instructie oortje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

instructie oortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 22:42

Hallo allemaal,

het lijkt mij erg handig om een instructie oortje te hebben, nu vroeg ik me af, hoe hebben jullie dat?
zo'n hele set, of een walkie talkie met oortjes, en de ene met oortjes en microfoon oid.?
Ik wil t graag zo goedkoop mogenlijk..
Iemand suggesties?

_Carien

Re: instructie oortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:49

Stalgenootje heeft laatst bij mediamarkt wat weten te scoren voor 80 euro, is niet door oortjesysteem maar met een soort speaker die je in je zak of broek kan steken.
Maar remember, goedkoop is duurkoop :D Succes!

Wonto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:55

Degene die mij les geeft heeft ook een systeem met een oortje voor mij en zij zelf heeft een microfoon. Het is volgens mij van er merk senheizer. Het werkt goed en is heel erg duidelijk te verstaan.

Aanrader!! Maar ik denk geen goedkoop systeem.

Marktplaats?? Of kijk eens wat Conrad.nl te bieden heeft.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:20

Ik heb ook zo'n set gekocht voor 120 euro, ben er nog steeds super blij mee :D!
Ik heb dus met oortje, microfoontjes en walky talky
Heel handig vooral als je menles ofzo hebt in open natuur, hoef die gene niet zo te schreeuwen _O-
Ik weet alleen niet meer welk merk en waar ik hem gekocht heb :+
Maar je zou marktplaats kunnen afstruinen, Mediamarkt of alle winkel met elektronica apparatuur.
of site's zoals bol.com

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:37

Ik houd het even bij, vind het wel intressant.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 19:45

Goedkoop is in mijn geval niet duurkoop ;)
Wil m niet zo vaak gebruiken (instructrice mag lekker blijven schreeuwen :o ), maar ik moet een paar x HC starten, en wil dan met oortje, zodat me instructrice me nog een beetje les kan geven.. paardlief staakt namelijk in de proef, en dan vind ik het wel fijn als je gezegt word hoe het op te lossen.. Om er zo in het vervolg zelf aan te kunnen werken...

Dus ik wil t t liefst zo goedkoop mogenlijk.. ;)
Kan je iedere walkie talkie gebruiken, met een goedkoope koptelefoon met microfoontje van de action en ikzelf gewoon een koptelefoon of oordopjes, oid, werkt dat ook? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:52

HC starten met een oortje is volgensmij niet toegestaan

Citaat:
3. Indien een wedstrijdgevende organisatie met instemming van de jury een geregistreerde combinatie gelegenheid wenst te geven om hors concours (buiten mededinging) te starten, anders dan bedoeld in lid 2, mag dat worden toegestaan, echter met inachtneming van de navolgende bepalingen:
a. Hors concours (buiten mededinging) starten is toegestaan in de klasse waarin men reglementair startgerechtigd is, in een lagere klasse of in één klasse hoger, dit laatste na toestemming van de jury op grond van de gereden proef in de eigen klasse. Indien de combinatie in de rubriek waarin zij startgerechtigd is zowel voor klassering als hors concours wil starten, dan dient de proef voor klassering als eerste te worden verreden.
b. De reglementaire bepalingen van de klasse waarin wordt gestart zijn ook van toepassing op een hors concours-start.c. De desbetreffende combinatie mag niet in de uitslag van de rubriek opgenomen worden c.q. niet in aanmerking komen voor een prijs, of voor toekenning van winst- en/of verliespunten.
d. Aan een hors concours-start kan geen enkel recht worden ontleend met betrekking tot de klasse- indeling van de desbetreffende combinatie.
e. Wanneer een deelnemer in een rubriek waarin overeenkomstig de bepalingen van het vraagprogramma slechts met één paard per deelnemer mag worden gestart, daarnaast een tweede en eventueel derde paard hors concours wenst te rijden met toestemming van de wedstrijdorganisatie, moet het paard waarmee aan de wedstrijd deelgenomen wordt, altijd als eerste van de door deze deelnemer in die rubriek te rijden paarden gestart worden.
f. Combinaties die één of meermalen hors concours (buiten mededinging) willen starten, dienen dit op het inschrijfformulier te vermelden.
g. Op combinaties, die hors concours deelnemen, is onverminderd van toepassing hetgeen is bepaald voor alle andere deelnemers.
h. Het is de wedstrijdorganiserende vereniging toegestaan voor het hors concours deelnemen hetzelfde inschrijfgeld te vragen als voor een reguliere start.

