Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Asyaa schreef:Dan is hij niet naar de slacht, maar naar iemand die hem naar de slacht brengt. Tenminste, dat laatste is verteld. Die middelman is niet ongebruikelijk, maar dan loop je wel het risico dat je een slechte treft die het paard terug in de handel brengt.
Het is mogelijk, maar onwaarschijnlijk.
sophie1818 schreef:Hoi allemaal,
Mijn bijrijdpaard is een tijdje geleden wegens omstandigheden naar de slacht gegaan(voor info moet je maar even me andere berichten opzoeken).
De eigenaar had me verteld dat hij naar een kleinschalige slacht zou gaan, zodat het geen massaproductie was etc.
Zelf was ik er op de dag dat hij opgehaald werd niet bij, omdat ik zijn mooie herineringen wou koesteren.
Echter hoorde ik later van iemand van me stal, die dus met een van die mensen gepraat had, dat hij eerst t/m maandag (was zaterdag) ergens op een stal zou staan, en dan maandag naar een markt(??) zou gaan en vervolgens geveild(??) zou worden aan slagers..
KAN dit? en zo ja, hoe groot is dan de kans dat hij de handel in raakt bijvoorbeeld.
En hoe kan je opzoeken of hoe kan je zien of je paard écht daadwerkelijk overleden is, als hij doorverhandeld is zou ik dat namelijk zo erg vinden.
Wie o wie kan me helpen?

linerfa schreef:hallo...
Wat vervelend voor je dat dit gebeurd is.. Maar het gebeurd wel vaker hoor, vroeger lieten mensen die hun paard lieten slachten een voet geloof ik thuis opsturen, zodat ze wisten dat hun paard geslacht was en niet de handel in ging..
Ragdollcat schreef:linerfa schreef:hallo...
Wat vervelend voor je dat dit gebeurd is.. Maar het gebeurd wel vaker hoor, vroeger lieten mensen die hun paard lieten slachten een voet geloof ik thuis opsturen, zodat ze wisten dat hun paard geslacht was en niet de handel in ging..
Dat is een zekerheid, wel luguber maar zekerheid dat het daadwerkelijk is geslacht of een staart, mits het zeer herkenbaar is.
Zelf ben ik voor om het zelf weg te brengen op de dag zelf.
zoals het met dit paard is gegaan getuigt zeer zeker niet van dierenliefde en of houden van paarden dat men wil voorkomen dat er iets raars/naars overkomt, de kans is heel groot dat ie dan op ellendige slachttransport gaat naar Italie.
Ragdollcat schreef:zoals het met dit paard is gegaan getuigt zeer zeker niet van dierenliefde en of houden van paarden dat men wil voorkomen dat er iets raars/naars overkomt, de kans is heel groot dat ie dan op ellendige slachttransport gaat naar Italie.
sophie1818 schreef:Ragdollcat schreef:zoals het met dit paard is gegaan getuigt zeer zeker niet van dierenliefde en of houden van paarden dat men wil voorkomen dat er iets raars/naars overkomt, de kans is heel groot dat ie dan op ellendige slachttransport gaat naar Italie.
Jij weet half niet hoeveel ik van die beest gehouden heb, dus daar zou ik maar niet te snel over oordelen.
Krips schreef:Heb je met de eigenaar gesproken? Hoe betrouwbaar zijn de mensen waarvan je dit gehoord hebt? Misschien kun je gewoon contact opnemen met de eigenaar. Die kan het misschien bevestigen of het paard is wel gewoon naar de slacht gegaan. Als ze het verhaal bevestigd zou je evt aan haar kunnen vragen hoe dat is gelopen en misschien kun je door middel van namen traceren?
Edit: Ik herinner me nu je topic weer : ( Het wil niet echt meezitten he
gerban schreef:Wat een naar verhaal![]()
Geloof me maar, het gebeurt wel vaker dat paarden terug de handel ingaan, met of zonder papieren.
Ik hoop dat je hem kan opsporen (sorry, dood of levend, weet niet wat in zijn geval het beste is) zodat je niet in deze onzekerheid moet blijven.