rijlaarzen en korte benen pffff wat een drama!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

rijlaarzen en korte benen pffff wat een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 11:09

hallo bokkers!

zoals de titel al zegt het is voor mij niet zo makkelijk om geschikte leren rijlaarzen te vinden nu ik weer wedstrijden ga starten wil ik dus over op rijlaarzen ipv chaps en schoentjes omdat ik het wat mooier vindt staan. maarja die chaps pasten veeeeeeel makkelijker dan rijlaarzen...... ik heb korte benen en normale kuiten (38) maar veel rijlaarzen zijn voor mij gewoon te lang! heb al laarzen gepast en de enige die niet te hoog waren waren zonder veter! (veter zou ik er graag op willen) of ik moet ze op maat laten maken maar dan ben ik bijna 400 euro kwijt!!!
dat is wel heel veel geld ! wie heeft er het zelfde probleem als ik en wat voor laarzen heb je?

kiki1976

Re: rijlaarzen en korte benen pffff wat een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:23

Welke schoenmaat heb je?

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:26

Ik heb een paar Petrie Leeds laarzen.
Kuit 37, hoogte 42 en schoenmaat 37,5.
Dat is een van de standaard maten van Petrie en volgens mij zijn alle type laarzen in die maat te verkrijgen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:27

Ik heb ook maar korte pootjes maar ik heb mijn laarzen op maat laten maken bij Lipica, was wel in Nov 2009 en de prijzen zijn nu wel hoger als toen maar dan nog kom je zeker niet op 400 euro uit :n Ik was toen 225 kwijt voor mijn laarzen.

Amy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:32

Ik heb hetzelfde probleem als jij.
Voor mij was de Cavallo Summer Jump met veter een uitkomst.
Niet te hoog, en soepel leer.
Kosten bij Divoza ik geloof € 265,00. (vorig jaar augustus)

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:38

Bij lipica heb je ze ook goedkoper en worden helemaal op maat gemaakt. Goedkoopste model kom je op ongeveer 200 euro denk ik...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:39

Is Mountain horse niet wat? Die zijn vrij kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:40

Ik heb de niro.. Dat waren de enige die goed paste.. ook korte benen en verder normale voeten..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:42

Hier ook iemand met korte benen.. Hoogte rond de 40. Kuitmaat is 34 dus ook nog eens dunne kuitjes.
Ik ga waarschijnlijk Lipica's op maat laten maken :j

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:44

Hetzelfde probleem.. Lange benen, maar heeele korte onderbeentjes. Alle laarzen bij Epplejeck gepast maar niks past :n
Lipica's vind ik zonde, ik groei er toch snel uit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:45

Marijuhhhhh schreef:
Ik heb een paar Petrie Leeds laarzen.
Kuit 37, hoogte 42 en schoenmaat 37,5.
Dat is een van de standaard maten van Petrie en volgens mij zijn alle type laarzen in die maat te verkrijgen.

Ze hebben ze idd wel in standaard maten, maar veel ruitersportzaken hebben die niet in hun assortiment omdat ze bijna niet verkocht worden. Heeft een meneer van Petrie zelf mij verteld.

Heb hetzelfde probleem als TS met mijn korte pootjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:46

Lipica vind ik trouwens geen aanrader..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:47

Ik heb voetmaat 40/41, hoogte 44 geloof ik, kuit 36.. Ik had eerst Harry's Horse Bootsy, maar die is de klein aan mijn kuit geworden.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:49

Kan je niet een kinderrijlaars nemen? Van bijv cavallo? Die paste ik ook (ik heb nou niet hele korte onderbenen maar wel onder gemiddeld, en net zo'n kuitmaat)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 17:00

hoi hoi !
ja ik heb best groote voeten 40 soms zelfs 41 ! dus in de kinderlaarzen pas ik niet meer! lipca zat ik zelf ook al aan te denken maar dan moet je ze bestellen dus dat is ook wel weer wat ingewikkeld! maar wel een idee. en bij divoza heb ik al eens de fields rijlaarzen besteld maar die waren veeeeelste hoog dus die zijn retour gegaan! iemand ervaring met lipca? als het goedkoper dan die bijna 400 euro is dan is het zeker te overwegen!

