Welke trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Welke trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 18:43

Hee!

Vandaag zijn we met onze trailer naar een trailermaker geweest omdat er wat stukken aan vervangen moesten worden. De achterval moest vervangen worden want het hout was rot. Hij ging ook eens naar de vloer kijken, pakte een schroevendraaier en hij kon er gewoon doorsteken. Dus de vloer was ook helemaal rot langs voren en aan de zijkant.
Ook begon het polyester van de zijkanten ook te barsten.
Voor de duidelijkheid, we hebben een Westfalia trailer ;)

Als we een nieuwe vloer, nieuwe achterklep, die klep bovenaan bij een Westfalia (pompjes waren stuk) moesten laten maken, maakte hij een schatting van €2000 euro. Die man vond het die trailer niet meer waard. Hij is dan ook al van 1990 en wij hebben er 6 jaar plezier van gehad.
Aangezien hun dealers zijn in Ifor Williams trailers, raadde hij zo'n trailer uiteraard aan. Die heeft een aluminium bodem en kan dus niet rotten.

Als we daar een trailer gingen kopen, kregen wij nog een leuke prijs voor onze trailer.

Nu lees ik hier wel op bokt dat Ifor Williams trailers rammelkasten zijn. Mijn paarden zijn redelijk bang, dus ik weet dan niet dat dit ideaal is. Ik zoek dus nu een trailer die een aluminium vloer hebben, zodat het niet kan rotten.
We hebben daar wel zo'n trailer gezien en ik vond hem wel heel gaaf :)
Leeg woog ie al wel 950kg, maar onze auto kan 2 ton trekken, dus opzich gaat dat wel gaan (we hebben een pony & paard maar die staan bijna niet samen op de trailer).

Welke trailer raden jullie aan en waarom?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:58

Gewoon weer dezelfde Westfalia terug kopen, als je daar tevreden over bent (en mij dan even vertellen wat je voor deze nog wil hebben).
laat je niet gek maken omdat deze handelaar toevallig een ander merk voert, nog even los van het eigen gewicht van die Ifors; daar ga nje namelijk aan te kort komen. Beetje Ifor mag 2600kg wegen en dat is echt niet voor de grap!! Zet 'm eerst op de weegbrug, als je toch besluit een Ifor te kopen; het kentekengewicht en het werkelijke gewicht komt zelden overeen!

xAnthea

Re: Welke trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 19:02

Die man zei dat Westfalia's heel duur zijn... We zijn wel tevreden van zo'n westfalia, alleen vond ik die klep bovenaan zo irritant. Als de pompjes versleten zijn, valt ie gewoon met een beetje geschommel naar beneden. Heb hem al enkele keren op m'n hoofd gehad en m'n paard ook bijna. Als mijn paard z'n hoofd naar boven doet (hij laadt moeilijk) zit ie al bijna tegen die klep...

Ook staat ie heel de dag buiten, en zo'n hout rot dan wel sneller;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:08

Ferdo schreef:
Die man zei dat Westfalia's heel duur zijn... We zijn wel tevreden van zo'n westfalia, alleen vond ik die klep bovenaan zo irritant. Als de pompjes versleten zijn, valt ie gewoon met een beetje geschommel naar beneden. Heb hem al enkele keren op m'n hoofd gehad en m'n paard ook bijna. Als mijn paard z'n hoofd naar boven doet (hij laadt moeilijk) zit ie al bijna tegen die klep...

Ook staat ie heel de dag buiten, en zo'n hout rot dan wel sneller;)

Joh, die gasveren kosten enkele tientjes, gewoon vervangen. Met een beetje zoekwerk zijn er best wel goede, tweedehands Westfalia's te vinden.
Westfalia's zijn niet goedkoop, maar Ifor doet daar niet voor onder, dat is in ieder geval ook geen budget-trailer.......

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 23:08

Ik vond de prijs toch meevallen voor de Ifor :)

Voor die pompjes moesten wij toch 250 euro neertellen en na een halfjaar terug versleten;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:27

Ferdo schreef:

Voor die pompjes moesten wij toch 250 euro neertellen en na een halfjaar terug versleten;)

Dan ben je fors opgelicht! Die dingen kosten enkele tientjes en montage doe je in een uurtje. Ik zocht een andere reparateur, als ik in jouw schoenen stond.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 00:55

We hebben het laten maken door een vriend van ons en die is die pompjes ergens gaan halen. Maar ik vind zo'n klep niet fijn, mijn paard komt er tegen met z'n hoofd als hij z'n hoofd omhoog doet...

