Ik had gisteravond weer een paardrijles en we hadden Dressuur. Nou rijd ik met dressuur altijd op een ander paard dan met springen maar nou moest ik op het paard waar ik meestal mee spring
Bergerac is een tuiger, en ik rijd iets langer dan 2 jaar inmiddels op hem. Ik ken hem dus behoorlijk goed en weet zijn trucjes en flauwe spelletjes inmiddels ook allemaal. 1 daarvan is het probleem met een zweep. Zonder zweep is hij niet voorwaarts genoeg, en met zweep rent hij keihard onder me vandaan. Vooral als we aan moeten galopperen gaat hij keihard draven en valt hij in de galop en luisterd totaal niet meer naar mijn hulpen. Nou was ik het gisteravond echt helemaal zat en toen vroeg ik of ik toch even zonder zweep mocht galopperen. Toen kwam mijn instructrice met het idee om haar kleine spoortjes om te doen zodat ik de hulpen wel goed kon geven maar hij niet zo op het zweepje kon reageren. Maar aangezien ik nog nooit met sporen had gereden was ik lichtelijk zenuwachtig ookal maakte mijn instructrice me echt duidelijk dat mijn beenhouding stil genoeg was en ik verder niks hoefde te doen. Alles ging dus helemaal perfect en ik heb hem nog nooit zo fijn gereden! Geen geren en hij maakte zelfs een perfecte stap-galop overgang. Nu vroeg ik mij dus af welke sporen ik het beste kan gebruiken voortaan, ik wil de kleinste dat weet ik al, maar ik twijfel tussen de stompe 10 mm of de knopsporen. Zouden jullie me kunnen uitleggen wat het verschil is tussen deze 2 en welke ik het beste kan nemen? Als ik het paard constant had zitten prikken in zijn buik had mijn instructrice het niet toegelaten! daar hoef ik door geen commentaar over!