ow ja het moeten wel echte leren laarzen zijn dus niet als hh bootsy met een kunstlaagje er over heen!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:12

Zoek even naar 'lipica laarzen' in de zoekfunctie, ik denk dat je dan het lipica topic wel vindt.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:15

Ach ik heb een dubbel probleem :P
1. ik heb ook korte pootjes
2. ik heb maat 36
3. ik heb extreem brede kuiten.

En nu denk je misschien nouw dat is een varkentje op korte pootjes maar nee dat is niet zo :o ... Vele geloven niet dat ik zo'n wijde kuitmaat heb :P en nee ik heb ook geen olifanten benen...

Heb ze van mountain horse :) passen prima ondanks ik wel blijf sjorren om ze omhoog te ritsen :D

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:22

Ik heb ook korte pootjes en ook nog dikke kuiten, ik heb nu lipica's maar heb hiervoor ook Mountain Horse laarzen gehad, die waren ook prima voor springen dus kort genoeg. Maar niet zo gek veel goedkoper dan mijn lipica's eigenlijk.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:28

TS, kijk anders even rond in dit topic: [HK] Lipica Laarzen [#3] en dit topic: [PP] Aparte Laarzen #2

Verder weet ik niet waar je woont, maar ik ben gewoon naar de fabriek van Lipica zelf gereden, hier op 10min. rijden zit een ruitersportzaak waarbij ze ook Lipica's voor je aanmeten, bestellen en verkopen maar als er dan iets mis is zit er altijd een tussenpersoon tussen, dat leek me niet handig dus ik ben naar Lipica zelf gereden, 1 uur heen en 1 uur terug. Ook goed te doen en dan ben je er tenminste rechtstreeks.

En het is ook leuk om alle voorbeelden te zien van andere laarzen die besteld zijn en alle opties en mogelijkheden door te nemen ;)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:38

Voor maatwerk en goedkoop moet je naar Lipica gaan. Ik heb Lipica's gehad maar hebben nooit echt gepast (ondanks het maatwerk was).
Ik weet dat Niro boots heel veel standaard maten op voorraad heeft. :) Misschien daar eens kijken?

En tja... de paardensport is gewoon duur... :roll:

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:44

Kinderlaarzen gaan tegenwoordig ook tot 'grote' maten. Heb zelf cavallo junior jump en deze zijn kort!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:49

één klein beetje steun? Hier iemand met hele lange benen en hetzelfde drama haha. Voetmaat 42, kuitmaat 43 en lengte 56! Ik heb ze inderdaad op maat moeten laten maken, onmogelijke benen!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:59

Dat probleem heb ik ook.
Daarom rijd ik met chaps. Die zitten net onder mijn knie.
Ik heb ook wel redelijke dikke kuiten.. Ik kom wel in een rijlaars, maar eruit is het probleem (lees; kramp in kuit wat ongelooflijk pijn doet!)

wietskewin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:01

laat ze op maat maken bij lipica! over 2 weken zijn er een paar doncasters van mij klaar, je kan werkelijk alles erop laten maken dat je maar wilt! en voor een klein prijsje!
mijn voorkeur gaat uit naar de lipicafabriek gaan in raamsdonksveer, brabant maar je kan ook naar een van hun dealers gaan, moet je even op de site http://www.lipica.nl kijken

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:33

Wat en drama zèg, die laarzen. Ik loop nog steeds met me te kleine BR Moda rijlaarzen.
Bij Divoza zijn de kinderlaarzen net iets te laag, en de volwassene maten beginnen weer te hoog.
Ik lees hier ook even mee. :j