Heb wat gelezen hier op bokt en Weijers lijken me wel goed. :)

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:21

ikke schreef:
Ferdo schreef:

Dan ben je fors opgelicht! Die dingen kosten enkele tientjes en montage doe je in een uurtje. Ik zocht een andere reparateur, als ik in jouw schoenen stond.

Ben het erg met "Ikke" eens, 250 euro >;) :n
Weet je zeker dat het een "vriend" is. Dan hebben ze hem ook flink een poot uitgedraaid.

Er zijn erg veel reparatiemogelijkheden voor de Westfalia, bovendien, hoe handiger als je bent, hoe goedkoper als het wordt.
Kun je "ikke" niet zover krijgen dat hij hem opknapt, weet je iig dat het verantwoord gebeurdt :)*

Anders als je voor een nieuwe 2-paards gaat, lees je een beetje in, over de voor- en nadelen van aluminium vloeren en wat er mis mee KAN gaan.
Kijk goed rond en laat je niet verleiden door de eerste de beste "leuke deal". Er zijn vrij veel (nieuwe)trailers waar je snel problemen mee KUNT krijgen, lowbudget materiaal, lowbudget in elkaar gezet, leuk kleurtje erop KLAAR :n #)
I-for is idd een goede trailer, maar redelijk aan het gewicht. Rammeltjes e.d. zitten er niet zoveel meer aan en heel veel dingen kun je zelf makkelijk geluidsarm maken.
Weijer is idd een goede trailer, maaaaaar als je een Westfalia gewend bent, dan valt een Weijer nog wel eens tegen. Ondanks dat ze goed zijn en vrij simpel zelf te herstellen. Ik heb er zelf ook een en ben er zeer blij mee, maar er zijn betere (en duurdere)
Maar als je voldoende budget hebt is dit ook een leuke, mooie en degelijke optie http://www.riven.nl/
Een nieuw merk, maar met eigen ogen gezien hoe hij gebouwdt is en hoe makkelijk hij rijdt en hoe stevig hij is. Zeker een waardig alternatief (vind ik)

Succes, grtz.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:16

baretta schreef:
ikke schreef:

Ben het erg met "Ikke" eens, 250 euro >;) :n
Weet je zeker dat het een "vriend" is. Dan hebben ze hem ook flink een poot uitgedraaid.

Er zijn erg veel reparatiemogelijkheden voor de Westfalia, bovendien, hoe handiger als je bent, hoe goedkoper als het wordt.
Kun je "ikke" niet zover krijgen dat hij hem opknapt, weet je iig dat het verantwoord gebeurdt :)*

Anders als je voor een nieuwe 2-paards gaat, lees je een beetje in, over de voor- en nadelen van aluminium vloeren en wat er mis mee KAN gaan.
Kijk goed rond en laat je niet verleiden door de eerste de beste "leuke deal". Er zijn vrij veel (nieuwe)trailers waar je snel problemen mee KUNT krijgen, lowbudget materiaal, lowbudget in elkaar gezet, leuk kleurtje erop KLAAR :n #)
I-for is idd een goede trailer, maar redelijk aan het gewicht. Rammeltjes e.d. zitten er niet zoveel meer aan en heel veel dingen kun je zelf makkelijk geluidsarm maken.
Weijer is idd een goede trailer, maaaaaar als je een Westfalia gewend bent, dan valt een Weijer nog wel eens tegen. Ondanks dat ze goed zijn en vrij simpel zelf te herstellen. Ik heb er zelf ook een en ben er zeer blij mee, maar er zijn betere (en duurdere)
Maar als je voldoende budget hebt is dit ook een leuke, mooie en degelijke optie http://www.riven.nl/
Een nieuw merk, maar met eigen ogen gezien hoe hij gebouwdt is en hoe makkelijk hij rijdt en hoe stevig hij is. Zeker een waardig alternatief (vind ik)

Succes, grtz.

Nah, ik zie nog geen vraagprijs langskomen. Ik wil 'm wel opknappen, maar het is de vraag of TS het budget ervoor wil uitgeven dat nodig is om het ECHT goed te doen.

Dat buitenstaan gaat overigens niet echt ergens over; mijn oude Westfalia staat ook buiten en nu, na bijna tien jaar, zie ik wat dingetjes ontstaan in de zijwanden. Geen rot, maar je ziet wel dat de toplaag begint te verweren. Waarom denk je dat ik wil weten wat deze Westfalia moet kosten?

Die Riven trailer ziet er leuk uit, maar gezien de prijs, blijf ik bij mijn nieuwe favoriet: http://www.boj.nu/ en dan de classic de luxe. Is ietsje duurder........

