paarden mest op de stoep.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

paarden mest op de stoep.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 19:08

hoi,

Ik woon dus in belgie, en om te kunnen rijden met mijn paarden moet ik eerst door het dorp rijden.
Het probleem is dus dat ik vrij jonge paarden heb ( zijn wel 98% verkeersmak) en dat ze dus ENORM hard
door de straat rijden. Met gevolg dat ik dus op de stoep moet rijden, en mijn paarden soms dus op de stop poepen.

En het is nogal een gedoe om een zak en een schep mee te nemen iedere x.

Wat doen jullie met zulke problemen,?

vg

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:11

Mijn pony poept nooit buiten haar stal :)

Je kunt eventueel later terug komen om het weg te halen?

Collie2008

Re: paarden mest op de stoep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:13

wat is het verschil met op de stoep lopen en de straat dan>?

Poep op de stoep vind ik mega asociaal btw, je kan eventueel afstappen en de mest met je laars van de stoep afduwen de goot in?

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 19:15

nou , als ik op de stoep loop , loop ik op een verhoogje, en als ze aan de kant springen dan springen ze naar de buiten kant, en niet op de straat. Als ik op de straat loop dan schieten ze heel kort langs me door omdat het niet anders kan, als ik op de stoep loop dan maken ze nog een boogje om me.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:46

Eraf, even de goot induwen, er terug op, en na het rijden even terug met de auto en de mestboy plus vuilniszak.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:49

Wij rijden binnen de bebouwde kom altijd even terug ( et auto of fiets) en ruimen het dan op, ik zou het ook niet fijn vinden als mn kinderen onder de paardenderrie thuis zouden komen omdat het over de stoep heen lag :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:49

Ik rijd later altijd even met de auto terug en gooi het dan of daar in de plantsoenbosjes, of ik neem het mee in een vuilniszak en gooi het hier dan in de tuin tussen de bosjes.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:05

Ik stap altijd af en schuif het in de goot of tuin.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 20:16

Ja ik ga erna altijd terug om het even in de goot te borstelen.
Maar ik kan ook niet vliegen, en dan komen ze meteen erna aanbellen en dreigen.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:54

Caira schreef:

Zouden mensen dat leuker vinden,paardenpoep in hun tuin ipv op de stoep :=

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:58

Lastig probleem ik snap dat je het ook niet ziet zitten om weer op te stappen naast zo'n drukke weg. Ernaast blijven lopen lijkt me haast de enige oplossing, de poep op de stoep laten liggen vind ik eigenlijk niet kunnen, al is het maar voor een paar uurtjes. Ik zie al een oma met paardepoep aan haar rollatorwielen het bejaardenhuis binnen komen, die kunnen natuurlijk de weg niet op om jouw poep te ontwijken natuurlijk.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:06

Nixxs schreef:
Caira schreef:

Zouden mensen dat leuker vinden,paardenpoep in hun tuin ipv op de stoep :=

Nou ik zie vaak zat mensen die hun duim opsteken. Een beetje paardenpoep in je tuin is een fijne meststof. Beter dan onder autobanden of fietswielen!

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 11:56

Haha , nou uh :p de stoepen zijn hier wel zo een 2 meter breed, en mijn paarden poepen niet de hele stoep breedte vol hoor. Dus wees gerust , de oude omaatjes met hun rollators kunnen netjes uitwijken... :D

Nou tot nu toe ga ik altijd als ik terug thuis ben terug om het de goot in te vegen, ik woon in een boeren dorp dus er ligt wel vaker vee mest op de straat ( al komt het van tractors) . Maar dan hoor je niemand klagen, want de tractors kunnen er niets aan doen :p
De laatste opmerking die ik kreeg was : ' nou dan hang je maar een zak aan je paard, dat ie daar in schijt ' of ' dan neem je maar een zak mee en doe je dat daarin, honden eigenaars doen dat ok '

Ja sorry maar ik vind een beetje tolerant zijn naar mensen met ' moeilijker ' verkeer ook wel eens een mogelijkheid hoor. Ik kom het altijd opruimen, en nog krijg ik commentaar.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:01

dat is bij ons in het dorp ook wel een isseu, eerlijk gezegd ga ik er nooit af en ruim het zelden op.

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:03

Soms eraf en meteen opruimen ( wegvegen met laars ) anders later terug gaan

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:09

Direct (dus niet na een uur) afstijgen en wegvegen. Tja; ik ben wel kort door de bocht daarin hoor! ;)
Tolerantie vragen van de dorpsgenoten lijkt me niet echt van toepassing.
Je hoort er als ruiter namelijk niet te rijden, al kan het niet anders.
Maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je een opmerking naar je hoofd krijgt, terwijl je aan het opruimen bent :)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 12:15

