Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mavelle schreef:Ik denk dat je haar toch echt even een keer een goede, zelfverzekerde tik met de zweep moet geven. Ik maak uit je verhaal op dat je dat nog niet hebt geprobeerd?
ben niet het type dat het zielig vind een keer goed aan te pakken, maar moet toch zeggen, dit fokt haar alleen meer op. Iedere tik is voor haar een extra reden voor een mooie bokkensprong! Caira schreef:Heeft ze niet gewoon teveel overbodige energie? Want als ze zelfs al niet gewoon stil kan staan!
Caira schreef:Heeft ze niet gewoon teveel overbodige energie? Want als ze zelfs al niet gewoon stil kan staan!
*tig keer stil staan...blik op oneindig, zo van ojee hier wil ik echt niet verder.
Ik ben echt niet bang aangelegd, maar als het idd zo gevaarlijk word bij sloten etc. dan krijg je mij ook bang. Ze heeft gewoon zo een sterk karakter, ze heeft echt een gebruiks aanwijzing en ze wilt dan ook dat je rustig met haar omgaat, zogauw als je haar goed aanpakt is ze totaal beledigt en kan ze soms zich echt zo gedragen van "hoe durf jij mij zo te behandelen!" terwijl ik gewoon de baas ben. Ik ga even het youtube filmpje bekijken
Rider01 schreef:
simodi schreef:Is ze lichamelijk al eens goed gecheckt? Dan weet je zeker dat je lichamelijke ongemakken, zeker bij een merrie, uit kunt sluiten en dat het puur een gedragsprobleem is.
Verder is zorgen dat ze niet te fris meegaat natuurlijk ook logisch, zeker met dit mooie koude weer zijn de braafste paarden nog wel frisser dan normaal, dus zeker een pittige tante als de jouwe!
Hoe is ze als je aan de hand met haar naar buiten gaat? Je zou eerst eens kunnen wandelen met haar, zo leert ze nieuwe dingen kennen maar loop jij nog voorop zodat ze op jou kan vertrouwen.
Verder is grondwerken met je paard een goede manier om je band en het vertrouwen te vergroten. Dat gaat natuurlijk niet van de ene dag op de andere, maar helpt op den duur wel.
Juist als het een karakterding is, zul je moeten bewijzen dat jij de leider bent. Durf/kun je dat niet onder het zadel, dan kun je dat eerst vanaf de grond aanpakken. Wel zo veilig en bovendien durf ja dan vast meer!
Moos99 schreef:simodi schreef:Is ze lichamelijk al eens goed gecheckt? Dan weet je zeker dat je lichamelijke ongemakken, zeker bij een merrie, uit kunt sluiten en dat het puur een gedragsprobleem is.
Verder is zorgen dat ze niet te fris meegaat natuurlijk ook logisch, zeker met dit mooie koude weer zijn de braafste paarden nog wel frisser dan normaal, dus zeker een pittige tante als de jouwe!
Hoe is ze als je aan de hand met haar naar buiten gaat? Je zou eerst eens kunnen wandelen met haar, zo leert ze nieuwe dingen kennen maar loop jij nog voorop zodat ze op jou kan vertrouwen.
Verder is grondwerken met je paard een goede manier om je band en het vertrouwen te vergroten. Dat gaat natuurlijk niet van de ene dag op de andere, maar helpt op den duur wel.
Juist als het een karakterding is, zul je moeten bewijzen dat jij de leider bent. Durf/kun je dat niet onder het zadel, dan kun je dat eerst vanaf de grond aanpakken. Wel zo veilig en bovendien durf ja dan vast meer!
Buiten wandelen hebben we al ontzettend vaak gedaan, dan is er echt niets aan de hand. Ze is namelijk erg volgzaam, en dan vertrouwd ze gewoon helemaal op mij. De reden dat ik niet denk dat het iets lichamelijks is, is omdat ze in de bak nooit zulke rare acties heeft, alleen als we naar buiten gaan!
micha_a schreef:Duidelijk verhaal in het filmpje. Zou dit ook werken als je gewoon gaat wandelen? Afgelopen weekend is mijn paard los gekomen en in volle rengalop terug naar naar stal gegaan. Nu is er niets gebeurd verder, maar het mag natuurlijk niet nog een keer gebeuren. Misschien moet ik gewoon rondjes gaan draaien met hem als hij zenuwachtig wordt...