Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En kun je met of zonder begeleiding een rit maken door het bos, ik heb er laatst zelf nog gereden met een vriendin die ooit 1x op een paard gezeten heeft en we hebben een hele fijne staprit gemaakt.. Deze paarden schrikken echt nergens van
Honden die tegen ze opspringen, schietende jagers in een veld naast het bos, overvliegende helicopters en langsracende scooters meegemaakt, maar de paarden zetten geen stap verkeerd! EliseBrouwer schreef:Bij minicamping de bult hebben ze hele makke fjorden/ haflingers (iets te rustig vor de ervaren ruiterEn kun je met of zonder begeleiding een rit maken door het bos, ik heb er laatst zelf nog gereden met een vriendin die ooit 1x op een paard gezeten heeft en we hebben een hele fijne staprit gemaakt.. Deze paarden schrikken echt nergens van
Honden die tegen ze opspringen, schietende jagers in een veld naast het bos, overvliegende helicopters en langsracende scooters meegemaakt, maar de paarden zetten geen stap verkeerd!
EliseBrouwer schreef:Ligt in drente, en ze hebben ook vlottere pony's.. Je mag daar zonder begeleiding rijden (beginners ook..)
website: http://www.minicampingdebult.nl

Peetstap schreef:EliseBrouwer schreef:Ligt in drente, en ze hebben ook vlottere pony's.. Je mag daar zonder begeleiding rijden (beginners ook..)
website: http://www.minicampingdebult.nl
brrrr ik krijg toch wel de kriebels als ik bij hun de groepen zie rijden: een groot gedeelte zonder cap, sportschoentjes en zie zelfs de groepsleiding zonder cap rijden![]()
Het zal allemaal wel stappie stappie zijn, maar je gaat wel met een ploeg het bos in, en zeker met beginners heb je wel verantwoording.
Je zal wel iets moeten ondertekenen dat zij nergens voor aansprakelijk kunnen worden gesteld ?
Caps lenen los je heel makkelijk op als verhuurder, schoeisel is lastiger.
Jullie kennen dit ras ook.., en die zijn normaal super rustig maar kunnen best doordauwen als ze het op de heupen krijgen.
SusanH schreef:Ik vind het onverantwoord om naar buiten te gaan met een absolute beginner, ook al is het een "staprit". Paarden kunnen het altijd op hun heupen krijgen en dan heb je gewoon niks te vertellen als beginneling. Dan is die hittax idd een mooie en veilige oplossing.
Hopefully schreef:SusanH schreef:Ik vind het onverantwoord om naar buiten te gaan met een absolute beginner, ook al is het een "staprit". Paarden kunnen het altijd op hun heupen krijgen en dan heb je gewoon niks te vertellen als beginneling. Dan is die hittax idd een mooie en veilige oplossing.
Dit is al een paar keer genoemd. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een paard schrikt. Maar er zijn wel meer dingen waar ongelukken mee kunnen gebeuren. Een hittax vind ik geen optie omdat ik zelf al 8 jaar rijd en dege die met me mee gaan kunnen heel goed zelfstandig stappen, draven en galoperen ook in het bos. En dan is het dus wel leuk voor de beginner, maar voor mij is er dan geen lol meer aan.
EliseBrouwer schreef:@Peetstap, je moet er wel voor tekenen dat je niet verzekerd bent tijdens het rijden en dat je daar op de hoogte van gesteld bent.. Maar je bent zowiezo niet verzekerd tijdens buitenrijden behalve als je bezitter van een ruiterbewijs bent..
Sonja schreef:goeie instelling met respect voor je paarden en pony;sWij doen ook beginnersritten (stap en draf) maar dan met iemand toch netjes kunnen lichtrijdn en even in de bak laten zien dat er voldoende controle over het paard is om een ritje aan te kunnen.
Behalve dat ik 't hele spul graag veilig weer terug breng, hou ik ook graag onze paarden heel...