Misschien een gek voorstel maar...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Misschien een gek voorstel maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 21:14

Geen idee wat voor reacties ik hierop kan verwachten en éígenlijk nogal buiten m'n comfort zone maar ga het toch eens proberen!

Vorig jaar toen ik m'n pony kocht wilde ik graag mooie buitenritten maken. Achteraf makkelijk zeggen, hier in de omgeving zijn namelijk maar zeer beperkte mogelijkheden en ik ken eigenlijk geen mensen die mooie routes kennen om buiten te rijden naast het Amsterdamse bos/Hargen/Noordwijk. Oké, het weekendje Veluwe eens per jaar niet meegerekend.

Dus ik dacht... ik wil nou eens wél wat anders, maar dan met mensen die wél mooie (en bovenal andere) routes kennen en het liefst buiten Noord-Holland. Buiten mijn comfort zone omdat ik het stiekem wel eng vind om zo met een vreemde af te spreken, maar lijkt me ook wel een goede en leuke ervaring, naast dat het een mooie ervaring op zich is om m'n pony mee te nemen naar een heel ander gebied om te genieten van het buitenrijden, hetgene wat hij eigenlijk het allermooist vindt van alles (en ik ook) *D

Aangezien ik zelf geen trailer/auto heb, ben ik afhankelijk van m'n stalbaas en kan ik dit niet al te vaak doen. Het is een tweepaards trailer dus ook mensen die iets leuks weten en zelf geen trailer hebben kunnen mee :j en het liefst niet (veel) verder weg dan 1 à 1,5 uur rijden.
Mijn pony Mexx is een 13 jarige ruin die volledig verkeersmak is maar nogal druk kan zijn als ie van de trailer af komt. Eenmaal onderweg loopt ie met een stevige pas door en heeft een goede conditie, is zeker niet vies van lange stukken draven en galopperen houden we ook van!

Dus, wie wil? En wie weet een mooie route? Ik ben erg benieuwd naar de reacties :j het liefst kom ik op zoveel mogelijk verschillende plekken, ben voor alles in!

RonG

Re: Misschien een gek voorstel maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:29

hoe lang mag de route maximaal zijn ?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 21:33

Maakt niet zoveel uit, hij heeft een goede conditie en kan makkelijk paar uur mee. Maar ook aan m'n stalbaas denkende is zo'n 3 uur weg wel de max, langer zou ik even met hem moeten overleggen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:37

Rij mee met de kikarit op 19 mei door de waterleidingduinen,vlak bij haarlen-zandvoort! Is nog voor t goede doel ook

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 21:39

Klinkt hartstikke leuk knollentuin, maar ik werk op zaterdag dus kan alleen op zondag de buitenritten maken. Heb nog wel 2 vrije dagen staan dus kan het wel overwegen. Zal eens informatie zoeken erover :j bedankt!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:43

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:50

leuk idee!
jammer dat ik niet bij je in de buurt woon, ap en ik hadden zo mee gekund!
denk dat je op deze manier wel leuke buitenrij-maatjes gaat vinden :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:12

Ik woon in Zuid Oost Brabant en het is hier werkelijk een paradijsje om te rijden.
Je bent hier altijd welkom.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:16

Ik ga meestal naar Bergen aan Zee. Als je een keer mee wilt?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 22:25

Ik krijg ook al diverse pb'tjes met voorstellen, krijg er al helemaal zin in! Leuk al die respons :D
@ Silence: welke buitenrijgebieden kom je voornamelijk? Dan kan ik me alvast beetje oriënteren. Zuid Oost Brabant is namelijk nog een stukje rijden dus moet ik even overleggen met de trailerchauffeur.

@ Damelza: prachtige foto's uit je RIJ-ITP, daar wil ik zeker eens bij mee en is nog eens goed te doen met de trailer ook :D

Wanneer gaan jullie ongeveer weer op pad en welke dag? Is wel van belang voor me, ik ga sowieso morgen even de voorgestelde plaatsen bij m'n stalbaas voorleggen, dus jullie horen sowieso zo spoedig mogelijk meer daarover!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:37

Je bent bij mij ook welkom voor een duin/strand rit. Ik zit in heemskerk aan de duinen. Mogelijkheid tot parkeren aan de rand van het duin en aan de overkant van de weg een luxe snackbar met terras voor je stalbaas ;-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:27

Braaf!!! :D :D
En om je gerust te stellen; hele hordes medemensen vinden dit doodeng maar doen het toch :D Sterker nog, daar bestaat al 26 jaar een club voor: www.nvvr.info
Wellicht is het Hemelvaartweekend dan net te ver rijden voor je stalhouder, maar het crossweekend in Renswoude is wel haalbaar binnen je gestelde grenzen: http://www.nvvr.info/agenda/crossweeken ... woude.html

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 23:37

Hahaha nou mooi dat ik niet de enige ben :D het hele idee kwam er eigenlijk van dat ik met buitenrijden vaak afhankelijk was van stalgenoten en dat eens wilde doorbreken. Komen nog heel leuke suggesties uit voort! Crossen is overigens niet echt iets voor mij, al zou Mexx het waarschijnlijk geweldig vinden doe ik het al bijna in m'n broek bij een simpel sprongetje van 50cm :o maw ben echt geen held met springen. Maar zeker bedankt voor het meedenken!

