met wat belonen jullie je paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSUPERMATiC

met wat belonen jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 10:49

Wat geven jullie je paard als beloning ?
Appels , vanillesnoepjes ?
En van welke winkel ?

HipDiOdess

Re: met wat belonen jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:01

Ik heb zo'n hele grote mix bak van de AppleJack waar die ronde gekleurde snoepjes in zitten en die normale langwerpige. Soms ook wel een appeltje, als die over zijn.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:04

appel, peer of banaan of de overgebleven broodkorsten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:19

Niks geen suikerbommen hier, veels te slecht voor je paard.
Nee, hier is rust de ultieme belonging. Het weghalen van de druk, en een vriendelijk woord.
Bij het vd'en geef ik wel eens stukjes appels of wortels, maar dat is ook niet heel vaak.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:22

ik geef gewoon klopjes op de hals
mijn paard is leerd heel vlug en heeft alles snel door
dus als ik heb een snoepje ofz geef dan zal hij de volgede keer dat hij mij ziet constant
aan mijn jas plukken
soms doe ik wel een appel in zijn eetbak

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:23

Als ze een beloning krijgen is dat appel, wortel, een handje biks of een plakje roggebrood. Maar ik geef ook maar zelden een beloning in die vorm, meestal is het lovende woorden en een aai. Als je ze vaak een eetbare beloning geeft gaan ze snel schooien.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:25

Gewoon biks. :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:17

Mijn paarden krijgt een klopje op hun hals of een knuffel en lovende woorden. Snoepjes krijgen ze eigenlijk nooit. Mijn paard is nu al een ongelovelijke schooier. Als ze er snoepjes bij krijgt wordt ze helemaal onuitstaanbaar.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:19

na het rijden krijgen ze altijd standaard een paar wortels van mij. 's Avonds elk paard een suikerbiet van de eigenaar. Zijn ze gek op. Van de groothandels geloof ik.

eye_dian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:52

Een dikke knuffel en af en tie een bixie

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:02

Die van mij krijgt wel van die koekjes, maar alleen de gene met naturel/kruiden smaak, chemische appel of vanille krijgt hij echt niet! Ik geef hem die koekjes omdat hij daar enorm goed op reageert, hij doet echt een moord voor die dingen :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:03

zo min mogelijk eten,maar anders spruitjes....
zomers ,korreltjes muesli

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:08

Een klopje op haar billen of hals
En als ze terug op stal staat een beetje meusli
Niks en nooit iets uit de hand! Word ze strontvervelend van :j

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:11

Een klopje op de hals, en wanneer er niet om gebedeld word een paar snoepjes. Ik heb niets tegen belonen van een paard, maar een gruwelijke hekel aan schooierpaarden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:54

ismy schreef:
na het rijden krijgen ze altijd standaard een paar wortels van mij. 's Avonds elk paard een suikerbiet van de eigenaar. Zijn ze gek op. Van de groothandels geloof ik.

Dat zou ik maar rap schrappen.... Het heet een SUIKERbiet, die dingen bestaan grotendeels uit suiker. Af en toe een stukkie gaan ze niet dood van, maar zoveel. :oo

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:36

ik beloon alleen met stem (praat heel trots tegen het paard als beloning, zo van jaah kijk jou mooi gaan goed zo!) en geloof me ze gaan nog beter mooier lopen dus de waardering en beloning van team werk eigenlijk, sta ik binnen hand bereik dan is kroelen ook heerlijk en zeer goed als beloning! ik gebruik eigenlijk nooit voedsel als beloning gewoon omdat ik m'n stem en handen altijd bij me heb en ik wil een wisselwerking met het paard, niet dingen laten doen omdat er voedsel tegenover staat.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:03

ik beloon met stem en een klopje en heel heel sporadisch een keer een pepermuntje of appel na het rijden.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:07

Ze krijgen,bij mij appels kruiden snoep wortelen heel veel knuffels :D

laif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:53

Met stem en een klopje word mijn paard beloond, absoluut niet met snoepjes.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:00

Stukjes wortel en stem :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:32

Gypsy schreef:
ismy schreef:

Dat zou ik maar rap schrappen.... Het heet een SUIKERbiet, die dingen bestaan grotendeels uit suiker. Af en toe een stukkie gaan ze niet dood van, maar zoveel. :oo

Die bieten zullen ze vast alleen in de winter krijgen, in de zomer hou je ze namelijk niet goed ;) Daarnaast hebben niet alle paarden enorme problemen met wat suiker en die bieten bestaan voor een aardig deel ook uit vezels en water.
Voer na het rijden zie ik niet als een beloning, de link tussen het vertoonde gedrag is er niet, dus is het geen beloning maar een extraatje.

Belonen doe ik met stem, een kriebel, stukjes wortel, stukjes droog brood of bixjes afhankelijk van welk paard in welke situatie. Speciale snoepjes doe ik niet aan, ik vind ze vaak ook te groot.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:40

Bijzonder dat mensen hier belonen met het weghalen van druk. Dan moet je dus eerst druk hebben, dat probeer ik altijd al te voorkomen, vind dat als er druk is ik fout bezig ben, dus daarmee belonen lijkt me erg lastig. Belonen met een klopje lijkt me ook lastig, ga maar eens aan het werk met een jong paard met weinig menselijk contact, die schrikt zich een hoedje als jij op zn hals begint te kloppen, dus de associatie met "fijn" zullen ze niet snel maken. Het zal hooguit gewenning zijn waardoor ze niet meer reageren met een schrikreactie.

Ik beloon met een fijne stem (ja, klanken kan een paard wel als prettig of onprettig ervaren) en heb altijd wat subli ponybrok in mn jaszak. Dat gaat ipv het bijvoeren en zit tenminste geen ongezonde rommel in. Gaat prima, paarden die schooieren worden in mijn ogen op het verkeerde moment op de verkeerde manier iets toegestopt, ik voer meerdere paarden op die manier uit de hand, maar geen een die er vervelend wordt. En zowel, dan krijgen ze niks meer tot ze lief en doen en het niet meer verwachten. Want dat is de kunst, alleen belonen als ze het niet verwachten, paardjes die vragen worden overgeslagen...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:42

Belonen van mijn paard doe ik dmv een aai/kriebel op de hals en stem.
Onderweg wil ik weleens stukjes brood of wortel geven.
Snoepjes ben ik niet zo voor :o

Urisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:43

onder het rijden beloon ik met mijn stem en met de verzorging en dergleke met een wortel maar niet te vaak anders gaat ze de hele tijd aan mijn handen lopen snuffelen of ik ergens nog iets lekkers heb :9

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:34

De eigenaresse van mijn verzorgpaard wil liever niet dat ik hem beloon met eten. Ik beloon dus met stem en een aai of kriebel.