Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Die gaat ongemerkt steeds wat harder. Bij haar werkt het stil zetten wel. De eerste 2x is ze een beetje nukkig en dribbelt op de plek, maar ze weet dondersgoed dat ik daar niet van onder de indruk ben en daarna is het goed dus.
) Succes! LauEef schreef:Ik lees even mee, want herken het in mate bij mijn paard ook. Ze moet er altijd een wedstrijdje van maken. Ik kan haar wel stil zetten (al is het met veel moeite en getrek) maar daarna gaat ze gewoon verder...
Ze wordt niet rustiger, maar ze is wel te positioneren en het tempo is ook te regelen. Zij is in beweging beter rustig te krijgen dan stilstaand, "stilstaand" wordt ze juist drukker. capopjekop schreef:LauEef schreef:Ik lees even mee, want herken het in mate bij mijn paard ook. Ze moet er altijd een wedstrijdje van maken. Ik kan haar wel stil zetten (al is het met veel moeite en getrek) maar daarna gaat ze gewoon verder...
Hoe zet je haar stil? Ik wil bij die van mij dat ze echt rustig stilstaan voordat ik ze weer laat stappen. Dus dribbelen enz? dan wacht ik gewoon tot ze klaar zijn. Daarna is het een kwestie van consequent zijn. Maar zoals gezegd, ieder paard heeft zijn eigen aanpak nodig. Bij die van mij werkt het super.