Au! Leren laarzen;

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandravrouw1

Au! Leren laarzen;

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 14:29

Heee, :)

Zoals de titel al zegt: Au! Leren laarzen; Gisteren ben ik samen met mijn moeder laarzen gaan kopen. Ik had nog nooit leren laarzen gehad maar omdat ik niet in de andere laarzen pastte (te smal of te wijd) adviseerde de verkoopster mij om toch leren laarzen te passen.
Ik heb nogal korte benen ( := ) dus de laarzen waren net iets te hoog voor mij en gingen over mijn knieschijf heen. De verkoopster vertelde dat leer na een tijdje wel 2 cm inzakt en dat het dus geen probleem was maar gaf me voor de zekerheid een pakje met van die hakverhogers.
Toen heb ik ze gekocht want ik vond ze wel heel erg mooi en zaten naar mijn gevoel goed.
Gisteravond heb ik er mee door het huis gelopen en vandaag heb ik gereden.
Mijn probleem is nu dat ze echt superzeer doen tijdens het rijden!
Wie heeft hier ervaring mee en weet hoelang dit duurt? Want ik ga ervan uit dat het leer wel soepeler gaat worden!

Groetjes van Sandra

/3
Laatst bijgewerkt door sandravrouw1 op 07-04-12 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammy_

Re: Au! Leren laarzen;

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:30

bij mij duurde het een maand voordat ik geen blaren meer kreeg van mijn leren laarzen, maar daarna zaten ze ook wel heerlijk :j

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:31

In heb begin had ik zelfs de blaren in mn knieholtes staan, het is echt afzien. Ik weet niet welk merk je hebt, ik heb Petries en die staan bekend om hun hardheid. Bij mij duurde het erg lang, maar dat kwam omdat ik het lef niet had om ze gewoon in te lopen, dus ik had ze telkens een keer aan en dan weer een week niet :+ Gewoon doorzetten, als ze eenmaal goed zitten zit het zo lekker.

sandravrouw1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 14:34

Okee, dus er is nog hoop; haha!
Ik heb laarzen van Mondoni, ze zijn best wel stijf maar het wordt dus beter.
Pfieuw, gelukkig!

Groetjes;

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:34

het duurt een eindje tot ze goed zitten maar dan wil je geen andere meer !
veel invetten help waardoor ze soepeler worden
succes !!

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:35

Soms word het nooit beter met zulke harde leren laarzen en moet je andere kopen. Heb zelf nooit zulke ondingen gekocht maar meteen kalfsleren laarzen die hoef je niet in te lopen, geen pijn bij het rijden of blaren dus dat is ideaal. Ik zou als ik jou was de volgende keer laarzen aanschaffen die in 1 keer goed zitten aangezien een paar maanden pijn aan je voeten/benen ook niet erg prettig is. ;)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:47

Het is inderdaad even wennen, en de pijn blijft toch nog even.ik heb de mijnen nu iets meer als 1 jaar.als ik ze even niet gedragen heb of er een tijdje mee wandel doen ze toch nog erg pijn.
Ze passen zich aan naar je kuit. :)

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:49

Trappenlopen wil ook wel 'ns helpen om het een beetje te versnellen. Hoe langer het duurt, des te langer houden ze ook hun model. Succes!

maaikeXx23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:19

bij mij duurde het ongeveer 3 weken voordag ze echt heel lekker zaten!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:24

Ik had echt sneedjes in mijn knieholte. Tijdens het rijden zo met rijden bezig dat ik het niet in de gaten had, en dan met uitstappen, au. Met heel warm weer en dus wat dikkere kuiten had ik net na 3 jaar die laarzen dragen nog steeds.Deed dan wattenschijfjes met van die pleistertape vastzetten in mijn knieholtes. Uiteindelijk nieuwe laarzen gekocht met een hogere dressuurboog maar wel lager uitgesneden bij mijn kootholte. Die zitten nog steeds fijn.

DaisyJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:18

Het duurt meestal een maand :)
Gewoon goed inlopen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:46

Volgens mij hoeft het helemaal geen pijn te doen. Ik heb laarzen van Mountain Horse en heb ze nooit hoeven inlopen of inrijden ze zaten gelijk heerlijk.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:43

Ja maar dat zijn wel ander type laarzen. Als je van die stugge petrie dressuurlaarzen hebt van rundleer gaat het echt wel even zeer doen, en het worden nooit laarzen waar je voor je plezier een flink eind op gaat wandelen.

sandravrouw1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 17:06

Okee, dus jij zegt dat ze nooit echt lekker gaan zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:11

Leren laarzen zijn sowieso geen laarzen waar je voor je plezier een flink eind op gaat wandelen. Ik heb laarzen van Derby, heerlijk zacht, maar ik gebruik ze alleen voor het rijden. Dan zitten ze ook super, maar als ik er teveel mee loop krijg ik er blaren van.

