Nieuwe trailer kopen, met of zonder zadelkamer -> ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Nieuwe trailer kopen, met of zonder zadelkamer -> ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 15:56

Hallo Bokkers,

wij zijn van plan om een nieuwe trailer aan te schaffen. Nu zit ik alleen te twijfelen of ik voor de optie zadelkamer zal gaan.
Het lijkt me wel fijn dat mijn spullen niet in de auto hoeven en de zadel netjes aan de stang kan zodat de bladen niet 'dubbel' vouwen. Ook heb je van de zomer die 'stank' van het zweet niet enzo in je auto hangen.
Nadeel is wel dat je minder ruimte in de trailer voor hebt, en dat er wel eens open gebroken wordt en gestolen.
Als we hier voor kiezen maakt mijn vriend er nog een extra hangslot op.

Ik hoor verschillende berichten betreft ervaringen. Sommige zweren bij de zadelkamer, andere vinden het zonde van de ruimte en zouden bij de volgende geen zadelkamer meer kiezen..
Mijn paard is erg makkelijk, rustig en ervaren in de trailer dus heb niet perse heel veel ruimte voor nodig.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Bedankt alvast, hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het maken van onze keuze.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:01

ik heb een losse zadelkamer, van i for williams werkt voor mij erg prima, ik laad hem vol op stal. rij m via de klep zo de trailer in en als we met 2 paarden gaan zet ik hem in de punt en als ik 1 paard mee heb gaat ie in het tweede vak. eenmaal weer thuis rij ik hem naar stal en kan zo weer alles uitpakken. ik vind het een erg handig ding
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 17-02-12 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:01

Mét zadelkamer: veel fijner !! En als je de trailer ooit weer wil verkopen dan is hij ook meer waard. Ruimte verschil is er nauwelijks. Ze staan toch tegen de stang, dus vaak is het alleen loze ruimte...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:02

Heb zelf wel gekozen voor een zadelkamer :j

De ruimte is er bij mijn nieuwe trailer toch voor, de zadelkamer wordt in de 'neus' van de trailer gebouwd.
Heb er zelf geen last van dat het ten koste gaat van ruimte. Heb overigens een 1,5 paards besteld.

lizzy1

Re: Nieuwe trailer kopen, met of zonder zadelkamer -> ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:06

Ik ga dit topic even volgen. Wij willen ook binnekort een andere trailer aanschaffen en zijn ook nog in twijfel of wel wel of geen zadelkamer erin willen. We hebben nu nl. zonder.

Ik zou het idd ook willen voor de geur en ruimte in de auto.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:07

Zonder zadelkamer... ik vind het maar ondingen :o
Mijn man is nu bezig met de trailer op te knappen en stelde voor een zadelkamer te maken.. nee dank je :n

En mijn auto heeft genoeg ruimte achterin om 2 zadels en een compleet dubbelspantuig in kwijt te kunnen. Naast het feit dat ik mijn zadel liever in de auto heb liggen dan in zo'n zadelkamertje i.v.m. mogelijke diefstal.

summertimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:10

Met zadelkamer!! Geen rommel in de auto en daardoor weer meer plek en geen stinkende zweetdekens enzo.
Nee voor mij nooit meer zonder.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 19:28

Bedankt allemaal, zit er inderdaad toch sterk aan te denken om het wel te doen. Vind zelf ook niet dat het echt ten koste gaat van de ruimte voor het paard. Ik pas er makkelijk tussen en scheelt hoop 'stank' in de auto en zadel blijft mooier.
Hier foto's van hoe de optie zadelkast er uit ziet;
Afbeelding
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:39

Bekende trailerboer en trailer op het plaatje :)
Ik heb negen jaar lang een trailer zonder zadelkamer gehad. Wat een stank, troep en paardenharen in de auto.... Helaas maaide dat paard gigantisch met zijn voorbenen, wat mij tegen hield om de trailer in te ruilen voor een ander met zadelkamer.

