Warm blijven met dit weer? HOE??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Warm blijven met dit weer? HOE??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 13:09

Helloo
De titel zegt denk ik wel genoeg, wie heeft er tips om warm te blijven met deze vreselijke kou? Bij mij op stal is geen enkele verwarming te vinden :P. Alle tips zijn welkom :j

Tattini1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:11

Heel goed aankleden en blijven bewegen.
Thermolaarzen, thermobroek, dikke winterrijjas en winterhandschoenen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:15

Gewoon, goede winterkleding aantrekken.

Ik heb het hele weekend mijn snowboardbroek over mijn rijbroek gehad als ik niet op m'n paard zat, thermolaarzen aan en nog dikke sokken over mijn rijsokken. Dikke winterjas tot over de kont als je niet rijd, een soft shell rijjas aan tijdens het rijden. Goede (!!) winterrijhandschoenen. En een sjaal om :D

Verder veel koffie drinken ;)

Esmee_RS

Re: Warm blijven met dit weer? HOE??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 13:21

We hebben ook geen koffie machine op stal := Wel een waterkoker met thee maar dat lust ik natuurlijk weer niet :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:22

Ehm... de vraag stellen "hoe warm te blijven" (trek vooral geen bikini aan) en niet verder denken wat betreft een koffiezetapparaat op stal... dan zét je er een koffiezet apparaat neer, of je koopt oploskoffie of cappuccino zodat je met de waterkoker koffie kunt maken... je bent niet een persoon dat gewoon logisch nadenkt, wel? ;)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:27

met de waterkoker kun je ook oploskoffie pakken, als je dat niet lust kun je nog drinkboullioun, cupasoup of chocomelpoeder gebruiken, legio mogelijkheden om warme drank te creeeren hoor.
en om verder warm te blijven aan de gang blijven, flink poetsen, stal uitmesten.
qua kleding, laagjes aan, een hemd, een shirt, een trui, een fleecevest, een jas ( heb je al vijf laagjes)
onder je rijbroek kun je nog een legging aandoen en thermoschoenen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 13:30

@gamblerscup Ik vraag tips om warm te worden. Niet om afgezeken te worden. Ik draag een t-shirt, vest daarover dikke jas, sjaal muts handschoenen, 2 paar sokken met plastic zakje eromheen en nogsteeds heb ik het koud.

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:33

ik vind een tshirt en een vest niet bar veel.
Als ik naar de manege ga heb k een thermolegging onder me rijbroek aan. dan een hemdje met daarover een thermo shirt daarover een tshit met lange mouwen 2 vesten en dan een donsjas met sjaal en een muts op me hoofd, via je hoofd verlies je het meeste warmte,. Als ik ga rijden heb ik een band om me oren heen een soort haarband waardoor die warm blijven en daarover heen me vest ook draag ik handschoenen. Geen moment koud.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:35

Je vraagt dingen waarvan ik denk dat je ze heel goed weet als je zelf even nadenkt.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 13:36

S_C schreef:
ik vind een tshirt en een vest niet bar veel.
Als ik naar de manege ga heb k een thermolegging onder me rijbroek aan. dan een hemdje met daarover een thermo shirt daarover een tshit met lange mouwen 2 vesten en dan een donsjas met sjaal en een muts op me hoofd, via je hoofd verlies je het meeste warmte,. Als ik ga rijden heb ik een band om me oren heen een soort haarband waardoor die warm blijven en daarover heen me vest ook draag ik handschoenen. Geen moment koud.

waar kan je dat thermo spul kopen? :D

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:37

niet de meest smakelijke oplossing, maar het werkt wel heeeeel goed tegen koude voeten:
Even een kwartiertje in de mesthoop gaan staan

thermospul hebben ze regelmatig bij de action, liddl of aldi!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:39

Lekker aankleden in laagjes.
Lekker blijven bewegen( nu zijn klusjes zoals mesten, waterbakken schoonmaken, voerbakken schoonmaken, extra goed vegen, tuig poetsen echt ideaa; :D)!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 13:40

danamuts schreef:
niet de meest smakelijke oplossing, maar het werkt wel heeeeel goed tegen koude voeten:
Even een kwartiertje in de mesthoop gaan staan

thermospul hebben ze regelmatig bij de action, liddl of aldi!

oeh dankje, ik heb een action en een lidl in de buurt, dus daar ga ik vandeweek ff kijken :j

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:40

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:41

En buitenom al die laagjes kleding.....bezig blijven!
Ik sta al te zweten als ik mijn paard aan het poetsen ben :j
Je kan ook sneeuw schuiven, zullen ze je nog dankbaar zijn op stal ook.
De tip van je voetjes in de mesthoop ken ik nog niet, ga ik ook maar niet proberen....

