Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dobbelicious schreef:Hallo,
sinds een paar maanden staat mijn tinker samen met de haflinger van een vriendin. Mijn tinker heeft een niet zo'n leuk verleden en is een lange tijd alleen maar een sneu hoopje paard geweest. Hij heeft weinig zelfvertrouwen en wordt altijd uit de kudde verstoten zegmaar. Hij laat zich gewoon verstoten. Hij wordt door elk paard gedomineerd en weggejaagd, maar nu met de haflinger is het echt erg. De haflinger drijft hem gewoon in de hoeken van het weiland, draait zich om en zet dr achterbenen in zn lichaam. Mijn tinker kan dan geen kant op en schopt nooit eens even flink terug. De haflinger doet dit bij alle paarden en domineerd de hele kudde met grof geweld. Wat is hier aan te doen? Het liefst willen we ze wel in een grotere kudde houden en niet elk apart zetten.

Dobbelicious schreef:Zo hee, wat een reacties al. Ik kijk nu pas weer haha. We hebben acht paarden op stal en ieder paard (of zijn eigenaar) heeft wel wat. De een mag maar op een postzegel ivm met hoefbevangenheid, de ander wil alleen haar 2 eigen paarden bij elkaar. De jaarling maait de manen van alle paarden eraf, dus niemand wil zijn paard bij de jaarling. Het volgende paard is net zo'n rotzak als de haflinger en dan is er nog 1 fries die af en toe wel banketstaaf tegen mijn tinker doet, maar hem verder wel gewoon met rust laat en niet telkens achterna zit. Dat zou dus wel een goeie combi zijn, maaaaaaar de eigenaresse wil niets liever dan grotere kuddes, met een stuk of 5 paarden. Probleem.... De tinker alleen zetten vind ik ook sws geen optie...