Ik rijd nu ongeveer een half jaar paard op een manege, maar ik heb een probleem.
Ik ben als ik alleen ga poetsen/zadelen bang op stal, waarvoor? Geen idee. Als een paard ook maar een beetje gek doet durf ik alleen niet naar binnen. Dit heb ik eigenlijk bij alle paarden, op een paar na die ik langer ken maar die staan niet op de manege. Ik zou onderhand nu zelf wel eens moeten kunnen zadelen, helemaal omdat ik binnenkort weer naar een andere les ga. Ik reed eerst op een zaterdag, genoeg mensen om je te helpen, alle tijd. Maar nu rijd ik op een doordeweekse dag van 6 tot 7 en rond die tijd zijn er alleen mensen die zelf ook moeten rijden, de rest zit te eten dus is hulp moeilijk te vinden. Het gekke is, dat als ik eenmaal op een paard zit mijn angst volledig weg is. Ook als het opeens gaat rennen ofzo vind ik het niet eng. Afzadelen gaat ook prima, het is alleen voor het rijden. Als ik op weg ben naar de manege, sta ik stijf van de zenuwen. Ik vind dit echt heel vervelend want ik vind het wel heel erg leuk! ik hoop dat er iemand is met tips voor mij...
Groetjes!
.
. Want we zochten naar iets anders. Ik heb verschillende manege's/stallen geprobeerd, maar de lessen waren te druk of het was er niet schoon overal kippenpoep etc. Uiteindelijk ben ik naar een manege gegaan we een klasgenootje reed. Daar rijd ik nog steeds. Ik heb een verzorgpony echt een hele leuke, lieve, brave New Forest van 1.53. Hij is echt supermooit en lief. Zowel in omgang en tijdens het rijden! Ik durf alleen bij hem in de stal te poetsen en allerlei andere dingen. Ook is het geheel gratis!