met e pony tussen de paarden en ponies starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Majken

met e pony tussen de paarden en ponies starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 12:38

ik vroeg me af of ik met mijn e pony, kan starten bij de paarden EN ponies. Dus als er een paarden wedstrijd is dat ik mee kan doen en als er een pony wedstrijd is, daar aan mee doen?
alvast bedankt !

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:40

Nee, dat mag niet. Je moet kiezen.

Sharonaa_

Re: met e pony tussen de paarden en ponies starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:28

Je moet idd OF bij de pony's rijden(tot en met 18 jaar) OF bij de paarden rijden 18+. Het kan niet beide.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 14:35

oke jammer. bedankt !
ik denk dat ik dan voor de pony's kies.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:36

Mag inderdaad niet, dan zou ik nog lekker t/m je 18e bij de pony's starten.
Ik heb ook een heeele grote E'er die mag ik dit jaar nog bij de pony's starten en gaat volgend jaar mooi mee naar de paarden! :j

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 14:40

Is het leuker ook om bij de pony's te starten? zijn er ook nog best veel mensen van rond de 14 tm 18?
Queelens schreef:
Ik heb ook een heeele grote E'er die mag ik dit jaar nog bij de pony's starten en gaat volgend jaar mooi mee naar de paarden! :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:44

Valt mee hoor bij de E'ers ik kom zat 16-18 jarige tegen ik vind het wel prima :)
Of het leuker is dan tussen de paarden durf ik niet te oordelen ik heb wel eens op niet-officiele wedstrijden tussen de paarden gereden en bij de knhs instructieweken mocht ik (met goede argumenten) tussen de paarden meedoen. en het viel me niet tegen tussen al die grote in ieder geval maar ik val dan wel minder op.

Nu is het: Woooo kijk die grote schimmel daar!
en dan is het: ah kijk dat schimmeltje daar rond hupsen :))

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:29

haha ja dat is ook wel eens leuk :P
ik wil met mijn D straks starten bij de paarden, (18+)
moet je dan ook weer een wintspunt hebben als je bij de paarden komt ??

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:56

weet iemand of het ook mogelijk is om als je altijd met een E pony bij de ponys hebt gereden , en je wordt 18 , om dan over te stappen naar de paarden met diezelfde E pony ?

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:50

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het tussen de paarden véél leuker vind dan tussen de pony's ook al ben ik pas 17, maar dat komt waarschijnlijk nu ook gewoon, omdat het paard wat ik nu heb gewoon erg werkwillig is en gewoon geweldig!! <3 daarnaast is het bij de paarden ook allemaal veel vriendelijker tegen elkaar, de jury schrijft leuke dingen op je coupons, je tegenstanders wensen je succes, dat had ik nooit bij de pony's :P
daarnaast is het gewoon mogelijk om met een D-pony te starten tussen de paarden, je mag dan in dezelfde klasse starten als dat je bij de pony's was of een klasse lager ^^ en je kan natuurlijk altijd dispensatie aanvragen, wat ik gedaan heb, maar ik vloog door de L1 heen haha :P
hetzelfde geld voor de E-pony's, met C, B of A pony's mag je niet tussen de paarden starten volgens mij ^^

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:55

maudx7 schreef:
weet iemand of het ook mogelijk is om als je altijd met een E pony bij de ponys hebt gereden , en je wordt 18 , om dan over te stappen naar de paarden met diezelfde E pony ?

ja dat kan, je moet even kijken op de site van de knhs in welke klasse je dan moet starten, volgens mij kun je gewoon in dezelfde klasse zeker maar ik weet het niet zeker

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:56

CasanovaLY schreef:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het tussen de paarden véél leuker vind dan tussen de pony's ook al ben ik pas 17, maar dat komt waarschijnlijk nu ook gewoon, omdat het paard wat ik nu heb gewoon erg werkwillig is en gewoon geweldig!! <3 daarnaast is het bij de paarden ook allemaal veel vriendelijker tegen elkaar, de jury schrijft leuke dingen op je coupons, je tegenstanders wensen je succes, dat had ik nooit bij de pony's :P
daarnaast is het gewoon mogelijk om met een D-pony te starten tussen de paarden, je mag dan in dezelfde klasse starten als dat je bij de pony's was of een klasse lager ^^ en je kan natuurlijk altijd dispensatie aanvragen, wat ik gedaan heb, maar ik vloog door de L1 heen haha :P
hetzelfde geld voor de E-pony's, met C, B of A pony's mag je niet tussen de paarden starten volgens mij ^^

is wel afhankelijk van wat voor pony je hebt natuurlijk. als je een hele goede pony hebt kun je dat wel doen, maar zo niet zou ik gewoon lekker bij de poný starten,

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:45

rooswita schreef:
CasanovaLY schreef:

is wel afhankelijk van wat voor pony je hebt natuurlijk. als je een hele goede pony hebt kun je dat wel doen, maar zo niet zou ik gewoon lekker bij de poný starten,

De vraag die gesteld word is of het mogelijk is om met een E of D pony te starten, niet of haar pony goed genoeg is :Y)
Daarnaast weet ik niet wat voor pony ze heeft dus dat ga ik niet beoordelen

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:55

Majken schreef:
Is het leuker ook om bij de pony's te starten? zijn er ook nog best veel mensen van rond de 14 tm 18?
Queelens schreef:

Bijna alleen maar zelfs!

