Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
dianaw33 schreef:Citaat:De paarden taal leer je enkel en alleen door heel veel met paarden om te gaan en te kijken naar paarden!
Dat kan je nooit leren in willekeurig welke cursus dan ook en zeker niet via bokt!!!!!
En bedankt!Heb ik toch voor niets die jarenlange pittige HBO opleiding gedaan
aerdenhout1 schreef:dianaw33 schreef:En bedankt!Heb ik toch voor niets die jarenlange pittige HBO opleiding gedaan
Sorrie hoor! Maar ik denk dat ik wel gelijk heb!
Paardentaal leer je niet uit een boekje en ook niet via een cursus, paarden taal leer je enkel en alleen als je er open voor staat en veel... heel veel... met paarden omgaat!
Als je veel naar paarden kijkt en je verdiept in hoe paarden communiceren kom je denk ik al een heel eind. Gelukkig zijn paarden vergevingsgezinde wezens, als je hun uitingen verkeerd begrijpt krijg je desondanks elke dag een nieuwe kans. Qua geduld kunnen we nog veel van ze leren
Citaat:Ik denk dat er niets mis is met theoretische kennis en achtergrond. Wel in combinatie met kijken en doen in de praktijk. Net zo min als je leert rijden vanuit een boek, kan het boek jou toch wel een aanzet geven als je in theorie weet waar het over gaat.
Het is prachtig en leerzaam als je daar de hele dag mee bezig kunt zijn, direct of indirect, maar die kans hebben de meeste van ons (denk ik) niet.
Willen leren en open staan voor is, zoals met alles, een voorwaarde.
Persoonlijk zou ik best een keer een cursus willen volgen om daar dan in de praktijk verder mee aan de slag te gaan.