Verhoging inschrijfgeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

Verhoging inschrijfgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 13:11

Hallo,

In de Paard&Sport van dit weekend zag ik een stukje over de verhoging van het inschrijfgeld.
Per 1-04-2012 gaat het maximale inschrijfbedrag van 10 euro, naar 15 euro per proef.

Wat vind bokt hier nou van?

Ik vind het belachelijk, het is al erg duur, de startpas is al prijzig, als je er voordeel van wil hebben, moet je minimaal 1.5x per maand starten. Met mijn jonge paard kom ik daar niet aan. Dan komt er ook nog 15 euro per proef aan inschrijfgeld bij, dat is voor 2 proeven dus ruim 65 oude guldens. Ik weet dat je niet meer moet omrekenen maar ik vind het toch wel allemaal erg duur worden...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Verhoging inschrijfgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:16

ja en dat komt, omdat er steeds minder mensen gaan paardrijden want dat word te duur. vroeger toen ik met mijn D pony in de B reed was er buiten altijd 2 ringen van 30 man, en nu is dat nog maar 1 ring. daarom word het allemaal duurder.
vroeger, kon je met een eigen huis en tuin pony best iets winnen, nu echt niet meer, en je wil ook neit steed laatste worden dus stoppen die er mee.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:21

Straks is het weer een Elite sport en reken dan maar dat er een heleboel mensen die geld verdienen in de paardensector een andere baan kunnen gaan zoeken.

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:25

Nou idd zo gooien ze hun eigen ruiten in. Ik denk dat er dan veel ruiters zijn die niet meer gaan starten...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:25

The_Stig schreef:
Straks is het weer een Elite sport en reken dan maar dat er een heleboel mensen die geld verdienen in de paardensector een andere baan kunnen gaan zoeken.

dat licht er dus aan, als jij paard in een normale prijsklassen hebt dan wel, maar mensen met veel geld zullen altijd veel geld houden en toch paarden van 30 000 euro kopen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:29

15 euro per proef? Ik weet nog dat mijn moeder het maar niks vond toen het startgeld van 4 naar 5 gulden ging haha

15 euro, echt belachelijk! De tijd van 10 euro heb ik nog meegemaakt en dat vond ik al hartstikke veel. Maar dit slaat alles.
Laten ze het prijzengeld dan ook stijgen of waar gaat de verhoging heen? Prijzengeld was toch altijd een x aantal keer de inzet?

Misschien is het maar beter dat ik op moment niet kan rijden, een paard onderhouden is tegenwoordig al erg duur maar starten wordt haast onbetaalbaar.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:32

Ilsemarie schreef:
15 euro per proef? Ik weet nog dat mijn moeder het maar niks vond toen het startgeld van 4 naar 5 gulden ging haha

15 euro, echt belachelijk! De tijd van 10 euro heb ik nog meegemaakt en dat vond ik al hartstikke veel. Maar dit slaat alles.
Laten ze het prijzengeld dan ook stijgen of waar gaat de verhoging heen? Prijzengeld was toch altijd een x aantal keer de inzet?

Misschien is het maar beter dat ik op moment niet kan rijden, een paard onderhouden is tegenwoordig al erg duur maar starten wordt haast onbetaalbaar.

omdat er minder mensen rijden maken ze minder winst dus meot het omhoog, ik heb ook nog van 6 euro of zo mee gemaakt en je kreeg vaak ook 2 euro terug of zo

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 13:34

Ilsemarie schreef:

Prijzengeld moet, als het inschrijfgeld boven de 12.50 zit, 5x het inschrijfgeld zijn, volgens mij. Dat is dan ook wel weer veel..

Ze hebben het destijds, indirect, al duurder gemaakt door de winstpunten van 5 van 10 te zetten voordat je over kan naar de volgende klasse.
Ik ben blij dat ik versneld mag promoveren, maar wil juist veel wedstrijd kilometers maken met die jonge paarden..

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:48

nicky_rilana schreef:
ja en dat komt, omdat er steeds minder mensen gaan paardrijden want dat word te duur. vroeger toen ik met mijn D pony in de B reed was er buiten altijd 2 ringen van 30 man, en nu is dat nog maar 1 ring. daarom word het allemaal duurder.
vroeger, kon je met een eigen huis en tuin pony best iets winnen, nu echt niet meer, en je wil ook neit steed laatste worden dus stoppen die er mee.