Enige uitzondering hierop is de mogelijkheid in de M1 of hoger met zweep te rijden als je HC start.
(tenminste, voor zover ik in het reglement kan vinden)

Je zult dit dus op een onderlinge of oefenwedstrijd moeten doen, als de organisatie het daar toestaat.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 20:11

Jah, naja, ook goed, onderlinge worden hier ook vaak gehouden, dus dat maakt niet zo veel uit..
En met overleg met de jury kom je heel ver, t is namelijk echt een blokkade van ons.

Wat bedoelen ze met:
a. Hors concours (buiten mededinging) starten is toegestaan in de klasse waarin men reglementair startgerechtigd is, in een lagere klasse of in één klasse hoger, dit laatste na toestemming van de jury op grond van de gereden proef in de eigen klasse. Indien de combinatie in de rubriek waarin zij startgerechtigd is zowel voor klassering als hors concours wil starten, dan dient de proef voor klassering als eerste te worden verreden.

Ik ben Z startgerechtig, als ik Z hc wil doen, moet ik dus in de 1ste proef M2 starten en dan mag ik de 2de proef pas Z HC doen??

Maar weer even ontopic,,

Kan ik gewoon iedere goedkope walkie talkie kopen, om er een koptelefoon met microfoontje (action oid.) in te doen voor instructrice en voor mezelf alleen een koptelefoon, oid..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:18

Het is ook alleen een tip :) Zou zonde zijn als je straks op concours staat en het blijkt dan niet te mogen :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:21

Ik heb ook zo'n oortje voor het rijden, ik heb er nog niet vaak mee gereden!
Maar met rijden ben ik wel helemaal in to myself :j

Wij hadden nog mazzel want op de website stond ie nog in de oude prijs dus was iets van 80 euro met van alles erbij :j

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 20:24

@ Blijheid, ja, weet ik, dankje wel :D
Had je me post hierboven gelezen? Weet jij wat ze daarmee bedoelen?

@ knetterhard, wat voor merk is dat?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:24

Ik zal het zoieso altijd van te voren even melden, dan zijn ze altijd op de hoogte.
Hoop dat je er mee veder komt en dat jullie blokkades over morgen gaan

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:26

even opzoeken hoor :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:28

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 20:33

NienSCHaap schreef:
Ik zal het zoieso altijd van te voren even melden, dan zijn ze altijd op de hoogte.
Hoop dat je er mee veder komt en dat jullie blokkades over morgen gaan

Ga ik zeker doen. Dankje, ik hoop het zelf ook.. ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 20:35

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:39

Werk net zoals een mp3 speler, maar dan met een oortje.
Portofoon hang je aan je rijbroek (achterkant) :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 20:46

Okeee, maar een gewone walkie talkie enzo kan ook? :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:53

X_Michelle_X schreef:
knetterhard schreef:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/F ... 63593.html

Deze is het :) Schijnt dat ze deze speciaal hebben aangeschaft voor de ruiters onder ons :)

Okeee, ziet er goed uit! :D
Heb je misschien een foto hoe dat dan allemaal zit?

Die heb Ik ook gehad :D
die is zeker ook goed, ben hem alleen kwijt (zit ergens in verhuist doos dus toen nieuwe gekocht) werkte prima en makkelijk in gebruik.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 00:02

NienSCHaap schreef:
knetterhard schreef:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/F ... 63593.html

Deze is het :) Schijnt dat ze deze speciaal hebben aangeschaft voor de ruiters onder ons :)

Die heb Ik ook gehad :D
die is zeker ook goed, ben hem alleen kwijt (zit ergens in verhuist doos dus toen nieuwe gekocht) werkte prima en makkelijk in gebruik.

als je m vind.... hoor ik het graag..! ;)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:32

knetterhard schreef:
Werk net zoals een mp3 speler, maar dan met een oortje.
Portofoon hang je aan je rijbroek (achterkant) :)

Dus degene die rijdt heeft 1 oortje in een die walky talky aan de broek geklemt en degene langs de kant praat in een dingetje wat op de schouder zit. Begrijp ik dat goed? Vriendin van ons zoekt ook zoiets, misschien iets voor haar.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:20

Ja dat heb je goed gezien :j.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:20

en je kunt er ook een andere aanplaatsen of alleen een klein microfoontje of door de walkietalkie zelf praten :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:28

knetterhard schreef:
en je kunt er ook een andere aanplaatsen of alleen een klein microfoontje of door de walkietalkie zelf praten :)

Wat bedoel je met "een andere"? Een ander oortje of een ander microfoontje?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:35