Petrie's: Went het ooit?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Petrie's: Went het ooit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 12:07

Gisteravond heb ik mijn nieuwe petrie's opgehaald. (Ben maandag Jarig, van mijn broer en schoonzus cadeau gekregen. *\o/* )
En ze zijn wel 2e hands. Dat meisje heeft ze als ik het goed heb een maand of 2 gedragen en heb ze voor een leuke prijs over kunnen kopen.
Ze zijn net van hout. :=
Het voetbed zit me echt heerlijk, sluit allemaal super aan en zitten niet té hoog. Maar bij m'n enkels en .. alles is zo hard. :')
Ik heb hiervoor BR leren laarzen gehad, synthetische. Nu voor het eerst échte leren en .. Hoelang duurt het voordat ze nou echt gaan zitten? Of zullen ze nooit als engeltjes lopen? :D

Vergis je niet, ik ben héél blij met mijn nieuwe laarzen en heb me in het merk en soort al wat eerder verdiept voor dat ik besloot ze te kopen. Heb absoluut geen spijt, denk ook niet dat ik dat ga krijgen.

Groetjes.

Science90

Re: Petrie's: Went het ooit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:08

Alles went, behalve een vent! :Y)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:09

demo_love schreef:

Waar is die like-button :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 12:09

demo_love schreef:

O:) Die petrie's zijn me toch iets belangrijker. :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 12:09

Heleennn schreef:
demo_love schreef:

Waar is die like-button :')

+1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:12

demo_love schreef:

:(:) Komt wel goed.

@TS
Het went. Laarzen vormen je naar je been, daarom moet je ze altijd inlopen. Verder omdat ze 2de hands zijn zijn ze gevormd naar het been van iemand anders, dus duurt het even voordat ze zich naar jou vormen. Petrie laarzen staan er om bekend dat het moeite kost om in te lopen, maar daarna heb je ook prachtige laarzen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 12:17

Asyaa schreef:
demo_love schreef:

:(:) Komt wel goed.

@TS
Het went. Laarzen vormen je naar je been, daarom moet je ze altijd inlopen. Verder omdat ze 2de hands zijn zijn ze gevormd naar het been van iemand anders, dus duurt het even voordat ze zich naar jou vormen. Petrie laarzen staan er om bekend dat het moeite kost om in te lopen, maar daarna heb je ook prachtige laarzen.

Ik zie ook vaak foto's dat ze helemaal ingevallen zijn. is hier wat aan te doen zoals laarzenspanners? Of werkt dat niet en gebeurd het gewoon?

Over hoeveel maanden hebben we het dan? Dat het went? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:43

Laarzenspanners idd. Invallen als in een harmonica (kreukels) bij de enkel hou je niet tegen. Dat hoort juist in een laars te komen. Bij mijn laarzen kon ik na 5 dagen al m'n voeten weer voelen tijdens het rijden ( :+ ) en na een paar weken goed op rondlopen. Een marathon zal ik er nooit mee lopen maar zadelen enzo lukt wel. Mijn laarzen waren dan wel op maat gemaakt. Inlopen heb ik trouwens nooit gedaan, ben direct met de laarzen op het paard gaan zitten en gaan rijden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:46

Zoals ik al zei; houten gevaren.
Vind die stijve dingen helemaal niks, maar! wel mooie beenhouding vond ik altijd op foto's mede erdoor.
Ik heb wel Petrie coventry's gehad en die waren heerlijk zacht van binnen, voetbed heerlijk, nooit een blaar gehad. (was de verharde versie buiten dus niet die lelijk inzakken).
Maar stijve petrie's...nooit meer.
Ze gingen uiteindelijk wel beter zitten na een maand, maar dan nog niet echt heel fijn.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:50

Ik ging met mijn petries altijd rondjes fietsen. Op die manier vormden ze zich bij mij het snelste rond de enkels.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:53

Ik rijdt nu al zo'n vijf jaar rond met mijn tweede paar Petries. Zonder rits. Het eerste paar heeft het 10 jaar volgehouden, daar heb ik toen meteen daags na aanschaf een wedstrijd mee gereden en die had ik ook regelmatig aan op de fiets naar de manege. Tweede paar heb ik wat gedoseerder ingereden, afgewisseld met chaps totdat ze lekker zaten.
Ik rijdt nog steeds graag met mijn Petries en zou wel graag met rits willen, maar die zijn allemaal zo slap voor mijn gevoel.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 12:54

