Hoe wapen jij je tegen de kou?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xip

Hoe wapen jij je tegen de kou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 13:53

De titel heeft niet echt uitleg nodig, maar toch maar even voor de vorm: Wat doe jij nu het zo koud is om warm te blijven op stal en/of te paard?

Ik heb zelf de laagjes methode helemaal gevonden en draag nu gemiddeld 6 laagjes over elkaar (waarvan één winter paardrijdjas en één ski-jack. Ja, ik ben een koukleum :o ) en een lekkere dikke jogging broek over mijn rijbroek. Ik draag altijd leren paardrijd schoenen van moutain horse en die zijn ook heerlijk warm nu. Verder houd ik zoveel mogelijk mijn handen in mijn zakken als ik ze niet nodig heb. Tijdens het rijden draag ik leren rijdhandschoenen en probeer ik zoveel mogelijk aan het werk te gaan, maar dat is ook niet echt te doen met een stijfbevroren buitenbak. En verder natuurlijk zoveel mogelijk in beweging blijven ;)

Maar wat doen jullie om warm te blijven?

kinel

Re: Hoe wapen jij je tegen de kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:10

met deze kou rij ik echt niet. mits er geen zeeeeeeeer koude wind is. ben van buiten afhankelijk. idd lekker warm aankleden.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:12

Ik rijd niet eens buiten op dit moment. :o Sterker nog, zit zoveel mogelijk binnen met thee en veel eten _O- Ik heb dubbele broeken aan, dikke lagen kleding en een muts waarbij je alleen de ogen ziet. :Y)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:14

ik heb nu een Nedhorse softshell fleecegevoerde rijbroek gekocht hoop dat het scheeld ze zeggen dat die warm is, en verder veel laagjes over elkaar.
Laatst bijgewerkt door wendyke op 02-02-12 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:14

Ga nu 1x in de week na de manege met de Haflingers.. en trek dan een dikke legging onder mijn rijbroek aan.. en iets van 4 lagen onder mijn dikke winterjas haha:P en handschoenen natuurlijk

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:17

ik rij ook niet, binnenbak is ook al behoorlijk hard,! |(

maar als ik op mijn brommertje naar stal moet, dan heb ik .. hempje, t-shirt, hkm fleece-trui, en nog een veel te grote trui aan + dikke winterjas. En handschoenen met gebreide wanten er over!

en dan een legging, rijbroek en joggingbroek.

Alleen echt lekker warme schoenen heb ik niet..! |( wil t.z.t. nog even achter van die outdoorlaarzen aan, die lijken me wel fijn. Maar dat doe ik als ik een keer geld te veel heb, en meestal heb ik dat niet. O:)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:19

gewoon hemd, thermoshirt met lange mouw en dikke trui. daarover een winterjas. thermolegging, paardrijbroek en daarover een regenbroek. dat houd de wind tegen. sportsokken en m'n lange sokken en verder gewone stalschoenen. en handschoenen natuurlijk.

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:22

Ik heb dinsdag avond gereden met een t-shirt, trui, en een sweater eroverheen.
Dan 2 paar sokken, en that's it.
Helaas zit ik nu wel thuis verkouden te zijn haha! volgende keer toch ietsjes meer aantrekken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:23

Onderweg: Hempje, shirt met lange mouwe, vest/trui eroverheen, dikke jas. Sjaal voor echt op mn nek, sjaal over mn haar + tot he randje van mn neus (boerka idee haha) en dan mijn helm op. Paardrijbroek + sokken, joggingbroek eroverheen en m'n uggs aan. Van die zwarte handschoentjes en daaroverheen bruin leren met wol.
Op het paard: Hempje, shirt met lange mouwen & vest/trui, gewoon mn paardrijbroek met sokken en leren rijlaarzen.. Soms wel eens mn (zelfs mooie!) thermolaazen. Oh en winterrijhandschoenen van Roeckl.

Moet wel zeggen dat het op stal altijd boven de 0 graden is...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-12 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:23

Is een skibroek ook wat? Zag vorig jaar een in de aanbieding, maar die had ik toen niet gekocht omdat ik dacht met de paarden te stoppen (haha, onmogelijk!). Nu dacht ik een te kopen als ze weer in de aanbieding komen, alvast voor volgend jaar. Maar kan je daar mee rijden?
Verder nu: een thermoshirt, fleecetrui, dikke jas, thermolegging, rijbroek (soms regenbroek er nog weer over), dunne sokken, skisokken en thermolaarzan :P Ook van die skihandschoenen trouwens en wanneer ik niet rij een muts met van die oorflapjes :P

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:30

Ik heb ook veel laagjes aan: 2 paar sokken, goede en stevige rij/stalschoenen (mijn voeten blijven gelukkig lekker warm) hempje, shirt met lange mouwen, shirt met korte mouwen, vest, trui, sjaal, dikke winterjas. Meestal paardijbroek met een gewone broek eroverheen. Handen houd ik zoveel mogelijk in mijn zakken, want zelfs met handschoenen, krijg ik erg koude handen.. En een lekkere warme muts, met van die flappen eraan voor je oren. Rijden doe ik ook niet, wel wat rond rennen met ponylief in de bak, word je ook wel warm van! :)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:31

