Leren rijlaarzen schacht/kuit wijdte min.43 cm.....??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Leren rijlaarzen schacht/kuit wijdte min.43 cm.....??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 21:51

Ik ben opzoek naar nieuwe laarzen, ik had mijn oog laten vallen op de wijde ariant van de Ariat Grasmere maar ik vind ze kwa lengte niet hoog genoeg dus vallen ze af.

Zijn er uberhaubt laarzen in kuitmaat 43/44 die mooi hoog zijn en geschikt om te rijden?
Wie heeft er ervaring met dergelijk?

Het moet kwalitatief wel een goede laars zijn :D

HTM

Re: Leren rijlaarzen schacht/kuit wijdte min.43 cm.....??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:53

misschien is het handig om te vermelden welke voet en lengtemaat je nodig hebt???

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:34

Wil je wel zo'n soort laars? Ik heb zelf ook Ariat's, niet de Grasmere maar wel een soortgelijke laars. De Glacier.
Ze zijn niet zo hoog als 'gewone leren laarzen' maar ook niet laag als outdoorlaarzen. Mogelijk zijn de Glacier net wat hoger. Zou je is kunnen navragen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:07

Ik heb kuitmaat 45 en kon ook niets vinden. Ik heb uiteindelijk Lipica's op maat laten maken en ben blij dat ik dat gedaan heb.
Ze zitten heerlijk, zien er erg mooi uit en je kan van alles zelf bepalen.

AmazoneXL heeft ook een leren laars in die kuitmaat. Ik vond ze te kort, maar je zou daar nog eens kunnen kijken.

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:13

De Niro en Petrie hebben allebei laarzen met een dergelijke kuitmaat. Bij Petrie weet ik niet zeker of het de standaard maatvoering is, maar het kan wel.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:21

Petrie heeft niet standaard laarzen met zo'n brede kuitmaat, maar kan wel op maat gemaakt worden. De Niro weet ik niet.
Ik heb zelf schoenmaat 40 en kuitmaat 44 en was ook op zoek naar nieuwe leren laarzen. En dan ook nog in het bruin... Dat werd zoeken naar een speld in een hooiberg. Vooral omdat ik niet zo'n heel ruim budget had (wilde/kon niet meer dan 350 euro uitgeven). Uiteindelijk heb ik Mondoni laarzen gekocht voor 110 euro. Zijn kwalitatief geen super laarzen, maar ze zitten heerlijk en ze passen goed dicht. Mountain horse heeft ook laarzen voor brede kuiten van 43 cm. Niet alleen 'lompe' modellen, maar ook nette laarzen. Maar die heeft weer geen modellen in het bruin. Dus het is maar net wat je wil...

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:25

Ik heb Petries met kuitmaat 43, waren wel standaard. (deze staan trouwens te koop)

Ook heb ik van marktplaats Derbys met 44 kuit, 30 euro voor betaald en al 2 jaar plezier van :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 10:18

Ik zoek laarzen in maat 40, hoogte weet ik niet precies zouik even moeten meten.

Ik vond de grasmere idd te laag, de glacier zijn er alleen in standaard wijdte dus ben bang dat die niet wijd genoeg zijn......

Laarzen aan laten meten is een optie, alleen word dat nog duurder als de Grasmeres en datis eigenlijk gewoon niet wat ik wil......die zaten al boven mijn budget.

Ik zal eens bij die petries kijken :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:22

Ik weet niet wat je budget is, maar Lipica's kosten rond de 200 euro, volledig op maat gemaakt.
Denk dat Petries duurder zijn :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:27

Grasmere en Glacier hebben trouwens dezelfde schachtlengte heb ik net gezien. Uiteraard gaat deze wel met de schoenmaat mee omhooog. Bij maat 37 zag ik dat de schacht 44 cm hoog is, bij 40 is deze 47 cm hoog.
De wijdte van de Glacier is net als bij de Grasmere aan te passen dmv veters, ik heb kuitmaat 39 en echt wel ruimte over! Maar goed, je vindt hem te kort dus dat is niet handig!

Als je een halve schoenmaat groter neemt (heb ik gedaan ivm 2 paar dikke sokken in de winter) is de schachthoogte gelijk een halve cm meer) Dus, 40,5 is schachthoogte 47,5.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 10:46

@Amanda, is dat echt, dat ze nieuw maar 200 euro kosten, de modellen op hun site kosten meer vanaf....?
Nadeel is wel , ik ben wat gevoelig voor gewichtstoenamen als afname......dat vond ik dan aan de grasmere weer zo handig, ik ga eens na lipica kijken :D

@IMJ, ja ik vond ze echt te kort, en had een maat 40,5 aan.......zeker als zenog gaan inzakken, ik meende ooit ergens gezen te hebben dat er ook in een hogere variant waren maar denk dat ik dat gedroomd heb ;) want vind er niks over terg.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:49

Misschien kunnen ze iets met elastiek doen. :j
Ik was zelf 200 euro kwijt voor de basislaars (zwart, veter, rits achter, dressuurboog) en heb 15 euro voor borduren betaald.
Ze zijn per 1 januari omhoog gegaan en zitten nu op 215.
Prijslijst: http://www.lipica.nl/Webshop.asp
Ik heb de Doncaster.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 10:51

Dankjewel! Ik ga eens even kijken waar dat bij in de buurt is en ee mail sturen of er idd iets met elastiek te doen is :D
Heb je een foto van de jouwe?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:55

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 10:58

Woehoe :D ze zijn wel mooi bij jou en Jim!

