Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

waardoor de rest van je les ook schrik krijgt ;p 

Loiz schreef:Er zo mogelijk weer op, ernaast gaan lopen en gewoon rustig rondjes stappen?
En bij kinderen misschien de aandacht verplaatsen, dus bijv vragen gaan stellen als welke kleur heeft je pony,
wat is een volte, waarom moet je je pony poetsen en dat soort simpele vragen, tijdens het stappen.
En op de rest, inspreken dat als ze hun best doen ze heus niet zomaar vallen? En na het vallen zou ik
de hele groep wel even rustig houden, in stap houden dus. Als er een of meer echt geschrokken zijn kan je ook
voorstellen, na de gevallen ruiter weer vertrouwen te hebben gegeven, even een rondje mee te rennen in draf met de rest.

kleinvosje schreef:nicky_rilana schreef:niet makkelijk en je kunt niet zo makkelijk overzicht houden ( dat licht meer aan mij) en ik vind dat je van prive les meer leerd. en als ik les geef geef ik thuis les
Kijk, en daarom zijn er nu instructeursopleidingen, waar je dit soort dingen leert.
Loiz schreef:Er zo mogelijk weer op, ernaast gaan lopen en gewoon rustig rondjes stappen?
En bij kinderen misschien de aandacht verplaatsen, dus bijv vragen gaan stellen als welke kleur heeft je pony,
wat is een volte, waarom moet je je pony poetsen en dat soort simpele vragen, tijdens het stappen.
En op de rest, inspreken dat als ze hun best doen ze heus niet zomaar vallen? En na het vallen zou ik
de hele groep wel even rustig houden, in stap houden dus. Als er een of meer echt geschrokken zijn kan je ook
voorstellen, na de gevallen ruiter weer vertrouwen te hebben gegeven, even een rondje mee te rennen in draf met de rest.
Aprils_joke schreef:overzicht houden kan wel , maar je echt richten op een combinatie gaat gewoon niet omdat je de andere combinaties ook instructies moet geven en in de gaten moet houden.
daarom geef ik enkel prive lessen
MelissaV schreef:Aprils_joke schreef:overzicht houden kan wel , maar je echt richten op een combinatie gaat gewoon niet omdat je de andere combinaties ook instructies moet geven en in de gaten moet houden.
daarom geef ik enkel prive lessen
Maar meetal is t ook zo als je groepslessen geeft, de klanten niet iedere week op dezelfde zitten toch? Dus kan je ook niet echt aan de combinatie werken omdat ze iedere keer op n andere zitten..,
Aprils_joke schreef:als je geen diploma,s hebt zou ik zoiezo uitkijken met lesgeven.
Als de mesnen jou de schuld geven van de valpartij en het kind heeft letsel heb je een f*cking probleem

MelissaV schreef:Aprils_joke schreef:als je geen diploma,s hebt zou ik zoiezo uitkijken met lesgeven.
Als de mesnen jou de schuld geven van de valpartij en het kind heeft letsel heb je een f*cking probleem
Inderdaad, en toch zie je nog heel vaak mensen zonder diploma lesgeven? Wat ik aan de ene kant ookwel snap want een diploma zegt ook niet alles
lies1994 schreef:Ik zou:
-natuurlijk vragen hoe het gaat,of hij/zij ergens last van heeft.
-pony/paard ff rustig pakken (ook niet geheel onbelangrijk).
-hij/zij er weer op zetten en zo nodig er een paar rondjes naast lopen(ligt eraan hoe erg die gene ervan is geschrokken) .