Nadat ik een nieuw paard had gekocht, heb ik een blomert singspore met zadelkamer gekocht en wat een verademing. Al mijn cross-spullen incluis 2 zadels en hoofdstellen pasten met gemak in de zadelkamer!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 19:47

@Mootje, aahh zelfde trailer dus :) Jij bent dus erg tevreden met je zadelkamer begrijp ik, fijn om te horen.
Heb jij de trailer ook bij deze gekocht? Ben zelf ook voor de Singapore bezig.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:56

Ja, ik heb daar mijn oude trailer ingeruild voor een nieuwe Singapore :j
Heb inmiddels geen paard & trailer meer, maar ik vond het een heerlijke trailer!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 20:45

Mootje, fijn om ervaringen uit eerste hand over de desbetreffende trailer te horen! Heb net met vriendlief overlegd en ga denk ik inderdaad voor de 1,5 paards Singapore mét zadelkamer!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:08

Ik zou absoluut nooit meer zonder zadelkamer kunnen.
Scheel een hoop zooi in de auto en zo makkelijk om gewoon een borsteltje, hoevenkrabber, reservehalster etc in te laten liggen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:11

Ik heb nu een hele grote trailer waar 4 paarden in kunnen, meestal gaan er 2 pony's mee en een grote menwagen, en tuig op tuigenwagen kan er mooi naast, dus ik mis de zadelkamer niet. :Y)
Had wel altijd een grote zadelkamer, met rijden was dat altijd wel fijn :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:35

ik wil ook niet meer zonder, er ligt een heel pakket in wat anders in en uit de auto moet (en je dus kan vergeten) van reserve halster tot poepschep. Zadel en hoofdstel er in en rijden maar, kost even geld maar ik vind het dubbel en dwars waard

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:43

Met zadelkamer, zeker weten :j

Wij hebben toen ook de keuze moeten maken en zijn er achteraf zo enorm blij mee.
Geen spullen in de auto, alles lekker bij elkaar.
We gaan geregeld weekendjes weg en op vakantie met paard(en).
Als je dan bedenkt dat onze kofferbak al half vol zit met een gastank en dat we dan ook nog spullen mee moeten nemen voor 3 personen en 3 honden....dan had daar never nooit meer iets van paardenspullen bij gekunnen.

Ideaal en zou hem ook niet meer willen missen,.
En qua ruimtegebrek in de trailer...als mijn paard in de trailer staat kan ik nog tussen hem en de zadelkamer in staan dus dat valt echt wel mee.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 12:01

Haha ik ben overtuigd, heb hem met zadelkamer besteld! *\o/* (wilde ik vanaf begin al maar werd wat huiverig door de mensen die er negatief tegen over stonden)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:08

Leuk, gefeliciteerd!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:11

knollentuin schreef:
ik heb een losse zadelkamer, van i for williams werkt voor mij erg prima, ik laad hem vol op stal. rij m via de klep zo de trailer in en als we met 2 paarden gaan zet ik hem in de punt en als ik 1 paard mee heb gaat ie in het tweede vak. eenmaal weer thuis rij ik hem naar stal en kan zo weer alles uitpakken. ik vind het een erg handig ding

Ik kan m niet vinden op i_net, heb je hier een linkje van? Of een foto van je eigen? Ben hier wel erg benieuwd naar, ik heb een trailer zonder zadelkamer en aangezien mijn kofferbak eigenlijk altijd vol ligt met andere "troep" lijkt me dat wel handig!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:42

Ai, dat zijn net van die afvalcontainers, ha ha ha! Nee, die zijn me te lomp. Misschien zelf iets "slankers" in elkaar zetten...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:48

IF trailers zijn ook lomp :')

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 20:02

Rumpleteaser schreef:
Leuk, gefeliciteerd!

Thanks! Met een beetje geluk heb ik de trailer al met een week *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:05

Dat is snel! Ik moest er 7 weken op wachten. De trailer was er niet in de kleurstelling die ik wilde en het kenteken duurde erg lang... Trailer heeft bijna 4 weken in de showroom gestaan!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:08

Ik heb een trailer zonder, dat bevalt prima. Mijn vader heeft een stalen zadelbok gemaakt voor in de kofferbak van de auto, ideaal. Mis het dan ook echt niet.

Andere trailer waar ik mee naar concours ga heeft wel een zadelkamer, maar ik gooi alsnog de meeste troep in de auto en ik mis de ruimte in de trailer behoorlijk.