B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pizzazz

B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 12:17

Laten we de basis van het basisniveau niet vergeten :D

Mijn paard heb ik pas een paar weken, maar het plan is wel om ons beider debuut in de dressuurring te gaan maken zodra we daar klaar voor zijn. Ik heb nog nooit een (echte) dressuurwedstrijd gereden, dus dat wordt spannend.

Wie is er nog meer bezig zichzelf en paard klaar te stomen?
En wie stroomt er als eerste door naar onderstaande topics? :+
[WD-V] L1 debuut. Wie oh wie nog meer?
[WD-V] M debuut, wie o wie nog meer?
[WD-V] Z1-debuut, wie oh wie nog meer?

Manny

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:26

Ik mag aanstaande zondag voor het eerst. Ik heb nog niet eerder officieel gereden dus ben erg benieuwd hoe het gaat.
Het paard waar ik mee start heeft al wel eerder wedstrijden gelopen, voor zover ik weet alleen springen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:29

Toevallig dat ik laatst bovenstaande topics zag en kon daarbij het B debuut niet vinden, dat klopt dus :') Ik heb afgelopen maandag mijn debuut gemaakt met mijn nieuwe paard! Ging super, we hadden meteen 2x winst en waren beide keren 3e, maar vielen helaas net buiten de prijzen.
Succes Manny zondag! :D Outdoor?

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:31

Manny schreef:
Ik mag aanstaande zondag voor het eerst. Ik heb nog niet eerder officieel gereden dus ben erg benieuwd hoe het gaat.
Het paard waar ik mee start heeft al wel eerder wedstrijden gelopen, voor zover ik weet alleen springen.

Dan moet hij tevens in de dressuur zijn gestart toch (hoeft weliswaar niet vaak zijn geweest)? Moet je immers niet verplicht een winstpunt in de B hebben, alvorens je mag starten in het springen?
Laatst bijgewerkt door Ma_ris_ka op 13-04-12 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:32

Ik hoop deze zomer met mijn nieuwe ook in de B te starten!

@ monica; dat is mooi debuut!

@ Mariska, nee als de ruiter maar 1 wp heeft gehaald, paard hoeft dat niet.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:33

Ooh kijk, weer wat geleerd. Ik dacht dat het om de combinatie ging, bedankt :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:34

Ma_ris_ka schreef:
Ooh kijk, weer wat geleerd. Ik dacht dat het om de combinatie ging, bedankt :)

Dacht ik ook hoor! Zo leer je nog wat op een vrijdag de 13e :')

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:36

Ik ga binnenkort ook B starten. Moet me nog wel gaan inschrijven..

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:39

Ik ben nu 2 x indoor gestart en dit weekend voor het eerst outdoor. We hebben nu 3 wp! Door mijn eigen spanning loopt paard lang zo fijn niet als thuis maar ik zal er wel aan wennen! Ik vind proef 5 en 6 wel fijner dan 3 en 4.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:40

Inderdaad Monica08 :')

Ergens zou ik dat namelijk ook logischer vinden. Zou het niet zo moeten zijn dat je kunt aantonen dat het met het paard in kwestie de basis beheerst? Als team? Nu zou je dus in principe met het superbrave 23 jarige paard van de buurvrouw een winstpuntje kunnen rijden, om vervolgens met een ongeleid projectiel bij het springen verschijnen, aan de andere kant.. je hebt voldoende bewezen dat je het wel kunt.. Hmm, lastig :P

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:41

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:41

Wij hebben net 2 weken geleden ons debuut achter de rug :D
Debuut was beter als het vervolg, want meneer heeft besloten dat het toch echt wel spannend
is zo'n wedstrijd :+ Veel oefenen dus en véél kilometers maken aangezien meneer moeilijk
kan wennen aan nieuwe situaties :P

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:54

Ik heb als alles meezit volgende maand mijn officiele B debuut met mijn paardje! zal voor ons beide onze eerste officiële wedstrijd worden! spannend!! :D