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:40

de nieuwe iforwilliam rammeld al minder dan het oude model is mij verteld.
(? geen ervaring met het oude model, maar misschien heb je er wat aan.. ?)
wij huren er nu steeds een 1 1/2 paards met voorlader, dit is ook een nieuw model.
rammeld wel maar wij vinden dit niet zo storend, ligt er ook maar net aan wat jezelf en de paarden gewend zijn natuurlijk. het zijn voornamelijk de ketting/sluiting dingetjes die geluid maken.
wij vinden het een fijne degelijke trailer, nadeel is wel dat hij vrij zwaar in gewicht is..

als we zelf op jacht gaan voor een eigen trailer staat deze zeker ook op ons lijstje.

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:11

ikke schreef:
Nah, ik zie nog geen vraagprijs langskomen. Ik wil 'm wel opknappen, maar het is de vraag of TS het budget ervoor wil uitgeven dat nodig is om het ECHT goed te doen.

Dan heb je wel weer een goede trailer voor aanzienlijk minder geld.
Een leuk verfje en een "vrolijke sticker" kun je er altijd nog bijverzinnen.

ikke schreef:
Die Riven trailer ziet er leuk uit, maar gezien de prijs, blijf ik bij mijn nieuwe favoriet: http://www.boj.nu/ en dan de classic de luxe. Is ietsje duurder........

Ik ken de Riven een beetje beter(nee, geen aandelen) en het grote voordeel is het verplaatsbare schot en de zijwaartse stand van het paard tijdens de reis. Bovendien gebruik je bijna geen achterklep, de meeste paarden stappen er zo op. Er ziet een kunstof vloer in die dus écht nooit meer rot en hij is RVS afgewerkt.
Die "Boj" heb ik ook al eens bekeken, maar mijn Zweeds is abominabel slecht :D Foto's zijn idd veelbelovend.

Wens TS veel wijsheid in zijn zoektocht en hoop voor zijn paard(en) dat hij zich niet laat verleiden door een leuk kleurtje en een vlotte babbel.

Grtz.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:31

Ohh schrik ook van de prijs wat je voor de pompjes moest betalen. Heb van de week mijn trailer naar impex gebracht voor een keuring en ook wat kleine reperatie's, daar zat ook van die gasveren bij voor de achterklep (ga ervan uit dat dat dezelfde zijn alleen op jouw klep boven kleiner zijn) en die kostte 30 per stuk. Dus 250 is wel heel veel.

Kan je helaas geen advies geven over trailers, heb hiervoor altijd een vrachtwagen gehad en heb nu een brenderup trailer. Bevalt mij goed maar kan hem niet vergelijken omdat ik nog nooit met andere trailer heb gereden.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:12

Ik woon in Belgie en ik heb geen idee waar ikke woont. :)

Die riven is ons te duur :P

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:07

weet iemand hier waar ikke woont? Wil eventueel de trailer wel laten maken maar moet dan weten van Ikke wat de kosten ervoor zijn.
Het is hier even met de mama van Ferdo, bij de garage kregen we nog 1000 euro voor onze trailer.
Weet niet of dit veel ofweinig is, maar inderdaad als ikke onze trailer wil maken voor een redelijke prijs dan zal ik dit zeker overwegen.
Dus aan ikke laat zo vlug mogelijk je adres weten en de prijs dat je vraagt om de trailer te maken aub

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:23

Ferdo schreef:
weet iemand hier waar ikke woont? Wil eventueel de trailer wel laten maken maar moet dan weten van Ikke wat de kosten ervoor zijn.
Het is hier even met de mama van Ferdo, bij de garage kregen we nog 1000 euro voor onze trailer.
Weet niet of dit veel ofweinig is, maar inderdaad als ikke onze trailer wil maken voor een redelijke prijs dan zal ik dit zeker overwegen.
Dus aan ikke laat zo vlug mogelijk je adres weten en de prijs dat je vraagt om de trailer te maken aub

Je mag me gewoon een PB sturen :D
Het punt is niet of die trailer te bouwen is; het is de vraag of het voor jou opweegt.
Om je even een beeld te schetsen, ik heb 9 jaar geleden een Westfalia Saturnus gebouwd en dat geintje heeft ruim 3000 euro gekost, enkel materialen! Bedenk dat je voor 1500 euro meer een nieuwe Weijer hebt staan! Nu weet ik ook wel dat een Westfalia van een andere orde is dan Weijer, maar die 3000 euro die de opbouw heeft gekost, had het voor een Weijer ook gekost en dan had je je af moeten vragen af het zinvol was geweest. Daarnaast kost het de nodige uren en die heb ik toen niet gerekend voor mezelf.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:50

PB gestuurd :)

Trouwens, heb nog een vraagje. Mijn vader zei dat aluminium roest & hij dacht dat het niet tegen de urine van paarden kan (mijn pony durft wel eens plassen in de trailer). Is dit zo? Want dan is een aluminium bodem ook niet goed eigenlijk?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:13

Ferdo schreef:
PB gestuurd :)

Trouwens, heb nog een vraagje. Mijn vader zei dat aluminium roest & hij dacht dat het niet tegen de urine van paarden kan (mijn pony durft wel eens plassen in de trailer). Is dit zo? Want dan is een aluminium bodem ook niet goed eigenlijk?

