid had. Dus elke dag vet ik mijn handen in met een soort van lotion, daar word mijn huid ook steviger van. Je zou dit kunnen proberen. :)
Heb je wel goede handschoenen? Zijn ze niet té dun?

Edit: en zoals hierboven al gezegd word, kan het natuurlijk ook aan je rijstijl liggen. :)

ik rij al aan hele losse teugels..
m'n lerares zegt zelfs te los , dus aan m'n rijstijl ligt het niet denk ik..
last van droge handen heb ik ook niet , en of m'n handschoenen
slecht zijn weet ik niet.. ze zijn nog vrij nieuw..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:00

Kan het zijn dat je paard soms de teugels uit de handen trekt, of dat je wilt remmen met de handen? Er moet iets zijn waardoor je blaren krijgt, van alleen teugels vasthouden krijg je namelijk geen blaren..

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 23:08

ZusJacobs schreef:
Kan het zijn dat je paard soms de teugels uit de handen trekt, of dat je wilt remmen met de handen? Er moet iets zijn waardoor je blaren krijgt, van alleen teugels vasthouden krijg je namelijk geen blaren..

Daar zeg je iets!
M'n manege paard trekt altijd hard aan de teugels
met als resultaat dat ik hard moet terug trekken..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:13

Nou daar heb je het, waarom trek je terug? Meestal betekent het namelijk iets, of de teugels klapperen teveel, en dus een onstabiele druk wat veel paarden niet fijn vinden, of het is iets wat hij altijd al heeft gedaan, iets wat je er waarschijnlijk moeilijk uit gaat krijgen. Of het zit verder in zijn lichaam niet lekker en kan niet aan van wat je vraagt, ga zo door.

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 18:51

ZusJacobs schreef:
Nou daar heb je het, waarom trek je terug? Meestal betekent het namelijk iets, of de teugels klapperen teveel, en dus een onstabiele druk wat veel paarden niet fijn vinden, of het is iets wat hij altijd al heeft gedaan, iets wat je er waarschijnlijk moeilijk uit gaat krijgen. Of het zit verder in zijn lichaam niet lekker en kan niet aan van wat je vraagt, ga zo door.

waarom ik terug trek ?
omdat het niet de bedoeling is dat hij me eraf trekt.
teugels klapperen niet teveel , en met z'n bit is ook alles in orde.
hij doet het gewoon uit stijfkopigheid..
ook rij ik niet altijd op het zelfde paard , bij andere paarden heb ik de blaren ook.
ik ga gewoon vanavond naar de dokter en hij zal me wel meer uitleg geven..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:10

diiamondds_ schreef:
ZusJacobs schreef:

waarom ik terug trek ?
omdat het niet de bedoeling is dat hij me eraf trekt.
teugels klapperen niet teveel , en met z'n bit is ook alles in orde.
hij doet het gewoon uit stijfkopigheid..
ook rij ik niet altijd op het zelfde paard , bij andere paarden heb ik de blaren ook.
ik ga gewoon vanavond naar de dokter en hij zal me wel meer uitleg geven..

Een paard doet dit niet uit stijfkoppigheid, wel uit stijf en stugheid!
Het is overduidelijk dat de paarden die je rijd niet soepel genoeg door hun lijf zijn. Daarnaast kunnen zadels niet passen, kan het uit de rug weg komen en is jou rijstijl ook van groot belang. Het gebit kan niet in orde zijn enz enz.

Al met al, paarden doen dit nooit met opzet

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:25

Als jij al blaren in je handen hebt, wat zou het paard dan in zijn MOND hebben? Aangezien de teugels aan de andere kant eindigen in zijn mond.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:30

Meer hoeft er niet gezegt te worden :)

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:31

vanavond naar de dokter?????????? dat meen je toch niet! Die dokter zit echt niet op jouw blaartjes te wachten op koninginnedagavond hoor.
Dat wordt een duur consult (en terecht)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:32

PLK schreef:
vanavond naar de dokter?????????? dat meen je toch niet! Die dokter zit echt niet op jouw blaartjes te wachten op koninginnedagavond hoor.

wow hier moest ik even 3x lezen is het niet koniginnenavond?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 00:23

nicky_rilana schreef:
PLK schreef:

wow hier moest ik even 3x lezen is het niet koniginnenavond?

Wat maakt dat nu uit, en wat heeft het met ts vraag te maken...