Ik vind het bij de pony's juist veel leuker dan bij de paarden. Ik vind op paarden wedstrijden altijd zo'n serieuze sfeer hangen.

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:14

[/quote][/quote]

Bijna alleen maar zelfs!

Ik vind het bij de pony's juist veel leuker dan bij de paarden. Ik vind op paarden wedstrijden altijd zo'n serieuze sfeer hangen.[/quote]

nou bij ons in de kring is dat tótaal niet zo, hier lopen er echt heel veel rond tussen de pony's die enorm uit de hoogte zijn en "vriendjes" zijn met de jury enz., bij ons is er dus totaal geen leuke sfeer, al helemaal niet op de selecties -O-

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:22

Weet iemand ook of je gewoon springen ma starten bij de paarden als je bij de pony's je winstpunt al hebt ??

En waarneer moet je over ?? Mag je als je in november 18word het indoor seizoen nog afmaken ??

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:26

mariska1408 schreef:
Weet iemand ook of je gewoon springen ma starten bij de paarden als je bij de pony's je winstpunt al hebt ??

En waarneer moet je over ?? Mag je als je in november 18word het indoor seizoen nog afmaken ??

Ja hoor, dan mag je springen. Bedenk wel dat je, ook als je eigenlijk een pony rijd, tussen de paarden evengoed op paardenhoogte moet springen en ook de afstanden op paardenmaat staan. Beetje goede, grote galop is dus wel heel wenselijk dan.

En nee, je mag het kalenderjaar afmaken, daarna moet je overstappen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:30

Weet iemand hoe het zit met de selecties.
Ik ben in april 18 geworden dus mag in principe t/m december nog bij de pony's starten.
Bij ons zijn de selecties van oktober t/m december en de regionale in januari.

Moet ik dan voor de selecties naar de paarden moet ik daar ook een startpas nieuw voor aanvragen of kan dat met deze startpas?

Kan nml helemaaal niks vinden in het reglement hoe dat nou precies zit..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:36

Queelens schreef:
Weet iemand hoe het zit met de selecties.
Ik ben in april 18 geworden dus mag in principe t/m december nog bij de pony's starten.
Bij ons zijn de selecties van oktober t/m december en de regionale in januari.

Moet ik dan voor de selecties naar de paarden moet ik daar ook een startpas nieuw voor aanvragen of kan dat met deze startpas?

Kan nml helemaaal niks vinden in het reglement hoe dat nou precies zit..

Als je heel graag naar de regio wil, zal je de selecties bij de paarden moeten rijden, aangezien je tegen de tijd dat de regio pony's dan in januari is, niet meer mag starten bij de pony's.
Als je voor die tijd over wil, moet je zorgen dat je op tijd lid bent van een rijvereniging zodat alles kan worden omgezet. Ik weet eerlijk gezegd niet of je startkaart dan wordt omgezet of dat je echt een nieuwe krijgt, daarvoor zou ik gewoon even de KNHS morgen bellen.

Persoonlijk zou ik gewoon tot en met dec bij de pony's starten en dan in januari naar de paarden gaan. De winterselecties sla je dan over, je hebt dan jan/feb/mrt om te 'wennen' aan het starten tussen de paarden en in april begint het zomerseizoen weer en kan je de zomerselecties meerijden. Veel minder gedoe en ook een stuk goedkoper.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:38

Nouja echt wennen zal het niet zijn. Deelnemersveld is anders maar mijn ponypaard van 1.56 verwacht niet dat die daar in zijn nadeel is.
In het M2 heb ik nog kans voor de regio in het Z1 niet meer ben ik bang. vandaar dat ik toch wel als het lukt voor de selecties wil gaan. :j

Zal morgen eens even een belletje doen hoe dat dan zit.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:39

Okee bedankt .. Dan moet je alleen een nieuwe startpas aanvragen of dat ook niet ??

Grote galop is Opzich geen probleem.. Kom nu vaak niet helemaal uit .. Dus kan nooit erger worden haha

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:41

Queelens schreef:
Nouja echt wennen zal het niet zijn. Deelnemersveld is anders maar mijn ponypaard van 1.56 verwacht niet dat die daar in zijn nadeel is.
In het M2 heb ik nog kans voor de regio in het Z1 niet meer ben ik bang. vandaar dat ik toch wel als het lukt voor de selecties wil gaan. :j

Zal morgen eens even een belletje doen hoe dat dan zit.

Nouja, gewoon proberen dan!

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:29

_Esther_87_ schreef:
Queelens schreef:

Zal morgen eens even een belletje doen hoe dat

Haha deel je het hier dan even ?? Weten wij ook hoe het zit :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:05

Ik zal maar eens even een belletje doen dan (even mezelf een schop onder de kont, ik hou niet zo van telefoontjes plegen met vreemdelingen)

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:09

haha ik snap je helemaal... hou ik ook niet van haha

Succes +:)+