Welke cap zouden jullie kiezen..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Welke cap zouden jullie kiezen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 13:26

Wat vinden jullie van deze cap..?

Afbeelding

deze valt volgens mij mooier maar ik vind dat opvallende ding afschuwelijk..

Afbeelding

Welke zouden jullie kiezen?

MargrietJonk

Re: Welke cap zouden jullie kiezen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:27

Ik zou degene nemen waarbij de luchtafvoer dus airco t beste is! En e.v.t de binnenvoering eruit kan halen om te wassen.

lieke_winny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:28

Het gaat er natuurlijk om welke het beste past, maar als ze even goed passen zou ik gaan voor de eerste *D vind ik zelf mooier haha

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:29

Ik heb zelf de onderste alleen dan ander merkje. Maar idd eentje nemen die het fijnste zit.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:33

Om te zien vind ik het een mooie cap. Belangrijk is dat de cap goed zit en dat wat @ MargrietJonk ook al aan geeft. Een niet goed zittende cap veroorzaakt vaak hoofdpijn.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 13:34

een cap zit mij nooit fijn :P Ik heb tot 1,5 jaar terug altijd genoten van zonder cap rijden en starten met hoedje..

Maar heb momenteel een verstelbare casco... destijds gekocht omdat ik te lui was om caps te passen en ik dan lekker snel weer buiten de ruitersportzaak stond..

(je weet wel.. zo 1)

Afbeelding

En voor de training werkt hij prima.. maar op wedstrijd is het niet om aan te zien.. voel me net een manegeruiter die voor het eerst komt aanhobbelen.. je krijgt het kreng nooit schoon.. tis net een champignon met een witte vlek erop en hij begint langs de naden erg lelijk te worden..

(en op poetsplaats was mijn cap ook al meerdere malen het gesprek van de dag :') )

Deze cap zou dus puur voor het starten zijn.. (en in principe vind ik.. wat past, past..)

Ik heb een tijd lang met een maat 56 hoedje op mijn min. maat 57 hoofd gereden dus over hoofdpijn
hoef je me niets te vertellen.. :+ dat ken ik wel.

Nee maar.. puur voor het uiterlijk.. voor welke zouden jullie gaan..?
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 12-01-12 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:36

Het gaat gebeuren!! Hahahahaha, eindelijk een nieuwe cap :P

Die eerste vind ik heel erg mooi.

Maar ga gewoon naar de ruitersportzaak, met een breed aanbod, en pas daar. Je kan iets wel mooi vinden, maar als het niet past, is het alsnog weggegooid geld. Ik spreek uit ervaring :+ Drie jaar geleden 80 euro weggegooid en veel hoofdpijn gehad. Nu een CO van 220, tsjah, prijzig... Maar het zit in ieder geval wel lekker!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:39

ik ken het ik heb er ook zo een omdat ik er een "moest" hebben. Maar ondertussen, tja is die voor op wedstrijd niet echt meer "mooi". Alleen ik zie het niet zitten om zoals m'n vriendin 900 euro uit te geven aan iets wat ik waarschijnlijk maar 10x/jaar draag... (en ja ik weet het ik zou dat ding vaker moeten opzetten, maar 't is nog geen gewoonte geworden :o )

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 13:40

Janine1990 schreef:
Het gaat gebeuren!! Hahahahaha, eindelijk een nieuwe cap :P

Die eerste vind ik heel erg mooi.

Maar ga gewoon naar de ruitersportzaak, met een breed aanbod, en pas daar. Je kan iets wel mooi vinden, maar als het niet past, is het alsnog weggegooid geld. Ik spreek uit ervaring :+ Drie jaar geleden 80 euro weggegooid en veel hoofdpijn gehad. Nu een CO van 220, tsjah, prijzig... Maar het zit in ieder geval wel lekker!

Mag in de krant he _O-

_O- ja ik snap het.. maar ik hou voor training toch mijn ouderwetse cascootje er nog bij.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 12-01-12 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 13:45

petitparis schreef:
ik ken het ik heb er ook zo een omdat ik er een "moest" hebben. Maar ondertussen, tja is die voor op wedstrijd niet echt meer "mooi". Alleen ik zie het niet zitten om zoals m'n vriendin 900 euro uit te geven aan iets wat ik waarschijnlijk maar 10x/jaar draag... (en ja ik weet het ik zou dat ding vaker moeten opzetten, maar 't is nog geen gewoonte geworden :o )

Op deze stal zijn we verplicht met cap te rijden. Er zijn geen uitzonderingen..

Helaas...

Ik heb ruim 8 jaar zonder cap getraind op andere stallen.... enige keer dat ik mijn cap of hoedje droeg was op wedstrijd.

Toen had ik ook al zo'n verstelbaar ding.. maar die had een paar flinke smakkerds gemaakt.. dat ik toen ik een nieuw paard kocht toch maar dacht.. laat ik toch even een nieuwe aanschaffen... voor de zekerheid..

Paard blijkt puppybraaf maar alsnog is het verplicht.

En idd een paar 100 euro uitgeven alleen voor op wedstrijd vind ik ook weer zowat.. hij moet gewoon functioneren en er goed uitzien en thats it.. heb hem toch maar 2x p/m een uurtje op

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:00

ik rijd op de wedstrijden nu met een samshield.
voor de training wil ik nog een andere, heb nu een kalvakade en daar krijg ik hoofdpijn van. denk dat ik de gpa koop voor de training.

ik ben meer van mening, je ken beter iets meer geld uitgeven aan je cap dat die goed zit, dan een goedkope en dan hoofdpijn ofzo krijgen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 14:04

Op zich heb ik van die gekke casco geen last.. en ik vind het een voordeel dat ik de meeste mensen met een normaal hoofd ook gewoon met die cap op t paard kan planten als ik dat wil.

Hij verdient alleen niet de schoonheidsprijs.. en ja.. die bandjes zijn gewoon armoedig aan de cap gemaakt..

Die samshields zijn idd mooi FairLady_

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:05

Ik heb voor degene met de beste ventilatie gekozen. Vond ik ook nog fijner zitten en zag er beter uit, niet zo eivormig. