Steeds dezelfde jury!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_FD

Steeds dezelfde jury!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 16:01

Hoi,

Een lang verhaal kort samengevat. Ik rij al 2 seizoenen met iedere wedstrijd dezelfde jury.
Nu is mijn vraag is hier geen regel voor ?
Dat je bijvoorbeeld niet vaker dan 2x dezelfde klasse mag jureren ofzo ?

wake_up

Re: Steeds dezelfde jury!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:06

misschien is op een andere wedstrijd starten een idee?
Vaak zijn jury's opgeleid tm klasse L2, of t/m klasse Z, afhankelijk van
welk niveau jurycursus ze hebben gevolgd. Als er een regel ingesteld zou worden
dat ze maar bepaald aantal keer in een klasse zouden mogen jureren zouden ze niet veel kunnen jureren :=

Misschien moet je de stal waarbij je die wedstrijden hebt eens mailen? Ik geloof dat zij de juryleden uitkiezen, en als je er wat van zegt kunnen ze er misschien rekening mee houden om ook eens een andere jury te vragen? :)

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 16:14

Zijn allemaal verschillende wedstrijden en toch zit deze jury overal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:35

Tja, ik tref ook vaak dezelfde combi's in de ring en dan zo ook weer een hele periode niet. Dat is gewoon een kwestie van toeval denk ik. Misschien toch zelf eens in een andere regio gaan kijken om te starten, want kan me voorstellen dat er niks aan is. Hier is een club die iedere week wedstrijd heeft en vorig jaar zat er iedere week dezelfde jury. Daar is toen geloof ik vanuit de bond iets mee gedaan omdat er best veel klachten kwamen :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:25

Zelf meer buiten de regio gaan starten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:27

Tja, dat is toeval en je hebt gewoon ook juryleden die veel jureren, sommigen gaan ieder weekend zowel op za als op zo op pad. Ik tref soms ook wel een paar keer achter elkaar een aantal combinaties steeds weer. Vooral in het M en Z gebeurt dat best vaak.
Relaxed schreef:
Misschien toch zelf eens in een andere regio gaan kijken om te starten
En dan tref je per ongeluk ook nog weer die jury's uit de buurt omdat de organiserende RV de juryleden een keer wat verder weg gezocht heeft. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:31

KarinvdM schreef:
Relaxed schreef:
Misschien toch zelf eens in een andere regio gaan kijken om te starten
En dan tref je per ongeluk ook nog weer die jury's uit de buurt omdat de organiserende RV de juryleden een keer wat verder weg gezocht heeft. :D

Haha ja, heb ik ook wel is gehad als ik in mijn oude regio zat te jureren.. :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:48

Misschien zijn er in jouw regio te weinig juryleden?
Als ik vaak voor dezelfde rubriek gevraagd wordt dan geef ik bij het bellen al aan dat ik die rubriek niet meer doen wil.

Er zijn niet direct regels voor. Maar wat ik wel weet is dat voor selectiewedstrijden de kring de juryleden goed moet keuren. Dus vanuit de kring zou het ook op moeten vallen als een jurylid steeds dezelfde rubriek moet jureren.

Voor onze wedstrijd hebben wij bewust juryleden van ver buiten de regio gevraagd. Kregen we ook wel positieve reacties op.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:38

Als ik het mij goed herinner is er naar de verenigingen het dringende verzoek gestuurd om niet vaker dan 2x per jaar dezelfde jury in te schakelen op een wedstrijd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:04

Dat maakt toch niet uit? Ik heb in het M en Z ook vaak veel de zelfde combinaties in de baan, op verschillende locaties. Als jury reis ik de hele regio rond en de ruiters doen dat ook.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:17

Ik kom ook vaak dezelfde ruiters tegen als ik jureer, maar daar wordt mijn beoordeling niet anders van hoor ;)
Ik beoordeel wat ik zie, niet wat ik weet of wist van vorige proeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:25

kaatje77 schreef:
Ik kom ook vaak dezelfde ruiters tegen als ik jureer, maar daar wordt mijn beoordeling niet anders van hoor ;)
Ik beoordeel wat ik zie, niet wat ik weet of wist van vorige proeven.

Dat zegt ze toch ook nergens? Ik snap best dat er niks aan is als je steeds dezelfde hebt, maar je kan er weinig aan doen dan vaker verder te starten..

