De Paardentaal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sarah2021

De Paardentaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:32

Oké, nu even kort en bondig.

Wie kan me wat meer info geven over de paardentaal ??
Gedragingen enz, die iets betekenen...

annebe

Re: De Paardentaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:33

Wat wil je weten?

Sarah2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:33

Alles, gewoon , zoals als de oren plat liggen zijn ze boos, die dingen

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:34

Volgensmij was bij een paard in zijn neus blazen 'Hoi' zeggen :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:35

er is zoveel te vertellen over de paardentaal. ga eens zoeken op google :)

Sarah2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:35

haha, die is best wel grappig eigelek

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:36

Jammer dat je zo ver weg woont, 14 april geef ik een clinic puurnatuur paardentaal.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:38

Dit is wel een erg algemene vraag he. Ik zou zeggen: koop een boek.

Sarah2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:41

ja, goed id, tip welk boek???

kheb de raad van maureen16 opgevold en kebn nu wa aan et googelen,
amai ge vind daar veel over!

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:47

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:01

als je wat wilt weten van paardentaal....
zoek een grote groep paarden op,en ga een dagje naar ze kijken.
dan leer je pas echt hoe paarden onderling met elkaar communiceren :j

xxxxLilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:43

Als de paarden hun oren naar voor hebben tijdens het rijden, is het paard afgeleid, dus hij concentreert zich niet op jouw hulpen.
Een paard wat zijn oren naar achteren heeft, luistert naar je. Een paard dat zijn oren in zijn nek heeft, is boos of bedreigd. Je kan al zien aan de vorm van hun hoofd, ogen, neusgaten, mond, hoe het gedrag is van het paard. er zijn zoveel dingen in paardentaal, ga eens naar http://www.parelli.nl dan ga jij met je paard om in paardentaal! Ik heb zoveel bereikt met mijn paard met parelli! Je kan ook gewoon wedstrijden rijden. Het paard gaat jou respecteren.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 26-05-16 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: alle spel fouten eruit gehaald zodat bericht leesbaar is geworden

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:08

Ik geef cursussen paardentaal op lokatie en kom dus naar je toe als je een groepje kunt vinden van mensen die dit ook leuk vinden. Kijk maar eens op mijn site.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:11

De paarden taal leer je enkel en alleen door heel veel met paarden om te gaan en te kijken naar paarden!
Dat kan je nooit leren in willekeurig welke cursus dan ook en zeker niet via bokt!!!!!

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:17

Citaat:
De paarden taal leer je enkel en alleen door heel veel met paarden om te gaan en te kijken naar paarden!
Dat kan je nooit leren in willekeurig welke cursus dan ook en zeker niet via bokt!!!!!

En bedankt! :+ Heb ik toch voor niets die jarenlange pittige HBO opleiding gedaan :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:00

kijk eens op paardnatuurlijk.nl

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:12

dianaw33 schreef:
Citaat:

En bedankt! :+ Heb ik toch voor niets die jarenlange pittige HBO opleiding gedaan :D

Sorrie hoor! Maar ik denk dat ik wel gelijk heb!
Paardentaal leer je niet uit een boekje en ook niet via een cursus, paarden taal leer je enkel en alleen als je er open voor staat en veel... heel veel... met paarden omgaat!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:42

mwoah....zlefs al huppel je al dik 30 jaar tussen de paarden rond zoals ik,,dan snap je er soms nog geen ene moer van :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:53

Niet zo min denken over jezelf ellepel! Je hebt toch heel wat zinnige antwoorden gegeven hier op bokt!
Maar je hebt wel gelijk, ik leer ook nog elke dag en sta nog steeds af en toe te kijken dat ik denk.... verrek, dat heb ik nog nooit gezien!
Je bent ook nooit te oud om te leren natuurlijk.
Maar naarmate je langer in de paarden zit, ga je ze steeds meer "begrijpen" en steeds beter zien of een paard gelukkig is b.v
Maar net als mannen.... helemaal begrijpen zullen we ze nooit, dat maakt het misschien ook zo spannend!