Als je handen volledig open liggen en ontstoken zijn, tja dan zou ik naar de dokter gaan. Maar voor wat blaren? 't Zal heus wel pijn doen, maar daarvoor hoef je toch niet direct naar de dokter..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 01:49

Ik heb het soms ook, maar dan omdat ik echt de meest gemene teugels ever heb :') (En dan glijden ze alsnog weg, en als ik ze weer oppak schuurt het)
En niet omdat ik zo hard ben, ik hou gewoon soepel contact.

Maar zelfs blaren door je handschoenen heen klopt niet, hoe harder jij trekt hoe harder je paard trekt waarschijnlijk, het is beter om been te geven denk ik.

Niet aanstellen die blaren helen wel weer hoef je niet voor naar de dokter :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:27

Misschien niet zo hard aan de mond van je paard rukken??! :(

Als jij blaren op je handen krijgt, wat zal je paard dan wel niet voelen in zijn mond? Heb je daar weleens over nagedacht?

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 13:27

sommige moeten eens 2x na denken voor ze hier iets op gaan plaatsen.
ik woon in belgie & niet in nederland.
en ik stel de vraag of iemand iets wist te doen tegen de blaren ,
het is niet de bedoeling om me te gaan beledigen met ; je rijstijl is niet goed genoeg,
ik trek te hard,het zadel past niet.. ik rij al ondertussen 8 jaar dus ik weet wel wat ik fout doe en niet.
en aanstellen , ik wed dat 9/10 al gaat wenen voor 'n klein schaafwondje!
ben eens benieuwd als jullie met pijnlijke blare 2 dagen gaan rondlopen!
een beetje respect is toch niet teveel gevraagd geloof ik.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:39

hoe moeten wij weten dat jij in belgie woont? dit is wel een nederlandse site

bij het paardrijden ontstaan blaren vaak door dat je te veel vast houd ( dit weet ik uit eigen ervaring) en vaak ook door dat een paard regelmatig je teugels uit je handen trekt. als je gewoon losjes iets vast houd 1 uur lang, maakt niet uit wat het is of het nu teugels zijn of niet. je zult er geen blaren van krijgen.
8 jaar rijden is niet echt heel lang, hier zitten mensen die al meer dan 20 jaar rijden. licht er ook nog wel een beetje aan hoe je les krijgt. manege lessen zijn vaak niet zo goed als prive les.

jij zegt dat 9 van de 10 gaan huilen voor een schaafwondje, nou ik heb ooit een klap van mijn pony gehad en ook al 2x mijn arm gebroken en nog geen traan gelaten.

ik heb ook blaren gehad, omdat mijn pony dan een keer sterk was en ik liet dan niet meer los, wat eigenlijk wel moet. als ik dan voort blaren had leerde ik het wel af omdat het dan alleen maar zeer deed hoe langer ik vast hielt.

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 14:32

nicky_rilana schreef:
hoe moeten wij weten dat jij in belgie woont? dit is wel een nederlandse site

bij het paardrijden ontstaan blaren vaak door dat je te veel vast houd ( dit weet ik uit eigen ervaring) en vaak ook door dat een paard regelmatig je teugels uit je handen trekt. als je gewoon losjes iets vast houd 1 uur lang, maakt niet uit wat het is of het nu teugels zijn of niet. je zult er geen blaren van krijgen.
8 jaar rijden is niet echt heel lang, hier zitten mensen die al meer dan 20 jaar rijden. licht er ook nog wel een beetje aan hoe je les krijgt. manege lessen zijn vaak niet zo goed als prive les.

jij zegt dat 9 van de 10 gaan huilen voor een schaafwondje, nou ik heb ooit een klap van mijn pony gehad en ook al 2x mijn arm gebroken en nog geen traan gelaten.

ik heb ook blaren gehad, omdat mijn pony dan een keer sterk was en ik liet dan niet meer los, wat eigenlijk wel moet. als ik dan voort blaren had leerde ik het wel af omdat het dan alleen maar zeer deed hoe langer ik vast hielt.

Er zitten zowel nederlanders als belgen hier.
zoals ik al zei, rij ik met te losse teugels dus het kan daar echt niet aan liggen.
ik ben naar de dokter geweest en hij heeft de oplossing gevonden..
toen ik jonger was zijn mijn beide handen 2de graads bijna 3de graads verbrand geweest ,
waardoor ik veel dunner vel aan m'n handen heb als anderen & ook gevoeliger..
ik moet gewoon zalf op m'n handen smeren , intapen en dan handschoenen dragen.
probleem is opgelost dus ik zal vragen op de topic te verwijderen.