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:53

Buiten de regio rijden is hier best lastig want dat is meteen een heel eind rijden! En als het nou een jury was die elke keer objectief naar de proef kijkt was het ook niet zo erg he annisatjj }>

En omdat elke wedstrijd hier eigenlijk een selectiewedstrijd is, is het natuurlijk wel zo leuk om die selectie te rijden! Misschien kunnen we deze jury eens uitnodigen in de les en dan mag hij zeggen wat hij nou eigenlijk wil zien in de proef! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:25

Dorine_81 schreef:
Buiten de regio rijden is hier best lastig want dat is meteen een heel eind rijden! En als het nou een jury was die elke keer objectief naar de proef kijkt was het ook niet zo erg he annisatjj }>

En omdat elke wedstrijd hier eigenlijk een selectiewedstrijd is, is het natuurlijk wel zo leuk om die selectie te rijden! Misschien kunnen we deze jury eens uitnodigen in de les en dan mag hij zeggen wat hij nou eigenlijk wil zien in de proef! :D

Misschien eerst eens objectief naar je eigen rijden kijken ipv de jury afzeiken, dat is zoo makkelijk! En waarom niet de jury eens óp de wedstrijd vragen om commentaar/toelichting? ;)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:02

Relaxed schreef:
Misschien eerst eens objectief naar je eigen rijden kijken ipv de jury afzeiken, dat is zoo makkelijk! En waarom niet de jury eens óp de wedstrijd vragen om commentaar/toelichting? ;)

Hier ben ik het wel mee eens. Hier in de provincie Groningen, zitten er ook heel vaak dezelfde juryleden. En 1 van de juryleden, geeft mij standaard in de 170 punten. Ik ben dus laatst ook maar eens op haar afgestapt en gevraagd wat zij van mijn proef vond en wat zij graag wilde zien verbeteren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er op dat moment niet zoveel mee kon, maar juist omdat je deze jury's dan zo vaak tegenkomt, kunnen zij ook zien dat je open staat voor commentaar en dat je aan die bepaalde punten wil werken. Ik weet nu van bepaalde jury wat zij graag willen zien. Bij de een tuf ik relaxed in de rondte en de ander wil bijvoorbeeld wat meer actie zien en geen brave proefjes.

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:50

volgens mij zeg ik ook in m'n bericht dat we de jury eens vragen om toelichting... Dit was niet de jury afzeiken want dat heeft toch geen zin, daar heb je alleen jezelf maar mee :D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 06:59

Dorine_81 schreef:
En als het nou een jury was die elke keer objectief naar de proef kijkt was het ook niet zo erg he annisatjj }>
:D

Afzeiken misschien niet, maar je oordeel over de jury heb je hier al klaar: niet objectief jureren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 07:37

CharleyT schreef:
Dorine_81 schreef:
En als het nou een jury was die elke keer objectief naar de proef kijkt was het ook niet zo erg he annisatjj }>
:D

Afzeiken misschien niet, maar je oordeel over de jury heb je hier al klaar: niet objectief jureren!

Dat is idd precies wat ik bedoelde :j

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:39

Kom zelf maar eens bij deze meneer een dagje schrijven!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:58

Zo'n jury hebben we hier ook! Die zit echt elke week hier in de kring te jureren! Op een gegeven moment was ik het zat en ben ver buiten de kring gaan rijden! Maar helaas, daar zat hij ook! Nou ja, gelukkig jureert hij vaker pony's dus nu kom ik hem minder vaak tegen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:51

Wat ik niet begrijp is dat een jury, die dus in jullie ogen zo slecht jureert, zo vaak gevraagd wordt door organisaties.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:26

Zo'n 'slechte' jury zit dus elk weekend zijn vrije tijd op te offeren.....

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:30

mag een jurylid die lid is van een rijverening eigen leden jureren? Gebeurt hier om de haverklap. En instructeurs die eigen leerlingen jureren, schering en inslag. :( Belachelijk gewoon, ik denk er nu echt over om in duitsland te gaan starten door dat subjectieve gedoe.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:34

Het komt hier ook regelmatig voor dat je dezelfde jury's treft. Bepaalde wedstrijdorganisaties hebben nu eenmaal goede ervaringen met bepaalde juryleden (komt op tijd, loopt niet uit, reiskostenvergoeding valt mee omdat jury van dichtbij komt, noem maar op) waardoor je een jury op 1 bepaalde locatie meerdere keren treft. Als die jury dan ook nog bij de andere verenigingen in de buurt jureert dan zie je zo'n jury best vaak :))
Heb er niet zoveel problemen mee, gezien de hoeveelheid wedstrijdlocaties en de hoeveelheid jury's die hier zijn komt dat nu eenmaal af en toe voor :-)

InekeN, eigen leerlingen jureren mag niet (net zoals familieleden). Eigen rijvereniging weet ik niet.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:37

Apple schreef:
InekeN, eigen leerlingen jureren mag niet (net zoals familieleden). Eigen rijvereniging weet ik niet.

Je mag wel op eigen vereniging jureren, alleen niet als je daar ook bestuurslid bent.