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:32

Tuurlijk heb je wel gelijk met veel kijken en ervaring opdoen aerdenhout1, ik heb zelf ondertussen 40 jaar ervaring. Maar er valt echt ook veel te leren in de wetenschappelijke hoek hoor, er zijn dingen die toch net ff anders zijn dan dat je denkt, of die je misschien nooit begrepen hebt. Altijd handig als er dat wat uitleg is toch?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:47

aerdenhout1 schreef:
dianaw33 schreef:

Sorrie hoor! Maar ik denk dat ik wel gelijk heb!
Paardentaal leer je niet uit een boekje en ook niet via een cursus, paarden taal leer je enkel en alleen als je er open voor staat en veel... heel veel... met paarden omgaat!

_/-\o_

Ik denk dat wij nooit helemaal goed "paardentaal" zullen leren begrijpen, net zoals paarden ook nooit mensentaal zullen leren verstaan :+ Als je veel naar paarden kijkt en je verdiept in hoe paarden communiceren kom je denk ik al een heel eind. Gelukkig zijn paarden vergevingsgezinde wezens, als je hun uitingen verkeerd begrijpt krijg je desondanks elke dag een nieuwe kans. Qua geduld kunnen we nog veel van ze leren :+

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 07:41

Paardentaal is iets waar juist de laatste decennia heel veel nuttig onderzoek naar is gedaan, dus waar heel veel meer over vaststaat dan je denkt. En inderdaad ook dit wetenschappelijk onderzoek gebeurt door heel veel te kijken. Het is helaas zo dat er nog veel mensen geen idee hebben met wat voor wezen ze te maken hebben, en niet iedereen heeft zin om die uren tijd in zn paard te steken (nogmaals helaas) Voor die mensen zijn cursussen en boeken wel degelijk nuttig, dan steken ze er in elk geval nog iets van op.
Mijn werkterrein is de Randstad, denk je nu echt dat de mensen hier uren naar hun paard gaan zitten kijken? De gemiddelde paardeneigenaar hier denkt dat hij een 4benige fiets bezit die hij elke dag een uurtje uit de schuur kan trekken ( als het paard geluk heeft is er dat uurtje, er zijn er ook genoeg die er dagen helemaal niet uitkomen) Het gaat hier om een mentaliteitsverandering die elders in het land al lang heeft plaatsgevonden. Het is mijn passie om een klein beetje mee te werken aan die mentaliteitsverandering, al kan ik het maar voor 1 paard beter maken!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 08:11

Ik denk dat er niets mis is met theoretische kennis en achtergrond. Wel in combinatie met kijken en doen in de praktijk. Net zo min als je leert rijden vanuit een boek, kan het boek jou toch wel een aanzet geven als je in theorie weet waar het over gaat.
Het is prachtig en leerzaam als je daar de hele dag mee bezig kunt zijn, direct of indirect, maar die kans hebben de meeste van ons (denk ik) niet.
Willen leren en open staan voor is, zoals met alles, een voorwaarde.
Persoonlijk zou ik best een keer een cursus willen volgen om daar dan in de praktijk verder mee aan de slag te gaan.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:18

Citaat:
Ik denk dat er niets mis is met theoretische kennis en achtergrond. Wel in combinatie met kijken en doen in de praktijk. Net zo min als je leert rijden vanuit een boek, kan het boek jou toch wel een aanzet geven als je in theorie weet waar het over gaat.
Het is prachtig en leerzaam als je daar de hele dag mee bezig kunt zijn, direct of indirect, maar die kans hebben de meeste van ons (denk ik) niet.
Willen leren en open staan voor is, zoals met alles, een voorwaarde.
Persoonlijk zou ik best een keer een cursus willen volgen om daar dan in de praktijk verder mee aan de slag te gaan.

En dat is dus precies wat ik bedoel :) :)

JessicaJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:45

Belangrijk is om je paard te leren kennen breid je kennis uit via boeken maar leer van je paard