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 13:42

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:44

veel laagjes aandoen: ik loop er nu soms bij als een marsmannetje

gemiddeld heb ik een onderhemdje, t-shirt met lange mouwen, een dunne trui, een fleece, een body-warmer en m'n winterrijjas aan. verder "broekkousen" zonder voet onder m'n rijbroek en 2 paar sokken en neem een extra paar voor het geval ik toch zweetvoeten zou gekregen hebben tijdens het rijden.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:45

Ik draag een hemd, een thermoshirt met lange mouwen en daarover een fleecevest. Dikke paardrijsokken, rijbroek, ariat laarzen en een thermobroek. En ik heb een ontzettend warme jas gekocht die schijnbaar warm blijft t'm -20, dus dat gaan we mooi even uitproberen :D . En uiteraard draag ik muts, sjaal en handschoenen. Alleen handen is bij mij altijd een probleem, ik trek regelmatig even mijn handschoenen uit omdat ik ze dan weer lastig vind en daarna zijn m'n handen dus koud...
En bovenal, veeeel blijven bewegen. Ga eens lekker grondwerken/loswerken/spelen met je paard als het echt koud is. Dan je ben je zelf ook wat meer bezig met sprintjes trekken ed. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar uit de wind en in de zon is het nog bijna warm, dus als je dan kunt gaan rijden, zou ik het dan doen.

@GamblersCup: Misschien zou ze het allemaal zelf kunnen verzinnen, maar het is toch ook handig om tips ed uit te wisselen? Wellicht heeft een andere bokker wel een hele goede tip, waar ts nog helemaaal niet aan gedacht had. Bovendien vind ik dat je best wel even wat vriendelijker mag reageren, als het je niet aanstaat reageer je toch gewoon niet?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 13:48

ijssnuiver schreef:
Ik draag een hemd, een thermoshirt met lange mouwen en daarover een fleecevest. Dikke paardrijsokken, rijbroek, ariat laarzen en een thermobroek. En ik heb een ontzettend warme jas gekocht die schijnbaar warm blijft t'm -20, dus dat gaan we mooi even uitproberen :D . En uiteraard draag ik muts, sjaal en handschoenen. Alleen handen is bij mij altijd een probleem, ik trek regelmatig even mijn handschoenen uit omdat ik ze dan weer lastig vind en daarna zijn m'n handen dus koud...
En bovenal, veeeel blijven bewegen. Ga eens lekker grondwerken/loswerken/spelen met je paard als het echt koud is. Dan je ben je zelf ook wat meer bezig met sprintjes trekken ed. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar uit de wind en in de zon is het nog bijna warm, dus als je dan kunt gaan rijden, zou ik het dan doen.

@GamblersCup: Misschien zou ze het allemaal zelf kunnen verzinnen, maar het is toch ook handig om tips ed uit te wisselen? Wellicht heeft een andere bokker wel een hele goede tip, waar ts nog helemaaal niet aan gedacht had. Bovendien vind ik dat je best wel even wat vriendelijker mag reageren, als het je niet aanstaat reageer je toch gewoon niet?

Mn verzorgpony staat helaas op ijzers, en we moeten 10 minutjes over de weg, en de bak is bevroren. Zou het ook in de wei kunnen?? :P

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:50

Tuurlijk kan dat! Ik zou overigens wel even toestemming vragen aan de eigenaar van het weiland, voordat je daar gedonder mee krijgt...
En 10 min stappen is wel te doen hoor als je lekker door de bermen kunt stappen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:15

Zoals al gezegd, zorg voor laagjes en begin met een goede thermo-onderlaag.
Spul van Liddl, Aldi of Action is leuk, maar is na drie keer wassen vaak uit vorm en toch minder warm dan merken als Icebreaker, alleen dat kost een paard centen.
Maar sinds ik mijn Icebreaker onderkleding heb (thermoshirt met lange mouwen en legging) heb ik het echt zelden meer koud, terwijl ik dat met mijn Aldi spulletje nog regelmatig koud had.
Verder een muts met windstopper erin, handschoenen met windstopper erin, een goede kol of sjaal (kol is handiger) en zorgen voor iets wat je wel met heet water aan kunt maken (oploskoffie, chocomel, soep) om na gedanen arbeid even bij te komen.
En lekker bezig blijven, als je gaat staan kleppen krijg je het koud, blijf je bezig met uitmesten, poetsen, wandelen met je paard, etc. houd je het ook wel warm.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:14

Inderdaad goed aankleden en goed bezig blijven! Even flink je stal grondig uitmesten wil goed helpen om het weer warm te krijgen.

Het is ook een gek idee maar van het weekend heb ik de mestbak vlak gemaakt, en de damp wat van de mest afkwam was heerlijk warm!! hihi :D

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:19

laagjes aantrekken,dus niet 1 dikke trui maar liever een hempje, t shirt, longsleeve, fleecetrui lekkere jas. Let wel op dat de kleding niet gaat knellen, daar wordt je nl weer koud van.

Voor de rest gewoon lekker bezig blijven, zelf liep ik zaterdag met uitmesten in mn longsleeve rond te huppelen zo warm had ik het al gekregen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:22

Ik loop in een thermo tshirt met lange mouwen, een normaal tshirt met lange mouwen, een fleecevest, jas, thermobroek, paardrijbroek, 2 paar sokken en thermolaarzen. Muts op mijn hoofd en handschoenen aan. Dat gaat best goed eigenlijk!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:08

Rainlegs aantrekken scheelt met de kou op je benen :D