HV Polo Elite cap VS Uvex Uvision

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bianca

HV Polo Elite cap VS Uvex Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 13:34

Ik loop al een tijdje tegen een probleem aan, namelijk: ik heb een vrij groot hoofd (maat 59-60), maar daarbij is mijn hoofd ook relatief lang en smal. Met de meeste caps lijk ik daardoor net Calimero.. -O- Nu zag ik laatst bij Hyporama de HV Polo Elite en vind dit best een mooie cap, het prijsje vind ik alleen wat minder mooi.. De Uvex Uvision is een stuk vriendelijker geprijsd, maar weet niet meer zo goed hoe die mij stond. De goedkopere caps, zoals die van HH en Global zijn voor mij in ieder geval allemaal veel te rond, waardoor ik aan de zijkanten ruimtes overhoud. Daarnaast wil ik liever geen al te sportieve cap, zoals de Uvex FP3 Active.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de HV Polo Elite? Ik vond het wel een vrij zware cap in vergelijking met de Uvex caps, is dat storend? En weten jullie misschien nog goede, wat voordeligere, alternatieven voor de HV Polo Elite?

CoronaLime

Re: HV Polo Elite cap VS Uvex Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:50

Vergeleken met uvex is alles zwaar :+

Ik heb zelf 2 horze caps en vind ze echt fijn, zeker voor de prijs dat ze zijn. Als je het geld hebt zou ik 100% voor de HV Polo elite gaan, die is zo mooi <3

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 17:31

Hahaha vind ik ook, en een cap gaat natuurlijk ook best lang mee (mits ik niet val natuurlijk).. :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:36

Ik heb de HV Polo sinds eind januari. Hij zit heerlijk op mijn hoofd (heb hetzelfde probleem als jij) en ik vond het een hele mooie cap.

Vond hem ook erg duur... maar ben er echt ontzettend blij mee :j

Hij is zwaarder dan de Uvex maar hij zat veel lekkerder en mooier dan de Uvex vind ik.

Ik heb niet het idee dat ik "last" heb van wat hij weegt.. was er al heel snel aan gewend.. Heb zelfs al nieteens meer in de gaten dat ik hem wel of niet op heb :=

Uvex is lekker licht.. maar veel caps zijn toch wel wat "zwaar" vergeleken met de Uvex.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 18:05

Vind de HV polo ook veel mooier dan de uvex en als ik jouw reactie zo lees, denk ik dat ik toch voor de HV polo ga.. Wat me bij staat van de uvex is dat ze hoger op je hoofd staan en vond de HV polo erg mooi aansluiten.. Alleen de prijs hè, dat blijft jammer.. |(

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:21

Ik vond de uvex lager bij mijn nek uitkomen aan de achterkant dat heeft de hv minder. Dat was wat mij direct opviel. Leek me niet echt comfortabel als je een knot of strik in hebt op wedstrijd.

En de hv zat veel mooier om mijn hoofd heen vond de uvex er een beetje "op" zitten.

Die globals en hh's staken bij mij bijna 1 cm uit aan de zijkanten.

Enige waar ik even aan heb moeten wennen is dat het klepje langer is (heb jaren met een verstelbare casco gereden die heeft een korter klepje)

Maar ik merk het nu nieteens meer. Ben er erg tevreden over :j

Ik ga je even kleine tip pben

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 14:54

Toch nog even mijn oude topic nieuw leven inblazen. Om heel veel redenen heb ik nog steeds geen nieuwe cap gekocht. Nu reed ik laatst langs een spiegel en ben ik van plan om volgende week toch echt de HV Polo te gaan kopen, maar voordat ik even later ineens een mooiere/betere cap tegenkom...

Weet iemand nog een andere mooie cap, waarmee ik niet op calimero lijk? Dus een cap voor mensen met relatief een lang en smal hoofd?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:26

En ik reageer toch ook weer even:

Afbeelding

Ben er nog steeds helemaal gelukkig mee <3 Zou niet meer zonder mn HVtje willen :D Deze zit tenminste om mijn hoofd heen.. ipv dat er aan beide zijkanten 1,5 cm uitsteekt :+ (zoals wat ik heb met alle goedkopere caps)

vieenrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:04

Ik heb niet hetzelfde probleem als jullie, maar als ik denk aan caps voor mensen met een lang smal hoofd dan denk ik aan de Charles owen caps! Ik heb zelf de hampton maar denk dat dit niet zo ideaal gaat zijn, maar is de AYR8 niets voor je?
http://www.charlesowencaps.nl/?sub=ayr8

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:14

Ze zijn prachtig (niet opgehad hoor) maar nog wel een tikje duurder dan de HV

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:10

heb de wellington classic geloof ik en de AYR8
ik vind de caps van charles owen erg fijn!
de AYR8 heeft geen bolvorming gevoel zeg maar :)

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 09:48

Wow, die is ook wel erg mooi zeg!! Straks eens ff Googlen of ze die ook hier in de buurt verkopen! :)

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:32

Ik zit er ook aan te denken om de hv cap aan te schaffen aangzien ik die van mij nu 10 jaar heb. Is de hv cap ook goed ventilerend? Ik heb het met die goedkope caps heel snel warm.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:33

Vind je casco caps niet iets dan?
Ik heb nu een casco mistral en die is echt zo licht dat je gewoon vergeet dat je hem op hebt. Ik vind die Uvex namelijk vreselijk zitten maar wilde wel een hele lichte cap en bij de casco uitgekomen en ik wil niets anders meer! Lijkt kwa vorm wel een beetje op de HV (aan de achterkant)
http://shop.horse-green.com/portale/com ... 58bba1.jpg

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 11:35

Ik heb de HV Polo besteld, vrijdag krijg ik hem! Heb nog even getwijfeld over de Pikeur GPA carbon, maar ik vond €320,- voor een cap toch echt te duur worden (alhoewel die wel NOG lekkerder zat)..

Overigens heb ik ook alle andere merken die in de winkel stonden opgehad, Uvex, Casco, Charles Owen, Harry's Horse, ....... En echt waar, ze pasten gewoon allemaal níet. Toch bijzonder, heb ik dan echt zo'n 'raar' hoofd? -O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:56

Nee hoor hier nog 1

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 20:50

:+

'rare hoofden' verzamelt u :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:12

Gotta catch 'em all :')

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:40

Ik denk dat het voor heel veel mensen moeilijk is om een mooie cap te vinden.. Van zodra je iets of wat een smal hoofd hebt, lijken het allemaal paddo's..
Ik rij al 8 jaar rond met eentje van IRH en die valt ook wel mee, maar verder blijft het altijd moeilijk.. de BR Zenith is ook goed te doen!

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:47

Ik zit dus met precies hetzelfde probleem, elke cap is te breed (BR zenith ook..)
Nu rijd ik maar 1x per week, en dan vind ik de HV polo, toch echt te duur. Zijn er ook nog goedkopere alternatieven?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:38

ik heb er geen gevonden.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:40

even een vraagje waar is de hv polo te koop kan hem nergens vinden :(

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:43

Luz_ElenaE schreef:
even een vraagje waar is de hv polo te koop kan hem nergens vinden :(

Ik heb hem gekocht bij Hypo

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 07:53

Ik ook! Maar bij divoza hebben ze zo goed als dezelfde, alleen een ander merk!

Edit: maar ik ben dan dus zon muts die het merk label op de hv polo mooier vind dan op die van divoza (dus weer helemaal terugrijdt naar hyporama :+

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 06:37

Hoera!!! *\o/*

Gisteren mijn cap opgehaald en natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. Me is so happy! Eindelijk niet meer als calimero te paard... :+