Ik zou wel oppassen met je Mondoni laarzen, goed bijhouden. Vind dat sommige mondoni laarzen erg lelijk inzakken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:14

Fleurtje100 schreef:
Ja maar dat zijn wel ander type laarzen. Als je van die stugge petrie dressuurlaarzen hebt van rundleer gaat het echt wel even zeer doen, en het worden nooit laarzen waar je voor je plezier een flink eind op gaat wandelen.

ik heb petrie's van rundleer en heb nog nooit pijn gehad. tenzij ik ze een maand in de winter niet gebruik
verder van begin tot eind geen last gehad. waarschijnlijk ben ik een van de weinig gelukkige..

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:28

sandravrouw1 schreef:
Okee, dus jij zegt dat ze nooit echt lekker gaan zitten?

Als rijlaarzen gaan ze wel lekker zitten, maar als looplaarzen niet echt, en fietsen vind ik er ook geen succes mee, autorijden ook niet, ken ook maar weinig mensen die met hun leren laarzen aan naar stal komen. Nou scheelt het natuurlijk wel in welke maat je ze neemt. Mijn eerste Petrie's had ik echt perfect passend aangemeten, zo hoog mogelijk enzo. De Derby's die ik nu heb, heb ik in hoogte 1 cm korter en een kuitmaat 1 cm breder genomen dan eigenlijk zou 'horen'. En die heb ik ook amper hoeven inlopen, maar nog steeds vind ik ze vooral fijn om mee paard te rijden en niet om andere dingen mee te doen.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:28

tja bij mij hebben ze in het begin ook echt veel zeer gedaan, op de fiets naar m'n verzorgpaard ermee was nou niet bepaald een pretje, maar nu zijn ze echt super ;)

sandravrouw1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 20:27

Okee, noujaa gelukkig is het de bedoeling om ermee te gaan rijden! ;)
Maarja, ze moeten wel echt lekkerder gaan zitten want anders kan ik er eigenlijk niet mee rijden.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:32

Haha ik ken het probleem! :+ 3 jaar geleden met pijn mijn Rectilignes ingelopen en sinds vrijdag heb ik de niro laarzen en ik heb nu open knieholtes en blaren op mijn hielen. Verschrikkelijk. Dit gaat wel 1-2maanden duren. Ligt er ook aan hoevaak je ze draagt, ik rij er 5 keer in de week mee.
Het enige dat ik kan zeggen: volhouden en door de pijn bijten het word van zelf beter!! *\o/*

nien81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:13

een tip die ik eens kreeg en echt geholpen heeft bij mij: je kousen kletsnat maken en dan je laarzen dragen tot je kousen terug droog (of droger zijn). Je kan dit thuis doen of er zelfs mee gaan rijden. Dit werkt echt! (afhankelijk van hoe stijf ze zijn moet je dit een paar keer doen)
Je laarzen daarna gewoon laten drogen (niet onder de verwarming natuurlijk) en ze blijven perfect.
Succes *\o/*

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:21

ik heb van Harry's Horse laarzen, heb er nog nooit pijn van gehad met rijden.

Kan er ook een tijdje op rondlopen, maar dan heb ik liever stalschoenen, iets comformtabeler

sandravrouw1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 15:25

Ik heb vanavond les maar doe ze niet aan, ik loop/rij ze liever nog even thuis wat langer in!
Hihi, maar dat komt ook wel doordat ik nog niet kan opstappen met deze laarzen aan :o
Hadden jullie hier ook last van?

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:29

SusanH schreef:
Volgens mij hoeft het helemaal geen pijn te doen. Ik heb laarzen van Mountain Horse en heb ze nooit hoeven inlopen of inrijden ze zaten gelijk heerlijk.

Die heb ik ook! Zitten superlekker en je kan er ook makkelijk een stuk op lopen!! Ik heb ze onder mijn werkbroek aangehad toen ik in de supermarkt ging werken 'om ze in te lopen'. Alleen de trap op voelde ik de laars in mijn knie-holte maar deed geen pijn!
En ik heb ook kleine onderbeentjes en een redelijk dikke kuit, daarom heb ik toen deze genomen omdat ze gewoon het beste om mijn been passen!! Ben er heel tevreden over! :j
(Ja met opstappen voelde ik het ook, maar gebruik een krukje dus is geen probleem)

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:41

sandravrouw1 schreef:
Ik heb vanavond les maar doe ze niet aan, ik loop/rij ze liever nog even thuis wat langer in!
Hihi, maar dat komt ook wel doordat ik nog niet kan opstappen met deze laarzen aan :o
Hadden jullie hier ook last van?

Ja daar heb ik ook last van. Mijn beugels zijn nu 4 gaten langer. Haha ik zit nu als een dressuurruiter in mijn springzadel. Gewoon omdat ik niet korter kan zitten, ze zullen eerst wat moeten gaan zakken bij de enkels. Dan komt mijn knieholte weer vrij en kan ik korter gaan zitten. Ik zou er vanavond wel gewoon mee gaan rijden. Des te sneller heb je er echt plezier van. Ik ben de mijne sinds vrijdag elke dag aan het gebruiken en het gaat al steeds beter. Succes!! :D