Buiten-jas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Buiten-jas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 15:46

Ik doe nu alles in een (of met kou 2) fleecevest..
Maar ik ga volgende maand naar een stal zonder binnenbak..

Hebben jullie tips betreft buiten-jas/iets?
Ik zie bijv. waxjassen.. is dat fijn?

Ik heb een ski-jack, maar dan ben ik net een michelin-pop, en ik wil juist de bewegingsvrijheid zoals in een fleecevest..
Maar wel water/wind dicht, maar wel ademend.. :')

Ideen/tips?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Buiten-jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:11

Ik heb die overstap ook... Ik heb een heel fijne jas gekocht van Equitheme. Echt een ideaal ding!

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:17

Ik heb die overstap laatst ook gemaakt, ik heb een kingsland bomberjack, fijne jas maar vind ik te dik om mee te rijden. verder heb ik een softshell jasje van pikeur, daar rijd ik graag in, zit lekker en je hebt veel bewegingsvrijheid. daaronder heb ik dan een lekker vest.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:19

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:22

Die Ariat die Sha_r0n heeft, heeft mijn tante ook. Heel fijne jas is het :j En helemaal niet duur.

Ik heb een KWPN jas die echt heerlijk warm is. En wind en water dicht.

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:23

In de paardenwinkelvind je wel goede jassen maar ik heb een fleece-jas. Ik heb hem gekocht in AS adventure en hij ziet er (vind ik) nog wel mooi uit en je kan hem in verschillende kleuren kopen, 1 nadeeltje: als het giet ben je wel nat maar tegen wat gemiezer kanie wel.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:25

Ik heb een Mountain Horse jas. Heerlijke jas! Genoeg bewegingvrijheid en toch lekker warm zonder benauwd te worden.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:26

Ik heb een winterjas, zal zo wel eventjes kijken wat voor merk. Hij is waterdicht en lekkerwarm, en helemaal niet dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:28

sadiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:35

ik rijd altijd in een buitenbak of in het bos. Heb het nooit zo koud. Ik rijd gewoon met termolaarzen en voor de rest niks bijzonders

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:44

Sha_r0n schreef:
In heb een hele fijne van Ariat.. Echt warm.. Wil geen ander :)
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... dames.html Op de rechtermouw staat het merk.. maar echt lekker warm :j

Ik vind het juist een van de minst fijne jassen die ik heb gehad. Ik vind hem hard aan de bovenkant waardoor hij gaat schuren rond mijn kin. Daarnaast vind ik het bloedirritant dat de jas altijd opkruipt. Altijd gedonder met een stukje blote onderrug :brr: .

Ik wil dan ook nooit meer een bomberjack, maar heb het liefst een niet al te lang jasje met een dubbele ritssluiting. Een Waxjas vind ik alleen fijn voor weer zoals in de afgelopen 2 maanden.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 17:59

Ik zie dat mijn topic is verplaatst van Western naar algemeen...
Ik zoek geen dressuurmerken o.i.d.
Het mag neutraal zijn, zoals die tip van de Horze jas: (gaat die niet erg 'broeien'/'zweten'? )
Of het liefst western-achtig..

Mensen ervaring met een wax-jas?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:00

Diaz schreef:
Ik zie dat mijn topic is verplaatst van Western naar algemeen...
Ik zoek geen dressuurmerken o.i.d.
Het mag neutraal zijn, zoals die tip van de Horze jas: (gaat die niet erg 'broeien'/'zweten'? )
Of het liefst western-achtig..

Mensen ervaring met een wax-jas?

Nee absoluut niet :n ! Je moet er natuurlijk niet een extra warme trui onder doen want dan heb je het wel heel warm hoor haha :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:02

Ik heb een lange waxjas, speciaal voor het paardrijden en hij is handig als het hard regent, maar verder vind ik hem niks... naast het feit dat ik dan een tent ben met beentjes is hij heel wijd en niet lekker warm.

Ik ben heel tevreden over mijn Kingsland Bombomerjack, daar kun je ook nog veel onder aantrekken.
Getailleerd vind ik mooier, maar bijna alle modellen en merken daarvan vind ik veel te koud. Softshell rijdt heerlijk, maar dan vries ik van mijn paard af.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:05

Ik ben erg te spreken over de PK-winterjassen. Ik rijd vrijwel altijd in het bos, weer of geen weer (ook al hebben
wij wél een binnenbak, maar dat terzijde :+). Momenteel heb ik mijn tweede jas ervan aangeschaft, en ze zijn
heerlijk warm. Ook nog eens mooi om te zien, en vooral voor een leuke prijs. In mijn profiel staan geloof ik wel
foto's, hij is oranje :).

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:06

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:07

Ik heb een la valencio jas, zit super warm. Het is een bomberjack. De jas is in het blauw, is ook weer iets anders dan zwart. In de binnenbak heb ik er een dun shirtje met lange mouwen onder, en dan zit het als super warm. De bak is aan 1 korte zijde open.

En de jas is wind en water dicht je kan hem bij de oksels openritsen :')

En ik ben een western ruiter en rijd er dus ook western mee

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:14

Ik heb een hele neutrale HV polo jas, dus niet typisch dressuur, maar erg praktisch en fijn.
Is waterdicht met getapte risten, ademt goed, heeft ritjes in de oksels en de fleece voering kan eruit geritst worden. Ik zou als ik jou was opzoek naar zoiets en als je gaat rijden, bewaar dan iets warms en droog voor na het rijden, dan heb je nog wat als je afgekoeld bent.
Heb ook een waxjas gehad, maar ik vind het zelf niet prettig rijden.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:05

Ik heb ook alleen de beschikking over een buitenbak en rij met verschillende jassen afhankelijk van weer en temperatuur.
Zowieso is het slim om meer dan 1 jas te hebben, zeker in het regenseizoen.
Waar ik rekening mee houd is dat er minimaal een fleecejas onder de jas moet kunnen. Dan kan je werken met verschillende laagjes.

Dit is momenteel mijn favoriet: http://www.hetruiterhoekje.nl/index.php ... 9a33kc9jc4 gekocht in een westernstore (CountryMill Nijkerk)
Nadeel is dat je geen warmte hebt rondom je billen/heupen. Wat dat betreft is een 3/4 jas warmer. Die heb ik een van Kingland (oud model jas, maar zooo warm )

Ik hou persoonlijk niet van Wax-jassen. Vind ze niet fijn zitten. Misschien als je een speciale paardrijwaxjas-model zou kunnen vinden, met splitten ofzo, maar de standaard waxjassen zou ik je echt niet aanraden.

Lange chaps of een iso-rijbroek zijn ook wel erg prettig in de kou. Als je nog aan goede lederen kan komen: aanradertje.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:15

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:25

van opkruipen en schuren heb ik geen laat. Maar zal ook wel per persoon verschillen. Zie dat er meer dan zijn van de ariat . Leuk!

tieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:32

Als ik jou was zou ik gewoon een lekkere warme jas kopen in de uitverkoop ( niet eens in een ruitershop)
Overgens, zijn de jassen van Equitheme indd erg lekker warm:D

Je kunt natuurlijk ook gwn een hele dikke sweater aantrekken met een body-warmer, doe ik altid
x

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:34

ik heb de bomberjack van KWPN en hij zit heeeeeeeeerlijk. :+:
Ik merk niks van de kou als ik die jas aan heb.

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:54

Ik rijd altijd buiten. Ik heb, als het koud is, een dun vestje aan en daarover een dunne waterdichte winterjas. Ook heb ik thermolaarzen aan. Met deze kleren heb ik het nooit koud met rijden.