hahah jaa en hij komt nog in de spieren en dan word het nog ergerXd Volgensmij rond de 1,47/ 1,50 had een mooie deken van eskadron gezien maat 210 nieuw voor de helft
ZAl morgen avond even een nieuwe erop zetten. Hij heeft een weekgeleden koliek gehad en lagen zijn darmen verkeerd dus mag nu het rijden weer oppakken eerst stappen en later weer draven etc. Maar dus is hij ietsjes dunner en geen spieren
IMJ
Geplaatst: 16-04-12 22:47
210 is te groot hoor. Mijn redelijk forse poown van 151 heeft maat 175/185. Denk dat je aan zoiets moet denken. Hoewel de jouwe iets ronder is maar wel lager van schofthoogte. Denk max 185.
Moeilijk hoor, mijn kwpn-er van 1.65 heeft maat 195. Mijn Noordzweed van 1.59 heeft maat 205...... Als je de ruglengte opmeet van schoft tot staartwortel kun je in de winkel naar de goede maat vragen, dan een model kiezen wat breed valt bij de boeg. Kopen en passen, meestal mag je gewoon ruilen als de maat niet goed is. En het ene model valt geter dan het andere, eskadron is een fijne deken trouwens.
Oh leuk een Noordzweed! Maar dat is ook wel een tank hè? Ik las dat jouw Haf TS zeker 10-15 cm kleiner is. Die past echt geen 210. (Kijk even in de foto's van paperboy TS, zal je het verschil met jouw Haffie zien! )
Kijk hier ook even naar, een dekenmaten tabel, de getallen die we hier genoemd hebben zijn maten van de onderlengte, dus daar (in die tabel) moet je kijken.
hier een tinker van 1.55 met maat 205. Maar voor een zweetdeken is het niet zo erg als deze te lang is. Dekensingel eromheen en hij blijft liggen. Was het een regen/zomer/stal/exceem deken dan is de maat veel belangrijker dan een zweetdekendje vindt ik. En anders wat je al zegt even in de deken kijken die hij nu opheeft.