Heb even een mail naar Lipica gestuurd met de vraag over de elastiek.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:02

Ik ben er ook echt heel blij mee. Moest ze wel even inlopen, maar nu zitten ze als gegoten. En dat voor die prijs :D
Ik kon kiezen tussen 2 soorten leer, een stuggere of soepelere variant. Ik heb de soepele gekozen.
Je kan van alles aan kleuren kiezen.
Ik had ook gevraagd voor de elastiek, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Het kon wel, maar ik vond het minder mooi.
Als mijn benen nu wat dikker zijn (lymfoedeem) rij ik gewoon met jodhpurs en jodhpurrijbroek. Maar de optie is er dus wel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:24

Ben benieuwd naar het eindresultaat! :D
Kan me voorstellen dat je Ariat wat kort vindt. "Gewone' rijlaarzen zijn aan de buitenkant vaak hoger hè? Maar goed tis ook maar net waarvoor je ze gebruiken wil :). Vind die Ariat's (Grasmere,Glacier) voor wedstrijden sowieso niet geschikt bijvoorbeeld, toch wat te 'lomp'. Maar wat betreft het comfort (als je veel lopen moet) zijn ze echt geweldig! Nooit koude voeten!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 11:47

Ach weet je, ik rij geen wedstrijden, maar wel actief, en besteed graag veel tijd aan mijn harnachement, ik vind het gewoon leuk om er samen met mijn haflinger leuk uit te zien.
Verder rij ik gewoon het leifst met laarzen......en ik heb die van mij dus gisteren voor de zoveelste keer stuk getrokken omdat ze gewoon te krap zij geworden :(

De ariats zaten idd echt heerlijk, en vond ze ook uiterlijk heel mooi, maar wil wel graag hoge laarzen zodat ik lkker ermee kan rijden, ik heb al een zadel met en niet te lang zweetblad dus dat lijkt me echt niks.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:52

Nee, je laars moet niet onder je zweetblad blijven hangen (dat heb ik wel gehad met van die thermolaarzen). Dan kan je echt geen been geven.
Met mijn dressuurzadel en Ariat's heb ik daar geen last van. Maar ben je zo lang dan?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 11:59

Hihi, nee ik ben eigenlijk helemaal niet lang, 1.73 cm, en heb zelfs korte benen, maar in verhouding zijn mijn onderbenen dus langer als mijn bovenbenen, en ik heb een Massimo dressuur II en persoonlijk vind ik die zweetbladen korter als van mijn vorige zadels, vandaar dat ik de combi dus wat spannend vind :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:03

:D
Nou, dan zijn die op maat gemaakte laarzen vast wat voor jou!
Ben benieuwd! je kunt ze geloof ik ook helemaal van het leer laten maken dat jij wilt hè? (Heb ze met roze naden en glimmertjes en alles gezien, niet dat ik daarvan hou, maar het kàn!)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 17:22

Ik heb inmiddels een hele vriendelijke mail terug gehad van Lipica.
Elastiek doen ze liever niet, de laars is dan niet meer oprekbaar.

Ik heb wel gevraagd of het bv mogelijk was om dan een laars met gehele vetervoorkant te maken, zodat je je kuitmaat opmeet en inplaats van een rit dan de veters erin, dat ging en vonden ze zelf ook een hele goede oplossing :D
Wel word het dan het model Hurlingham, die is dan iets duurder maar uiteindelijk zal hij beter bij m passen denk ik.
Pkus hij is wat verstelbaar in breedte.

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:52

Ik heb laatst ook nieuwe laarzen gekocht en verschillende petrie dressuur laarzen geprobeerd, heb blijkbaar ook erg dikke kuiten want ik kwam er met geen mogelijkheid in, ben toen voor het duitse merk gegaan, vrij onbekend met 3 Letters, weet helaas niet meer hoe het merk heet (staat niet op de laars). maar zijn tot nu toe erg fijne laarzen, rits is meteen in leer gezet wat er naar mijn idee voor zorgt dat de rits minder snel kapot gaat.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:37

Ooh dat is ook een handige oplossing :j
En ook wel apart denk ik :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 21:10

Ja het lijkt mij dus ook wel een mooi deatil.
Wil ze verder wel gewoon zonder fratsen, denk wel dat ik voor de seahorse kleur ga :D lijkt me zzo mooi, even kijken wat bij mijn zadel past, die is ook 2 kleur ;)