Leren rijlaarzen met rits

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Leren rijlaarzen met rits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 14:09

Hallo allemaal,

Ik ben voor a.s. zomer (dan krijg ik ze en ga ik ook echt op zoek) op zoek naar leren rijlaarzen van een goed merk met een rits (ergens anders dan aan de achter kant). Ik heb eerst petrie's gehad maar hier kan ik gewoon helemaal niks mee (maat 39 met een brede kuit, pb maar bij interesse!) dus deze wil ik verkopen. Ik ben bij een ruitersportzaakje geweest bij mijn oude manege en deze heeft mij Lipica afgeraden (mensen hier met ervaring?) en dus ben ik op zoek naar mensen die mij kunnen vertellen wat ze van Lipica vinden of mij anders een andere leuke, comfortabele (niet zoals petrie), met rits ergens anders dan aan de achterkant, maat 39, brede kuit kunnen aanbevelen (bepaald merk?).

Mvg.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:13

Ik heb zelf Lipica's en ben er erg blij mee, simpele uitvoering maar krijg er vaak complimenten over ;) Wel gekozen voor een mooie kleur bruin (na bestelling, toch getwijfeld en gebeld dat ik toch een andere kleur wilde, had eigenlijk donkerder besteld) en een flinke dressuurboog omdat ik van die korte pootjes heb :') Tevens heb ik ook bijpassende sporenriempjes gekocht alleen dit paard van de foto's wordt zonder sporen gereden dus die zie je niet.
Ik heb de rits juist bewust aan de binnenvoorkant laten zetten, zodat je 'm eigenlijk niet ziet tijdens het rijden.
Ik vind zelf de rits aan de achterkant niet mooi, en ook nog onhandig met aantrekken. Ook moet je de rits dan steeds over het dikste/breedste gedeelte van je kuit trekken waardoor hij sneller kapot kan gaan.

Ik zal even zoeken naar de foto van mijn laars, gevonden: http://www.mijnalbum.nl/Album=FTM8ZJBA
Kijk anders eens in deze topics: [HK] Lipica Laarzen [#3] en [PP] Aparte Laarzen #2.

Siovette

Re: Leren rijlaarzen met rits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:13

Weet je ook waarom de mensen je Lipica's afraden, daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar..
Ben zelf dealer nu ruim een jaar dealer en de ervaringen tot nu toe zijn positief. Ken zelfs mensen die ze al 7 jaar hebben en er nog steeds top uitzien..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 15:43

Siovette schreef:
Weet je ook waarom de mensen je Lipica's afraden, daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar..
Ben zelf dealer nu ruim een jaar dealer en de ervaringen tot nu toe zijn positief. Ken zelfs mensen die ze al 7 jaar hebben en er nog steeds top uitzien..

Nee ik kreeg de tip om hier op bokt aan mensen na te vragen wat ze van Lipica vinden. :)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:47

Mischien is het polo model van derby, petrie, lipica wat voor jou?

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:53

Cavallo heeft ook een model met een rits schijn voor, zelf geen ervaring mee. Maar mensen in m'n omgeving zijn er weg van!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 16:07

lisaislisa schreef:
Mischien is het polo model van derby, petrie, lipica wat voor jou?

Petrie hoef ik sowieso niet, ik zal eens even gaan kijken. Kan ik gewoon bij google vinden?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 16:11

Heb even bij dat polo model gekeken, vind hem niet lelijk, maar enigszins wel wat aan de saaie kant. En als ik zo even naar de prijs kijk, vind ik dat ook wat te duur voor wat je dan krijgt.

Even voor de cavallo kijken.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 16:12

xalm schreef:
Cavallo heeft ook een model met een rits schijn voor, zelf geen ervaring mee. Maar mensen in m'n omgeving zijn er weg van!

Heb je een foto of iets van wat er op lijkt en wat de prijsklasse is? :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:57

Heb je ooit gekeken naar Ariat rijlaarzen? Ik heb de Ariat Bromont Tall.
Dat zijn echt mijn favorieten.
Ik heb ervaring met Lipicarijlaarzen en als ik ze vergelijk met Ariat, dan scoren ze onvoldoende voor mij.
Ariat heeft veel kuitmaten en hoogtes, dus ik verwacht dat er wel wat voor je tussen zal zitten.
Ik heb gemerkt dat ik van soepele rijlaarzen houd. De Lipicarijlaarzen vond ik best stug.

xx_femke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:03

ik heb mijn lere laarzen met rits bij decathlon gekocht.
zijn daar niet duur maar houden wel lang vol!
ik vind ze ook erg fijn rijden (:

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:27

Gooya schreef:
Ik heb ervaring met Lipicarijlaarzen en als ik ze vergelijk met Ariat, dan scoren ze onvoldoende voor mij.
Ariat heeft veel kuitmaten en hoogtes, dus ik verwacht dat er wel wat voor je tussen zal zitten.
Ik heb gemerkt dat ik van soepele rijlaarzen houd. De Lipicarijlaarzen vond ik best stug.