2 rijbroeken over elkaar en véél laagjes ;-)

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:32

alleen een singlet, shirt met lange mouwen, en mn hv polo jas
rijbroek, sokken en mn winterboots van sorel :D

jullie moeten een beetje bikkel worden hoor ahah.
laagje over laagje werkt niet, je knelt alleen maar af, en als je het eenmaal koud hebt word je niet meer warm..
meer doen ;) wandelen, poetsen mesten hahah. k heb t echt weinig tot nooit koud

en dan hebben we buitenstallen en aan de oude maas
dus een en al buitenleven

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:36

Dit was ik het weekend op de Veluwe. Op de koets koel je nog meer af dan op het zadel :D Dus ik had me goed aangekleed.
Thermo ondergoed/snowboots/ski broek/ski jas/handschoenen/muts/cap en ski gezichtsmasker. Ik had het dan ook veel te warm :D
zolang het Boerka verbod niet gehandhaafd wordt, kan ik wel met gezichtsmasker rijden. :D :+
Afbeelding

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:39

@ JANOUK: Beter veel te warm dan veels te koud :brr:

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 15:29

steefian schreef:
<...>
laagje over laagje werkt niet, je knelt alleen maar af
<...>

Dat ben ik niet helemaal met je eens, het ligt er maar net aan wat voor laagjes en of het strak gaat zitten. Ik draag zelf 5 laagjes over mijn bovenlichaam (excl. bh ;) ):
- hemd zonder mouwen
- longsleeve shirt (elastisch)
- t-shirt
- (ruime) fleece trui
- winter paardrijdjas
- ruim ski-jack

ik kan me hierin prima bewegen en ondervind helemaal geen hinder, maar dat komt ook omdat mijn ski-jack eigenlijk een maat te groot is en mijn paardrijd jas echt als een tweede huid zit. Dan kan je tenminste nog eens wat over elkaar heen dragen! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:35

Legging onder mn broek, hempje, shirtje met lange mouwen, fleecevest/ trui, fleecesjaal, dikke winterjas, dikke handschoenen en thermosokken :j

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:39

Wie heeft de idiale tip tegen koude handen? Heb morgenavond les met me paardje maar ik doe er al halfuur over om daar naar toe te komen en er is geen beschutting dus lekker winderig! :(
Ik heb al winterhandschoenen maar die helpen niet echt. Ik had ook eens gehoord dat je plastic zakjes om je voeten moet doen om je voeten warm te krijgen? Helpt dat?

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 15:41

je kan wollen wanten proberen, die schijnen heel erg warm te zijn en kunnen vaak over je andere handschoenen. Qua schoenen zou ik voor leer gaan, ik heb leren paardrijd schoenen van moutain horse en die zitten heerlijk warm (heb er de afgelopen dagen lekker warme voeten in gehad)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:41

2 paar sokken, 1 thermolegging en 1 dikke wollen legging met broek er overheen. Warme winterboots en veel shirts.. 2 tanktops of spaghetti tops, shirt met korte mouwen, daar over shirt met lange mouwen. Dik fleece vest en m'n warme winterjas. Oja en 2 paar handschoenen hehe. En een warme muts met eventueel capouchon er overheen. Ik zorg wel dat ik het niet koud krijg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:46

YoshaMonica schreef:
Wie heeft de idiale tip tegen koude handen? Heb morgenavond les met me paardje maar ik doe er al halfuur over om daar naar toe te komen en er is geen beschutting dus lekker winderig! :(
Ik heb al winterhandschoenen maar die helpen niet echt. Ik had ook eens gehoord dat je plastic zakjes om je voeten moet doen om je voeten warm te krijgen? Helpt dat?

Sowieso wanten, want dan houden je vingers elkaar ook nog warm, wat je bij handschoenen niet hebt. Ik heb wanten met fleece aan de binnenkant en wol aan de buitenkant. Super dik en warm :j

Voor je voeten thermosokken sowieso, en thermolaarzen? Plastic zakjes werken niet, bij mij niet iig :n Zit alleen maar vervelend..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:30

Ik reed in de winter wel eens met een regenbroek over mijn paardrijbroek, want een regenbroek houdt de wind tegen, scheelt echt veel.

En natuurlijk een lekkere warme fleece caphoes tegen de :brr: :brr: .

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:32

Ik heb een gevoerde rijbroek. Maar daar kan ik alleen op mijn verzorgpony mee rijden en niet op de manege, want mn verzorgpony is niet heel groot en meestal op de manege moet ik op grote. En met die gevoerde rijbroek krijg ik mn been niet omhoog :+
Verder rijd ik met kwpn jas, die is lekker warm. Of met fleecevest. en ik denk dat ik vandaag met allebei ga rijden, brr wat is het koud :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:32

Ik draag een snowboardbroek en jas en eronder een hemdje, een longsleeve, een vest en een bodywarmer :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:33

Brr, ik wilde dinsdag toch even rijden. Maar de kou en ik zijn zeker geen vriendjes, ik had een legging onder mijn rijbroek, een hemd, shirt, 2 vesten en een jas. 2 paar sokken en dikke handschoenen, en nog had ik het ijskoud toen ik terug kwam.