Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Sim_ schreef:Hij moet gewoon nog wennen. Een band heb je niet in 1 week, die moet je opbouwen en kost bij sommige paarden veel tijd. Misschien geeft het paard niet veel om menselijk gezeldschap van 1 bepaald persoon, dat kan ook. Hoe gedraagt hij zich in de wei met de andere paarden? Heeft hij daar wel sociaal contact mee?
_Esther_87_ schreef:Wie zegt dat het hem niets kan schelen? Dat hij in jouw ogen niet reageert, wil toch niet zeggen dat hij het niet waardeert of fijn vindt als je hem poetst? Signalen die paarden geven zijn doorgaans heel klein, vaak missen wij ze gewoon. Dat veel paarden gewend zijn 'groot' te communiceren naar mensen wil niet zeggen dat degenen die dat niet doen dus ook niks vinden...
Daarnaast zijn er gewoon paarden die poetsen, tutten, opzadelen enkel accepteren maar er niks aan vinden. Heb er zelf ook eentje, die zal echt niets verkeerd doen maar die maak je gewoon niet blij met uitgebreide poets/was/vlecht/noem maar op activiteiten.
troi schreef:Wat doet hij dan? Is hij wel gehoorzaam, ik bedoel keurig meelopen/opzij gaan als jij dat vraagt etc? Als je probleem puur is dat hij heel afwachtend is naar mensen toe dan zou ik hem vooral tijd gunnen, het kan zijn dat hij moet wennen aan het feit dat een mens ook echt contact met hem wil.
lili266 schreef:Met mijn paard was dat in het begin ook zo, het is een super braaf ding, volledig bomproof maar daardoor in het begin soms wat, ja.. Flegmatisch? Nu we ruim een half jaar verder zijn is ze echter wel helemaal naar me toe gegroeid, loopt ze continu achter me aan als ik haar paddock uit mest, duwt ze haar hoofd tegen mijn handen zo van 'kriebel me nog eens even' (ze kriebelt mij ook terug met haar mond zoals paarden dat bij elkaar doen, heel schattig) en hinnikt ze als ik aan kom lopen. Het is gewoon een koelbloedig dier en daardoor misschien een beetje een binnenvetter die niet snel haar emoties laat zien, maar mijn ervaring is dus dat dat wel komt, geef het de tijd!
Verder hoef ik zeker niet uitgebreid te gaan kriebelen. Het paard dat ik voor hem reed, was net zo. Die stond er echt als een dooie bij, maar sjokte in de bak wel vaak achter me aan. Dus ik zou me niet zoveel zorgen maken! IndianLady schreef:Plezier ergens in hebben en asociaal zijn in mijn ogen 2 hele verschillende dingen. Paard is absoluut niet asociaal, hij laat alles toch toe? Hij slaat niet, bijt niet.
Dat hij niet reageert zoals jij wilt kan nog komen of zoals Esther zegt, misschien vallen zijn signalen jou nog niet op.
Geef het dier tijd om bij te komen
enny schreef:Mijn paard is ook niet zo van het aanhalige, alleen als hij een bilmassage krijgt staat hij echt te genietenVerder hoef ik zeker niet uitgebreid te gaan kriebelen. Het paard dat ik voor hem reed, was net zo. Die stond er echt als een dooie bij, maar sjokte in de bak wel vaak achter me aan. Dus ik zou me niet zoveel zorgen maken!
) maar asociaal wil zeggen niet sociaal op een compleet onacceptabele manier, dus bij een paard schoppen, slaan, etc. Jouw paardje lijkt nu gewoon niet zo sociaal als in, nog niet zo op jou gericht, dat is dus iets heel anders
bigone schreef:Een paard van 15 heeft soms al heel veel meegemaakt in zijn leven, net als bij mensen heb je introverte en extraverte paarden. Zoals ik het lees heb je een keurig opgevoed, vriendelijk paard. Het feit dat hij niet meteen na twee dagen naar je hinnikt heeft misschien meer te maken met " penny" dromen dan de realiteit. Geniet van je brave leermeester en wees blij met hem.