Bedankt allemaal, zal er dus toch ff doorheen moeten bijten. :D
Hoop dan inderdaad dat mijn beenhouding wat netter word, dat was altijd al een issue voor mij, en springen gaat niet met petrie's heh? :D dat had ik me al voorgenomen. := Gelukkig heb ik m'n Jodhpurs nog... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:58

Hangt van het model af. Met de springlaarzen kan je makkelijk springen (juist zelfs) en ook de allround kan goed. Als je echter laarzen die tot in je knieholte hebt zoals moi dan word het wat moeilijker :)

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:01

Ik had eerder hetzelfde gevoel als jou, heb de glasgow :P
Maar na 2 weken ofzo had ik er bijna geen last meer van en nu zitten ze gewoon net zo fijn als m'n oude laarzen :D

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:07

Ik heb de petrie athene. In het begin wel wennen, maar na 2 weken er gewoon mee gereden te hebben, zaten ze al een stuk beter. En nu zitten ze echt heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:35

ik heb petrie coventry. ik heb ze de week na kersmis gekocht. en sinds 3 weken krijg ik ze pas fatsoendelijk aan zonder dat ik het gevoel heb dan mijn benen eraf vallen omdat ze zo strak zaten. opstappen kon ik er de eerste paar weken ook niet fatsoendelijk mee. liet de rits half open en kon ze op het paard pas dichtmaken. is nu na 3 maanden eindelijk over en zitten ze heerlijk.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:42

Ik heb mijn petrie's (hampshire) nu twee jaar denk ik en bij m'n enkels zijn ze nog steeds keihard :P Ik kan er heerlijk mee rijden, alleen moet ik ze daarna wel gelijk uitdoen want als ik er op blijf lopen krijg ik blaren.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:44

NoekAa_ schreef:
Ik heb mijn petrie's (hampshire) nu twee jaar denk ik en bij m'n enkels zijn ze nog steeds keihard :P Ik kan er heerlijk mee rijden, alleen moet ik ze daarna wel gelijk uitdoen want als ik er op blijf lopen krijg ik blaren.

Precies hetzelfde probleem hier, alleen dan met Cavallo's.

ElsaDb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:46

Ik kan echt niet met nieuwe lederen laarzen omgaan, ben dan ook erg blij dat een vriendin precies dezelfde maten als mij heeft en altijd de mooiste en nieuwste laarzen koopt om ze na 6maanden aan mij te geven!

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:46

Pfff... Petrie's en ik dat zijn nooit vrienden geworden. Ik kreeg de tip om er mee te gaan traplopen. maar ik heb die krengen na twee jaar werkeloos in de kast te hebben gestaan maar voor een prikkie via marktplaats verkocht. M'n Lipica's daarentegen heb ik helemaal kaal gelopen, maar die waren lang niet zo mooi als die Petrie's. Ach... ieder z'n ding!! :-)

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:49

Haha succes....
Heb er vorig jaar ook gekocht, paar dagen mee rondgelopen en nu staan ze nog steeds als nieuw te blinken in de kast. Ik moet echt een moed verzamelen om ze in te lopen maar als ik ze aan heb kan ik me niet voorstellen dat ze ooit soepeler gaan zitten.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:54

Iedereen altijd over Petri's, bij mij zaten ze van af de eerste dag al perfect en ze hebben ook nooit pijn gedaan.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:56

Ik heb de mijne 3 jaar geleden gekocht, lopen als engeltjes hoor! Eerste dag heb ik er vrij lang mee gelopen, niet echt een aanrader aangezien je dan een hele week met mega blaren rondloopt. ;) Schijnbaar helpt het als je de trap steeds op en af loopt. Maar bij was het gewoon een kwestie van eventjes doorbijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:56

marjolein_el schreef:
Iedereen altijd over Petri's, bij mij zaten ze van af de eerste dag al perfect en ze hebben ook nooit pijn gedaan.

Inderdaad, bij mij ook :)
Ik heb de petrie Leeds overigens.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:00

marjolein_el schreef:

_/-\o_

Heb ze nu al een aantal jaar en heb er gelijk mee gereden. Tja, ik merkte gewoon dat ze nieuw waren maar heb er nooit blaren mee gehad!