Ik vind nou niet dat er minder mensen paardrijden/wedstrijd starten ... allemachtig, vroeger nooit last van wachtlijsten bijv. ... en nu wel.
Vind het maar drukjes overal.

M.b.t. het startgeld ... ik vind 10 euro al veel :o

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:54

misschien is dat dan alleen bij ons in brabant

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:58

Nicky, kom jij uit Skijndel?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:42

ja schijndel

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:30

Lappie_Lap schreef:
nicky_rilana schreef:
M.b.t. het startgeld ... ik vind 10 euro al veel :o

Eens! Al vind ik dat het er ook aan ligt wat ze dan aan prijzen hebben. Al meerdere keren meegemaakt dat ze €10 per proef vragen en gebruiksvoorwerpen als prijzen uitreiken :')

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:34

Ik heb juist nog gemaild met de KNHS over een wedstrijd waar ik 9 euro per proef moet betalen (L2 pony's).. Die zeiden dat het max. voor L2 pony's nu op 7 euro zit (dus fijn terug betalen die 4 euro, weer een halve proef!). Als dat omhoog wordt, is wedstrijden steeds moeilijker. Alles wordt maar duurder en duurder. Afwachten of ik kan studeren als het kabinet zo doorgaat

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:36

Wordt het per april echt €15 per proef? Dat is wel erg veel vind €10 al meer dan genoeg..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:39

Waar komt de info voor die 15 euro vandaan?
Vind dat wel absurd hoog worden, bij veel verenigingen hier in de buurt betaal je nu ook het max.
als die allemaal meegaan wordt het wel hele dure aangelegenheid.

Toch maar bosritten gaan maken dan.. voor 30 euro... voor 2 proefjes, kan ik aardig wat diesel kopen.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:43

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:54

Sjolvir, dat staat in de laatste Paard en Sport. Er staat duidelijk dat het verhoogd MAG worden, het hoeft dus niet. Nu mag een club ook maximaal 12,50 vragen. Dan moet je verplicht prijzengeld uitkeren en daarom vragen ze vaak 10 euro zodat er volstaan kan worden met bekers of gebruiksvoorwerpen.

De tendens is wel dat er minder gestart wordt, vermoedelijk vanwege de kosten. Men vindt het gewoon te duur. De wachtlijsten zijn er omdat er in de winter maar in 1 ring gestart kan worden.
Ik denk dus ook dat de KNHS zijn eigen glazen ingooit. Bovendien gaat de lol er behoorlijk af op deze manier.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:59

Die heb ik nog niet gelezen.
En helaas zitten veel verenigingen hier nu ook op max. van 10 zonder prijzen geld, verwacht dat ze dat straks ook gaan doen.

Wordt dus nu extra opletten bij de vraagprogramma's.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:43

Ik vind het belachelijk. Als je dan nog prijzengeld zou kunnen winnen, maar vaak win je alleen een rozetje en een bekertje. 10,- max. vind ik echt hoog zat!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:52

Alles wordt duurder, de boodschappen, de benzine, de energie etc etc...
Dat de wedstrijden ook duurder worden l
Vind ik dus niet zo vreemd.

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:11

nou sorry hoor, maar het is inderdaad belachelijk.
maar zoals eerder gezegd, knhs gooit zn eigen ramen in, het is straks helemaal over met de paardenPRET! alleen nog maar vreselijk dure paarden met prof ruiters en sponsors. niks maar dan ook helemaal niks meer aan dit gedoe steeds...

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:46

Ik vind 15 euro startgeld echt belachelijk, als je ziet hoe weinig een jurylid krijgt als vergoeding voor een dagdeel! En prijzengeld gaat dan ook omhoog neem ik aan?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:58

Wij hebben (als vereniging) het startgeld niet omhoog gedaan per 1 april, je betaalt nu 10 euro per proef.

Meer weiger ik ook te betalen elders. Dan start ik daar dus gewoon niet ;) En met mij vele anderen. Dat is mijn inziens de enige oplossing.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:00

Leonoor schreef:
Wij hebben (als vereniging) het startgeld niet omhoog gedaan per 1 april, je betaalt nu 10 euro per proef.

Meer weiger ik ook te betalen elders. Dan start ik daar dus gewoon niet ;) En met mij vele anderen. Dat is mijn inziens de enige oplossing.

Inderdaad, gewoon de wedstrijden mijden waar het inschrijfgeld te hoog is.