Ik heb momenteel leren rijlaarzen, maar ik vind ze niet lekker zitten. Waarschijnlijk toch te klein gekocht, bij mijn kuiten dan. Helaas.. Ik zit te denken aan rubberen laarzen of chaps. Wat zijn goede chaps? Welke zijn fijn? En natuurlijk welke schoenen zijn fijn?
Het moet ook niet al te duur zijn, want ik rij niet heel erg vaak.
Ik denk dat je het beste gewoon een ruiterzaak binnen kunt lopen en daar verschillende chaps en schoenen passen. Je kunt later op internet kijken of je dezelfde chaps en schoenen goedkoper vindt. En je zou zelfs je leren laarzen kunnen verkopen zodat je budget voor de chaps en schoenen wat groter wordt Succes met je zoektocht!
Je kan eens tweede hands kijken! Ik heb nu bijvoorbeeld een paar chaps te koop voor 1 euro. Schoenen zul je ook vast kunnen vinden, ik heb jodhpurs op de rommelmarkt gekocht voor 6 euro. Zagen er nieuw uit en van echt leer.
Ik heb een paar leren rijschoenen (van die jodphurs met veter) en een paar suede chaps. Waren allebei van huismerk divoza en dat is best prima te betalen.
ik heb imperal riding schoenen met achter een rits, en voor veters. vind deze schoenen heel erg fijn. deze overleven al langer als 2 jaar, en hebben ook 2 maanden op de argentijnse pampas overleeft. ik heb er wel zooltjes in, maar die had ik al voor mijn oude rijschoenen. heb ze gewoon over geplaatst. deze schoenen waren rond de 80 euro.
daarnaast heb ik chaps van mountain horse, ze zijn van zacht leer, heb ze langer als 2 jaar en zien er nog heel mooi uit. die waren 135 euro. maar ik had laatst chaps gekocht voor 15 euro en die waren ook gewoon goed hoor. die van mountain horse zien er alleen mooier uit.
Ik heb de gewone allersimpelste HarryHorse chaps. Prima dingen, gaan makkelijk een hele tijd mee en het is ook niet zo'n ramp als ze een keer in contact komen met zeewater oid.
Leren laarzen moeten altijd nog een beetje "ingelopen" worden, en waarschijnlijk word het dan vanzelf beter. Zo niet, ik zou gewoon in de winkel passen wat het fijnste zit.
_sannexx
Geplaatst: 08-04-12 18:48
Ik heb gevoerde rubberen laarzen maat 40/41, weet niet welke maat je hebt?
Wil je goede schoenen moet je voor ariat gaan. Betaal je 1 keer flink wat voor maar je doet er lang mee en is goed voor je voeten. Chaps heb ik niet zo'n voorkeur je moet zelf uitvinden of je harde of zachte wil. Ik vind harde zelf fijner omdat ik ook meer dressuur rij. Succes!
DaisyJolijn
Geplaatst: 08-04-12 23:15
Gewoon naar de ruiterzaak gaan, dat is handiger dan bestellen ofzo, dan moet je meestal terug sturen
JARS
Geplaatst: 09-04-12 00:02
Ik heb jophurs van Mondoni (Divoza's eigen merk) Zitten fijn, blijven lang mooi als je er ten minste een beetje zuinig op bent. Maar die gebruik ik alleen thuis en niet op cc, en ook alleen voor het rijden, voor uitmesten etc heb ik stalschoenen.
Marlene15
Geplaatst: 18-07-12 11:59
ik heb chaps van harry's horse ze zijn niet heel duur maar zitten wel lekker
ik heb grote lompe stal-rijschoenen van MH weten jullie nog een elegante lederen chap die hierbij en door de schoen past zeg maar?? heb nu van die lelijke dingen van de welkoop al jaren maar goed....
Ik weet niet wat jij betaalbaar vindt, maar ik heb Jpdhurs van Ariat (heritage paddock zip) voor 60 euro kunnen kopen. Ik had het geluk dat ik niet al te grote voeten heb (maat 37) en paste daarom deze jodhpurs in kindermaat (maat 34,5, vraag me niet hoe). Dit scheelde 30 euro en omdat ik ook nog eens 25% korting kreeg met één of andere sticker heb ik ze voor 60 euro kunnen kopen. Ze zitten heerlijk. Dus als je kleine voeten hebt kom je er wel, want Divoza heeft altijd wel kortingsacties.
BenteAmy
Geplaatst: 25-07-12 17:42
Ik vind de Harry`s Horse chaps het fijnst, de suède-achtige. Epplejeck eigen merk chaps lijken er erg op en voldoen ook prima. Ej heeft nu kortingsstickers, dat scheelt ook weer
Ik heb Mondoni excellent jodphurs en de Mondoni jubilee chaps. Heel standaard, maar gaan toch al jaren mee. Maar dat komt misschien omdat ik maar een keer per week rijd.