Ik heb hem nog niet zo lang maar hij heeft altijd al op de manege gestaan waar ik rij.
Het is echt een heel lief paard... ALS je echt binnenin zijn stal staat.
Bv. Er zijn mensen die eens komen kijken en ze komen voor de stal staan. Hij staat ergens vanachter tegen de stal en als hij je voor de stal ziet staan komt hij naar de tralies gevlogen en begint hij erin te bijten. Hij begint soms ook te 'steigeren' en te bokken in zijn stal. Als hij daarmee gestopt is en je wilt hem aaien wilt hij soms bijten.
De meeste mensen denken dan direct dat hij vals en een erg stout paard is maar vanaf dat je de stal opendoet is hij SUPERlief.
Als je de stal opendoet kijkt hij met zo'n nieuwsgierig en lief koppie van ; Heb je koekjes ?
Dan kan je gewoon poetsen en hem vertroetelen. Ik heb hem eens bijna 3 uur zitten poetsen ,omdat hij erg vuil was en ik wilde hem echt super proper voor de les, en toen ik eventjes weg was en de staldeur terug dichtdeed begon hij weer zo zuur te doen.
Nu is mijn vraagje ; Hebben sommigen van jullie dit ook met je paard/pony ?
Vanwaar zou het kunnen komen en kan ik ervoor zorgen dat hij niet meer bijt/steigert/bokt in zijn stal ?
Bedankt om mijn verhaaltje te lezen maar anders begreep je het misschien niet
Zo kijkt hij dus als de deur openstaat ;