Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb alles geprobeerd, maar hij wilde gewoon niet. Hele stukken achterwaarts tot in volle galop er proberen er voorbij te komen. Zodra het kompas weer naar de stal gericht was, was er geen houden meer aan, dan kon meneer wel lopen

) en draait om. Boos worden helpt niet, dan bokt hij me eraf of gaat in volle galop naar huis. Ben ook al een paar keer bijna voor een auto gekomen..
maar het gaat al beter
RusselNuwell schreef:Als ik het met zweep of door middel van drijven ga oplossen, wordt de situatie eigenlijk meestal alleen gevaarlijker, en dit wil ik dus ook zo min mogelijk doen.
Overigens betwijfel ik sterk of het zenuwen zijn, ik rijd iedere week naar de manege en terug, en bij beter weer rijd ik ook nog wel eens een korter rondje dressuurmatig, ook hier heb ik het probleem niet.
Op het moment dat het zich voordoet heb ik ook niet het gevoel dat hij bang is, aangezien hij niet concreet zijn aandacht ergens op vestigt zoals hij dit normaal zou doen. Het is naar mijn gevoel dan ook echt puur het niet verder willen van huis.
Iemand meenemen is voor mij eigenlijk geen optie, aangezien ik vrij lange afstanden rijd, zeker wanneer mijn paard weer op conditie is. Ik ken niemand hier in de buurt die ook ver toert met zijn/haar paard, en de enige die bereid is om mee te fietsen is mijn vader, maar die heeft het heel druk op dit moment, en wanneer mijn paard op conditie is zijn de afstanden die ik afleg ook te ver voor hem.
Maaiike94 schreef:Hier helaas ook een herkenbaar probleem.
Maar sinds ik les heb van een nieuwe instructrice gaat het al stukken beter.
Zij heeft me eerst geholpen met onspanning in de bak en is daarna ook meegeweest naar buiten.
Vandaar mijn vraag hoe heb jij je paard rijtechnisch voor elkaar?
Daarmee doel ik dan vooral op de ontspanning tijdens het rijden in de bak en niet zozeer op moeilijke oefeningen.