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:00

Ik ga morgen mijn startpas aanvragen :D

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:11

ik ben vorigjaar in september al 1x on officeel gestart, en in oktober ook nog 1x, toen heb ik nog een tijdje door getraint, en nu ben ik afgelopen weekend weer gestart. dus mijn debuut al wel lang geleden gehad, maar hij heeft even pauze gehad zeg maar.

afgelopen weekend was ik 1 en 3 met 207 en 183 pn

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:24

monica08 schreef:
Toevallig dat ik laatst bovenstaande topics zag en kon daarbij het B debuut niet vinden, dat klopt dus :') Ik heb afgelopen maandag mijn debuut gemaakt met mijn nieuwe paard! Ging super, we hadden meteen 2x winst en waren beide keren 3e, maar vielen helaas net buiten de prijzen.
Succes Manny zondag! :D Outdoor?

Dat is iets waar ik alleen van kan dromen.

We moeten inderdaad buiten, zou vorige maand eigenlijk al starten bij mijn eigen vereniging (binnen) waar ik ook springles heb helaas kwam toen her rhinovirus om de hoek.
Ik denk dat ik zondag mezelf gelukkig mag prijzen alsik erop blijf zitten :D

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:25

Hoezo kan je daar alleen maar dromen? :oo Denk je dat je er af gaat vallen?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:28

Manny: zo moet je niet denken je moet denken dat je erop blijft zitten, anders ga je zeker vallen

lliisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:37

ooohh leuk! Ik start de 22ste voor het eerst! Met een nog wel moeilijk paard maar gaat steeds beter.
Ben heel benieuwd. Wel al twee keer onofficieel gestart. Toen 161 en 166, veel commentaar dat ze niet nagevelijk liep.
Maar dit gaat steeds beter en ze komt steeds meer _/-\o_

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:38

nicky_rilana schreef:
Manny: zo moet je niet denken je moet denken dat je erop blijft zitten, anders ga je zeker vallen

Ik val er niet zo snel af.. Alleen mijn paard vind het nodig om zichzelf eng te vinden zodra ze op ander terrein komt. Ik zal met haar heel veel kilometers moeten gaan maken.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:40

oow dat is minder. kun je niet oefenen bij iemand anders oefenen? ik heb mijn paard 2x mee naar huis genomen voor dat ik op wedstrijd ging. ( mijn paard stond ergens anders op stal, en thuis waren we nog een stal aan het bouwen, maar bak hadden we wel.)

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:42

Jaa ik meld me ook! 25 maart had ik mijn debuut, het ging super! Heb meteen 4 winstpunten en een 2e en 3e prijs gewonnen!
Hier het topic: [RT-HAW] B debuut met Izo!

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 09:15

Wat leuk, zoveel mede-B-debutantes!

Veel succes morgen Manny!
Behoorlijk succesvolle debuten lees ik verder, knap hoor. Ik denk dat de allereerste keer toch behoorlijk wat spanning met zich meebrengt. Maar goed, eindeloos uitstellen schiet ook niet op :+
Hebben jullie groene paarden of zijn jullie zelf groen?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:40

Ik ga misschien met een nieuw paard wat ik voor de fokker rijd binnenkort voor het eerst B starten. Is nog even in afwachting ivm aanvraag startkaart. Met mijn eigen merrie start ik L2

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:49

Pizzazz schreef:
Wat leuk, zoveel mede-B-debutantes!

Veel succes morgen Manny!
Behoorlijk succesvolle debuten lees ik verder, knap hoor. Ik denk dat de allereerste keer toch behoorlijk wat spanning met zich meebrengt. Maar goed, eindeloos uitstellen schiet ook niet op :+
Hebben jullie groene paarden of zijn jullie zelf groen?

ik zelf heb met een B pony L2 gereden en met 1 D pony M en met een andere pony Z, nu heb ik een groen paard, die laaste pony heb ik ook zelf opgelijd.