Vandaag zijn we met onze trailer naar een trailermaker geweest omdat er wat stukken aan vervangen moesten worden. De achterval moest vervangen worden want het hout was rot. Hij ging ook eens naar de vloer kijken, pakte een schroevendraaier en hij kon er gewoon doorsteken. Dus de vloer was ook helemaal rot langs voren en aan de zijkant.
Ook begon het polyester van de zijkanten ook te barsten.
Voor de duidelijkheid, we hebben een Westfalia trailer

Als we een nieuwe vloer, nieuwe achterklep, die klep bovenaan bij een Westfalia (pompjes waren stuk) moesten laten maken, maakte hij een schatting van €2000 euro. Die man vond het die trailer niet meer waard. Hij is dan ook al van 1990 en wij hebben er 6 jaar plezier van gehad.
Aangezien hun dealers zijn in Ifor Williams trailers, raadde hij zo'n trailer uiteraard aan. Die heeft een aluminium bodem en kan dus niet rotten.
Als we daar een trailer gingen kopen, kregen wij nog een leuke prijs voor onze trailer.
Nu lees ik hier wel op bokt dat Ifor Williams trailers rammelkasten zijn. Mijn paarden zijn redelijk bang, dus ik weet dan niet dat dit ideaal is. Ik zoek dus nu een trailer die een aluminium vloer hebben, zodat het niet kan rotten.
We hebben daar wel zo'n trailer gezien en ik vond hem wel heel gaaf

Leeg woog ie al wel 950kg, maar onze auto kan 2 ton trekken, dus opzich gaat dat wel gaan (we hebben een pony & paard maar die staan bijna niet samen op de trailer).
Welke trailer raden jullie aan en waarom?
Foto's zijn idd veelbelovend.
ik verwacht het eigenlijk niet