Op de rest kom ik morgen allemaal morgen terug :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:52

Helemaal geen gek voorstel zo zie je maar.
Ik hoop dat jij en je paardje heerlijk gaan genieten van jullie nieuwe routes en buitenritten.
Heel veel plezier :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:06

Er lopen hier meerdere natuurgebieden in elkaar over :j
We hebben honderden kilometers aan een gesloten ruiterpaden, dus 1 gebied noemen zou een hoop moois tekort doen ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:44

Myour schreef:
Hahaha nou mooi dat ik niet de enige ben :D het hele idee kwam er eigenlijk van dat ik met buitenrijden vaak afhankelijk was van stalgenoten en dat eens wilde doorbreken. Komen nog heel leuke suggesties uit voort! Crossen is overigens niet echt iets voor mij, al zou Mexx het waarschijnlijk geweldig vinden doe ik het al bijna in m'n broek bij een simpel sprongetje van 50cm :o maw ben echt geen held met springen. Maar zeker bedankt voor het meedenken!

Op de rest kom ik morgen allemaal morgen terug :)

Je mag ook gewoon hier komen rijden hoor :D het hoeft niet per se zo heftig allemaal :D
We hebben binnen de vereniging mensen weer op hun paard gekletst die doodsbang waren geworden van hun eigen paard, dus ik zie niet in waarom je jou niet zover krijgen dat je over hindernisjes springt zonder het in je broek te doen. Het weekend is ook bedoeld voor beginners, dus niet het heftige werk dat je op TV ziet!

Mocht je stalbaas voor een lang weekend (woe - zon) wel bereid zijn verder te rijden, dan is het Hemelvaartweekend zeker een optie. De enige voorwaarde: niet aan de lijn doen, want de kok maakt veel en vooral heel erg goed en lekker eten :Y) http://www.nvvr.info/agenda/hemelvaart- ... 0-mei.html

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 14:49

Ik heb een aantal een pb gestuurd :) ivm de schapen van de boer kunnen de buitenritten vanaf eind april en daarna plaatsvinden, dichtbij heeft uiteraard de voorkeur boven ver weg. Als ik niets gestuurd heb wil niet zeggen dat ik helemaal niet op het aanbod inga, maar het ligt beetje aan de periode hoever de ritten uit elkaar liggen in de weken, in juni heb ik zeker ook tijd genoeg dus ook voor dan zoek ik mogelijkheden! Als er dus nog mensen zijn met suggesties, zeker doen! Maar daarvoor stuur ik terzijnertijd dan wel pbtjes voor rond :j

De KiKa rit ben ik ook serieus aan het overwegen maar ligt dus ook beetje aan de andere ritten wanneer die zijn. Dus daar kom ik nog wel op terug. Ik ben in elk geval blij verrast met de leuke reacties :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:00

Waar je ook naar kijken moet (aanrader) is enjoy the ride! Enorm leuk en goed uitgezette routes

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:53

De duinen en het strand in Zeeland?? Ik wandel er vaak overheen met familie, maar nog nooit met een paard gereden. Zou dat nogsteeds eens willen doen. Wie weet is dat iets voor je?

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:06

Leuk idee om dit zo in de groep te gooien.

Ik wil ook wel mee :o

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:14

Hmm... Van de zomer toch maar een doen met de Fjord van de buren. De wind door je haren, in volle snelheid door de branding... Heerlijk... Wie gaat er mee?:P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:18

Ik zie dat Ikke mij voor al voor is geweest, maar ik moest ook aan NVVR denken. :j

En verder, goed bezig, het is juist heel erg leuk om buiten te rijden én nieuwe mensen te leren kennen, vaak een goede combi. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:33

rondom dieren/laag soeren,altijd welkom.

alleen houd ik soms ook van lekkere stapritten mét pauze bij een leuk restaurantje.!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:54

Kunnen wij misschien ook nog wel een keer doen dit jaar als je wilt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:56

ja leuk idee. dat doen we.
wanneer ben jij daar??