Nee sorry :p ik ga niet met bescheten laarzen op training aankomen.. daar zijn die laarzen me net iets te duur voor.
Als ik het nou nooit kwam opruimen, OK. Maar ik ga altijd terug, terwijl de mensen het kunnen zien. En het stomme van al is , ik ben bijlane niet de enige ruiter in het dorp, ds er komen zovaak andere paarden langs.
Komen ze nog bij mij aanbellen ( ja ze weten blijkbaar waar ik woon, ook de mensen die ik nog nooit heb gezien)
om de zeiken over poep, terwijl ik dan gehele dag op mijn werk ben geweest... Kom zeg, als er een paard bij mij op de stoep mest, ja pech dn, even de borstel en hop de straat op...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:18

Mag jij überhaupt op de stoep rijden?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:18

Tja, tolerantie begint bij jezelf volgens mij.
Maar goed, dan neem je toch iets mee om om je laars heen te doen als je de poep wegschopt? Ik blijf erbij, laten liggen vindt ik echt niet kunnen. Ook al kom je terug, want dan ben je zeker een paar uur later.

@kuggur, dat lijkt me idd verboden..

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 12:25

Je moet in België indd niet op de stoep rijden, tenzij het verkeer het niet toe laat. En als de stoep een fietspad heeft en en voetgangerspad. En dat is hier zeker het geval. Ik rijd altijd op het ' fietspad' zeg maar.

En poep wegschoppen is voor mij ook niet altijd zo een lachertje... mijn paarden staan dag en nacht op een grote wei dus de poep is niet altijd ' schopbaar '

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:31

Ik vind het zo jammer dat degene die problemen en ergernis veroorzaakt (want dat doe je, voor andere mensen die niet van paardenstront op de stoep houden), het maar raar vind dat mensen daar niet blij mee zijn. Begrip vragen, voor iets waar iemand helemaal geen begrip voor op hoeft te brengen.
Voorbeeld van de tractor vind ik helemáál bizar: die mensen doen hun werk, dus tuurlijk is daar begrip voor! Jij doet dit voor de lol, voor je hobby.

Zorg voor een oplossing, ipv te miepen dat je laarzen vies worden. Zo'n zak lijkt me helemaal geen slecht idee eerlijk gezegd, het zou bij velen een hoop ellende, ergernis en boze mensen schelen! :D

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 12:36

hoe moet ik dan een zak aan mijn paard binden XD? en waar moet ik die zak met poep dan achterlaten.

HO HO , ik zeg niet dat ik het niet snap ;)... Dus effe rustig met de commentaar. Ik zeg dat ik niet snap dat mensen niet even vriendelijk kunnen zijn VOORAL omdat het een boeren dorp is. EN omdat ik het ALTIJD ga opruimen, terwijl er meerdere zijn die door de straat rijden die dat ZEKER niet gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:38

En wat als je zo'n groot paard hebt dat je er niet meer opkomt als je eraf bent gegaan om de poep weg te schoppen? Wat als je dan ergens op moet gaan staan zoals een tuinhek om er weer op te komen.... en wat als mensen daar nog meer over gaan flippen? Moet je dan maar helemaal niet buiten gaan rijden of een kleiner paard kopen omdat mensen tegenwoordig geen uurtje meer kunnen wachten dat de poep netjes wordt opgeruimd ipv in een goot geschopt? (trouwens,met wegschoppen krijg je de straat of stoep lang niet zo netjes schoon als met een bezem, stoffer en blik). Of moet je dan maar een half uur wandelen met het paard aan de hand op zoek naar iets waar je wel op mag klimmen?
Mensen moeten niet zo ziekelijk onverdraagzaam zijn. En als ruiter hoef je je ook niet de grond in te laten trappen of jezelf in een hoekje te laten drukken. Na de rit de poep opruimen is netjes genoeg. Wie het daar niet mee eens is heeft wat mij betreft dikke pech.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:41

Anoniem schreef:
En wat als je zo'n groot paard hebt dat je er niet meer opkomt als je eraf bent gegaan om de poep weg te schoppen? .

Dan heb je niets op de openbare weg te zoeken met je paard. Dan ben je namelijk per definitie incompetent allerlei andere problemen op te lossen waar op en afstijgen voor nodig zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:42

Waarschijnlijk omdat er dus steeds stront op de stoep/straat ligt (door jouw paarden, door de andere paarden) en zijn ze geirriteerd, als jij dan langskomt ben jij de klos. Was het een ander geweest, was die ander de klos. Ik denk niet dat er onderscheid gemaakt wordt, het gaat om "die meiden op paarden die schijten" vermoed ik zo.

En een boerendorp wil niet zeggen dat boeren paardenstront op de stoep maar gewoon moeten vinden.

Repelsteel, wat jij allemaal neerzet lkomt er op neer dat je het belachelijk vind dat mensen geen begrip tonen, omdat je er een reden voor hebt het niet direct op te ruimen. Maar het is en blijft hobby, je hebt er maar voor te zórgen dat het opgeruimt word, als mensen het niet op prijs stellen. Dat jij een groot paard hebt waar je niet meer op komt, is niet hun probleem en dat moet je ook niet proberen hun probleem te maken. Je hebt het over "ziekelijk onverdraagzaam", maar wat denk je van "enorme overlast" die door de ruiters wordt veroorzaakt?