Harry's horse dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Harry's horse dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:16

Ergens in februari kocht ik enkele regendekentjes van Harry's horse. Het gaat om de Thor 0 grams met fleece lining. Ik kocht hem voor +70euro en was er een tijd erg tevreden over! Tot er een 'driehoekje' (bescherming van de loopsplitten) eraf viel.. Niet zo'n drama dacht ik, maar na een paar dagen begon het te scheuren langs alle kanten. En ja, nu is hij zo goed als kaduuk.

Nu, zijn er hier nog mensen die hetzelfde hebben voorgehad met een deken van Harry's horse?
En welk deken raden jullie me aan? (Maat 185, 0 grams met fleece max 100euro)

Edit; Wat is het verschil tussen een weide en regendeken? :o?
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 22-04-12 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

AllstarLove

Re: Harry's horse dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:19

Hi!
Ik had ook de Harry's Horse thor zonder fleece. Mijn paard kreeg allemaal schuurplekken en was binnen no-time helemaal kapot.
Nu heb ik Bucas, en wil echt niets anders meer! Pasvorm is prima en is onverwoestbaar.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 17:22

Oké, bedankt! :) Ben blij dat ik niet de enige ben.. Mijn vriendin raadde ookal bucas aan, ik zou eens moeten rondkijken naar een fijn dekentje voor mijn paard.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:26

bucas is indd fijn :) paardendrogist.nl heb ik ze vandaan ;) groetjes deess

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:27

Ik heb ook de HH thor, die is binnen 1 seizoen ook al stuk.. -O- Terwijl paardlief helemaal geen dekensloper is.
Ik heb een winterdeken van Bucas, erg fijn merk!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:33

Ik heb voor 1 van mijn paarden alleen maar HH dkens. Ze passen bij hem perfect. Heb in het verleden ook wel een Bucas gehad, maar die lag er minder mooi op..
En ik doe gem. 4 jaar met zo'n deken. Heb dus wel meerdere, verschillende voeringen/diktes..

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:25

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 18:37

Ik zeg niet dat ze allemaal slecht zijn hoor! :) Maar mijn paard staat 24/7 op de wei met inloopstal, dus ze gaan sneller stuk dan als je paard bv op stal staat.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:38

Jackytje schreef:
Ik zeg niet dat ze allemaal slecht zijn hoor! :) Maar mijn paard staat 24/7 op de wei met inloopstal, dus ze gaan sneller stuk dan als je paard bv op stal staat.

nee dat begrijp ik :) En mijn pony heeft hem alleen in de stal of naar les/wedstrijd op idd.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 18:46

lisaislisa schreef:
Jackytje schreef:

nee dat begrijp ik :) En mijn pony heeft hem alleen in de stal of naar les/wedstrijd op idd.

Idd, daarom denk ik dus niet dat Harry's horse zo geschikt is voor mijn paardje.. Ze houd ervan om lekker te liggen/rollen en ja, dan gaan ze natuurlijk rapper stuk! ;) Als Bucas echt zo stevig is, zouden zij wel een stuk makkelijker voor me zijn.

Hier zie je dat het driehoekje ontbreekt, is inmiddels helemaal doorgescheurt..
Afbeelding
Afbeelding
En het was ooit dit;
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:44

PP --> SV

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:50

Maar je ziet ook dat deze deken niet de juiste pasvorm heeft voor jouw paard.Hij trekt op de foto al erg bij de loopsplit.
Bij mij lag de Bucas altijd scheef en ging HH juist enorm lang mee.
Horseware heeft ook goede dekens,ook wel wat duurder.
Maar het is of een duurdere of ieder jaar een goedkopere.Die van QPH gaan bij mij ook lang mee.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:53

Ik heb hier twee winterdekens van HH. Hardstikke fijne dekens!
Alleen, door een ander paard, is er een deken kapot gegaan. Deze heb ik laten repareren, en een nieuwe gekocht.
Zien er na één winter nog goed uit!

Mijn regendekentje, is van Premiere. Doet het ook nog hardstikke goed!
(en goedkoop!)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:16

vind HH fijne dekens... Mijn merrie heeft nog nooit schuurplekken of kapotte dekens gehad.. Hij gaat ondertussen al 4 jaar mee :)

Rhino zijn ook erg fijne dekens :j

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:26

Hier ook dekens van HH, nooit problemen mee gehad, maar zoals nog iemand al opmerkte Jackytje is deze maat ook gewoon te klein voor je paard. Ik zou gaan voor een 195.
Bucas ben ik ook erg tevreden van, alleen dat het bij geen enkele van mijn paarden ooit goed gepast heeft, vooraan allen te smal! Zelfs met borstverbreder lagen ze nog niet goed (dan schuurden ze op de schoft...)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:31

Ik ben fan van Horseware, bijv de Amigo is goed betaalbaar, de andere lijnen iets duurder

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 16:59

195, zou dat dan niet te groot zijn? De staartflap is nu ook al redelijk een nipte, en het deken schuift erg vind ik..

(edit; Dit was mijn eerste aankoop van een deken, was er ook erg nieuw in! Dus ik geloof zeker dat jullie vast gelijk hebben! :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:20

Horseware heeft ook een tussenmaat, 190, mss is dat handig ;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 17:31

Ja idd, misschien past dat dan wel netjes. Irritante is dat je moeilijk je paard kan meenemen naar de ruiterwinkel :P Maar hoe kan je het dan precies zien? Dat het te krap is aan de loopsplitten? Ik vond het persoonlijk al redelijk krap rond de hals :j

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:55

Ik heb mijn HH Thor al 3 jaar en is nog altijd heel.
Vind het een fijne deken met een fijne pasvorm :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:58

HH dekens zijn troep. Ik kocht er twee in de uitverkoop. Beiden lagen na 3 weken al aan gort. Ik moet ze niet meer. Moet wel zeggen dat mijn paarden dagelijks in kuddeverband overdag op de wei gaan, dus de dekens moeten wel sterk zijn, en gaan zelden meer dan 1 winter mee. Horseware en Tough1 ben ik tot nog toe meest tevreden over.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:01

Ik vind HH dekens prima! Heb een 0 grams regendeken gehad die is 5 jaar mee gegaan, en ze had m van najaar tot en met voorjaar op (eerst alleen de regendeken, en hoe kouder het werd, hoe meer dekens er onder gingen)

MarissaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:08

Ik heb dezelfde hh dekens als jij hebt.
De deken was binnen no-time kapot en mijn merrie is absoluut geen sloper!
Ook was de pasvorm niet ideaal voor haar..

Heb nu alleen nog maar Horseware dekens, zitten perfect en gaan lang mee, ik wil ook niet meer anders! :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:13

horseware dekens, nooit nog andere op mijn paard. (misschien wel als ik een ander paard koop met een andere bouw)

Ik heb 3 merken met loopsplitten versleten, geen van allen lagen/liggen echt goed en gaven 1 voor 1 schuurplekken. Met horseware dekens geen enkel plekje, plus de tussenmaten zijn echt ideaal voor mijn paard.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:24

ik heb ook horseware en bucas en BR. Zeker voor de pony's is het moeilijk dekens te vinden met een goede pasvorm. Mijn stevige welsh A van 1,22 heeft dekens met maat 160.

Ik denk dat je gewoon moet kijken welk merk een goede pasvorm heeft bij jou paard.