nieuwe rijlaarzen, welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

deruijter

nieuwe rijlaarzen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:53

Ik ben 2 maanden geleden gevallen met het paard. met ernstige verwondingen aan het been.
mijn scheenbeenbot is door mijn been heen gestoken en ook door mijn rijbroek en rijlaars.
Ik had umbria rijlaarzen, nu krijg ik natuurlijk weer nieuwe rijlaarzen!
kan pas over een jaar weer rijden dus het heeft geen haast!
het moeten iig leren rijlaarzen zijn van goede kwaliteit. De prijs maakt me niet uit, dat komt wel goed :)
Iemand nog leuke ideeën heb een bruine cap en een bruin animo jasje. Liefst zwarte rijlaarzen!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: nieuwe rijlaarzen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:54

de niro laarzen?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:56

zijn inderdaad mooie laarzen! weet je zo de prijs uit je hoofd?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:00

de mijne waren 500 euro maar die waren verhard, en ik heb de rits aan de zijkant

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:02

Lipica? Daar kan je ze helemaal zelf samen stellen voor weinig geld, helaas moet je wel meer dan 13 weken wachten voordat ze klaar zijn.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:04

@nicky_rilana zijn mooie rijlaarzen!! echt iets voor mij!
@minouesmee ik heb heel veel tijd. kan een jaar niet rijden :( dusja 13 weken is dus niks

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:07

Wat jammer zeg! Ik zal zo even een foto plaatsen van mijn Lipica laarzen.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:07

ik vind ze zelf ook heel fijn het is kalfsleer dus gaat mooi naar je been staan. je kunt er ook heel veel dingen op en aan doen als je wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:08

Geen laarzen op maat laten maken terwijl je nog niet aan het rijden bent is mijn advies iig ;)
Je hebt daardoor een flink gebrek aan spieren op je been, die dus weer terugkomen als je weer gaat rijden. Dan worden je laarzen dus te klein :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:10

kalfsleer rekt veel mee, moet je ze gewoon kopen zodat ze fijn zitten, normaal koop je ze zodat ze iets te strak zitten

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:13

@bizzybijtje nee dat wist ik al. maar ik heb mijn intacte laars nog hier thuis. en mijn goede been blijf ik trainen. maar of ik laarzen op maat wil dat weet ik nog niet.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:15

wat is er gebeurt waar door je een jaar niet meer kun rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:17

Een open botbreuk van een scheenbeen kan behoorlijk wat tijd nodig hebben om te genezen ;)

Ik vind De Niro's trouwens erg mooi :j Heb begrepen dat dit ook mooie kwaliteit is! :)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:20

@nicky_rilana op concours ben ik met het paard achterover geklapt op het beton.
Hij viel op mijn bovenbeen dit is dubbel gebroken. en probeerde op te staan maar ging op mijn onderbeen staan. scheenbeen 2x gebroken en verbrijzeld en kuitbeen 1x gebroken. openbeenbreuk dus nu nog 12 weken met extrene fixateur in mijn been. Eerst zeiden ze een half jaar niet rijden. Toen kreeg ik een andere dokter die zei dat ik paardrijden voor zeker een jaar uit mijn hoofd moest zetten. Dus nu flink wat tranen gehad. kan het nog steeds niet accepteren maar zal wel moeten..

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:22

oe daar zou ik echt niet vrolijk van worden, maar het is bewezen dat als je er positief overdenk dat je sneller geneest. en let op als het koud wordt want dan gaat het echt zeer doen. heel veel sterkt

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:24

Ik heb mijn rijlaarzen ook laten aanmeten toen mijn paard zo'n 6 maanden op rust moest en die zitten prima. :)
Afbeelding

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:25

handig tipje, als je 5 kg aan komt is dat ongeveer 1cm op je benen dus ook als je afvalt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:27

nicky_rilana schreef:
handig tipje, als je 5 kg aan komt is dat ongeveer 1cm op je benen dus ook als je afvalt

Heeft niets met de bespiering te maken ;)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:27

wel als je spieren wegen ook iets

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:29

@nicky_rilana ja ik ben normaal ook heel positief alleen ben daardoor de laatste tijd vaak teleurgesteld.. maar ik probeer nu positief te zijn zonder mezelf valse hoop te geven!
@minouesmee leuke laarzen!! zal eens een kijkje gaan nemen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:29

nicky_rilana schreef:
wel als je spieren wegen ook iets

:z Ja, maar als je een tijdlang bepaalde spieren niet gebruikt slinken die heel erg.
Ik heb een keer 3 weken (!3 weken maar dus!) met mijn rechterbeen van enkel tot lies in het gips gezeten, toen dat gips eraf ging was dat been ongeveer de helft van wat het eerst was :') en ik was echt niet 20 kilo ofzo kwijtgeraakt in die tijd.

EDIT: Maar goed, ontopic :D

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:33

ja dat is dan wel weer heel erg overdreven, maar bij normalen omstandigheden klopt het wel ongeveer, en in 3 weken verlies je niet de helft van je spieren, ik heb al 3 X 3 weken in het gips gezeten, en mijn arm was ook niet dunner. en ik weet dat het bij een paard zo is dat je na 4 weken pas spieren verliest, ik weet niet hoe het bij een mens zit maar dat zal ook wel zo iets zijn

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:36

mijn been is al flink geslonken zal ik maar zeggen!! als je van elke dag rond de 4 paarden rijden naar niks rijden en niks doen, dan word je spiermassa sowieso gewoon heel weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:37

deruijter schreef:
mijn been is al flink geslonken zal ik maar zeggen!! als je van elke dag rond de 4 paarden rijden naar niks rijden en niks doen, dan word je spiermassa sowieso gewoon heel weinig.

Idd, dat bedoel ik ;)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:39

Ik heb cavallo , als de prijs echt niet uitmaakt zou ik voor de niro gaan.maar vind cavallo ook goed :))