Ik had een vraagje, ik krijg in de zomervakantie mijn eerste paard. Ze gaat dan op een manege staan. Maar ik denk echter dat ik veel problemen ga krijgen. Het paard wat ik krijg, staat al haar hele leven 24/7 op het weiland (In Frankrijk) Ze heeft dus nog nooit op een stal gestaan, ik ben dan bang dat ze heel veel stress gaat krijgen.. ten 2e, het grootste probleem de merrie die ik krijg, Anne is het dominantste paard wat je maar kan krijgen. Het probleem is, dat ze in de zomer op het weiland moet met alle andere merrie's. Maar tussen die merrie's zit de leider van de paarden. Ze (de leider) Timmert geregeld nieuwe paarden in elkaar, die een dominant gedrag hebben. Maar nu ken ik mijn paardje die is én waanzinnig dominant, en zal met haar lucht en leven terug slaan. Een behoorlijke dame dus. Ik zoek nu naar een oplossing hoe ik dit zal en kan oplossen. Ik zat er al aan te denken om te vragen of ze bij de ruinen in de wei mag (Allemaal onderdanige paarden) Of een privéweilandje. Maar dat is niet leuk. Want dan heeft ze geen sociaal contact.
Heeft iemand een oplossing?
Ik weet niet of dit hier goed staat.
Groetjes mij

P.S Het gaat om flinke paarden (Leidster 1,65? Mijn paard 1,70/1,75)

Ze kan alleen wel dominante paarden in elkaar timmeren
succes in ieder geval.