En kun jij mij vertellen wat voor prijsklasse dat is?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:29

Gooya schreef:

Die laarzen zien er trouwens heel leuk uit! Ik vraag me alleen stiekem nog af of je die ook in uitvoering met rits aan de voorkant hebt. :$

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:31

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:33

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:34

Ik heb Petrie's met de rits voorin.. hele fijne laarzen :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:43

Gooya schreef:
Dit is de vrouwen-laarzen pagina van Ariat.
Krijg je een idee van de laarzen die ze verkopen:
http://www.ariat.com/English/Women/Footwear/

Succes met je zoektocht :)

Dankje, is een rits aan de voorkant dan ook mogelijk, of..?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:54

yevs schreef:
Ik heb Petrie's met de rits voorin.. hele fijne laarzen :)

Petrie's hoef ik niet. :) Ik wil niet nog een keer de kans lopen dat ik met die laarzen een miskoop doe, dus daar begin ik gewoon niet meer aan.

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:58

Hm. Ik heb ook petrie's gehad met ritsen achter, dat was echt zware prut, echt bagger.
De laarzen die ik nu heb zijn echter hartstikke goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:48

Ik heb de Mountain Horse sportive high rider, zit een rits in en elastiek dus ook geschikt voor de brede kuit. Ik heb ze nu een jaartje of 4, 5 (weet het niet precies) en ben nog steeds tevreden.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:06

de niro, zijn wel aan de dure kant maar je hebt er wel lang van en zijn soepel! deze kunnen trouwens uitgevoerd zoals jij ze wil!

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:20

Ik weet niet waar je woont, in Dalfsen zit een ruitersport zaak waar je je laarzen helemaal zelf kan samenstellen. Je ziet ook direct wat alles kost.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:31

miicchhellee schreef:
de niro, zijn wel aan de dure kant maar je hebt er wel lang van en zijn soepel! deze kunnen trouwens uitgevoerd zoals jij ze wil!

Ik heb De Niro en ik heb zelf dikke kuiten. Heerlijke laarzen maar ik koop ze nooit meer wat een ellende. Heel mijn been opgemeten komen die dingen eindelijk is de kuit goed maar de rits kwam zover niet omdat die handige italianen dat gewoon gedaan hadden op de standaard maat en dus veel te smal voor mij.
Laarzen zijn meerdere keren opgerekt uiteindelijk een hele dag op de rekmachine toen pasten ze maar toen gingen de ritsen kapot. Die heb ik dan wel weer gratis gerpareerd gekregen maar ze waren wel weer meer dan een maand weg. Mijn laarzen zijn vaker in Italie geweest dan ik :+
Overigens vraagt De Niro veel geld als je aan moet laten meten terwijl dat bij andere merken gratis is (als ik het met goed herinner 140 euro)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:09

Ik heb ook brede kuiten en Lipica's laten maken.
Ik ben er heel tevreden over. Laarzen zitten (na inloopperiode) erg lekker, zien er netjes uit en volledig naar je wens samen te stellen.
De rits zit bij mij achter, maar is ook aan de voorkant of zijkant mogelijk.

Ik ben dan ook wel benieuwd waarom ze je deze laarzen hebben afgeraden.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 22:19

Amanda schreef:
Ik heb ook brede kuiten en Lipica's laten maken.
Ik ben er heel tevreden over. Laarzen zitten (na inloopperiode) erg lekker, zien er netjes uit en volledig naar je wens samen te stellen.
De rits zit bij mij achter, maar is ook aan de voorkant of zijkant mogelijk.

Ik ben dan ook wel benieuwd waarom ze je deze laarzen hebben afgeraden.

Ja ik weet zelf ook niet zo goed waarom ze ze afgeraden hebben. Het enige 'negatieve' wat ik tot nu toe heb gehoord/meegekregen is dat het vrij lang kan duren voor je ze echt hebt. Maargoed, zolang je geen haast hebt lijkt mij dat geen probleem. En als ze nadat ze gewoon helemaal goed zijn prima zitten, is dat ook nog niet zo'n ramp. Bij op maat gemaakt weet je toch wel dat niet alles perfect zal gaan en dat er wel iets niet helemaal goed zit.. Dus ik heb ook geen idee of ze dat bedoelen of iets anders.