Yep, aluminium rot als de ziekte, wanneer je er verkeerd mee omgaat. Bekijk een oude Land Rover maar eens goed, dan zie je wat Aluminiumrot doet.

Maar aluminium kan redelijk goed tegen paardenpies. Immers, de installaties op een rioolwaterzuivering zijn voor een belangrijk deel van aluminium gemaakt en dat zouden ze niet doen als het niet tegen urine en dergelijke stoffen zou kunnen. Het punt is niet de urine, maar de reactie van het aluminium met andere metalen, onder invloed van bepaalde stoffen die in urine voorkomen.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:24

Ook bij ons kan je een prijsofferte opvragen ;-)
Het is al gauw gezegd dat het de trailer niet meer waard is, maar er is verschil tussen trailers en trailers, jullie hebben nu eenmaal wel een goed en degelijk merk !! Dus ik zou als ik jou was toch wat meer info vragen er zit nogal verschil tussen wat de bedrijven vragen!!
Wij doen ook alles aan trailers, dus hier ben je ook welkom, ook al moet je er even voor rijden ;-) het loont de moeite!!
Daarnaast is Ifor Williams idd een trailer die snel "rammelt" we zien er genoeg hier in de werkplaats voorbij komen, ik denk dat als je een westfalia gewend ben je niet "zomaar"een Ifor moet kopen omdat de inruilprijs en korting goed zijn, want dan zou het in gebruik nog wel eens tegen kunnen vallen! Een trailer zoek je uit naar gelang je wensen en eisen en niet alleen vanwege een "goede" prijs, tuurlijk weegt dat net zo hard mee maar dat moet nooit de motivatie geven een bepaald merk te kopen ;)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:25

p.s. als je bv een nieuwe trailer van het merk Henra zou kopen met een aluminium bodem, dan heb je daar automatisch 15 jaar garantie op ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:11

gap schreef:

Doe eens een richtprijs: http://www.boj.nu/ De classic de luxe.......

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:35

ikke schreef:
gap schreef:

Doe eens een richtprijs: http://www.boj.nu/ De classic de luxe.......

Ik denk dat "gap" bedoeldt, dat hij wel een een prijsofferte wil geven voor het opknappen van de "Westfalia" :D

Grtz.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:18

baretta schreef:
gap schreef:

Ik denk dat "gap" bedoeldt, dat hij wel een een prijsofferte wil geven voor het opknappen van de "Westfalia" :D

Grtz.

Whahahahahahaha jaaa dat bedoelde ik :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:08

gap schreef:
baretta schreef:

Grtz.

Whahahahahahaha jaaa dat bedoelde ik :D

Jammer. Had even gehoopt een NL-leverancier gevonden te hebben, maar dan ga ik 'm wel in Duitsland halen........

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:56

@ ikke...........dat is idd wel een super trailer om te zien :D denk jij dat daar vraag naar zal zijn hier in nederland :? ik verwacht het eigenlijk niet
we zijn hier best prijsgevoelig, liefst zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk zeg maar :=
Als er veel vraag naar zou zijn, dan zou het het overdenken zeker waard zijn om hier dealer/importeur van te zijn ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:04

gap schreef:
@ ikke...........dat is idd wel een super trailer om te zien :D denk jij dat daar vraag naar zal zijn hier in nederland :? ik verwacht het eigenlijk niet
we zijn hier best prijsgevoelig, liefst zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk zeg maar :=
Als er veel vraag naar zou zijn, dan zou het het overdenken zeker waard zijn om hier dealer/importeur van te zijn ;)

Ik vrees dat je daar gelijk in hebt. Deze trailer had vorig jaar op de Equitana een richtprijs van 18.000 euro voor de Duitse markt.
Wanneer je dat afzet tegen de ong 25.000 euro die een Westfalia XXL moest kosten, dan vind ik het een hele nette prijs, maar ja, hoeveel Nederlandse Westfalia XXL's ken jij? Ik zag er drie jaar geleden eentje op marktplaats, dat is de enige die ik ooit in NL gespot heb........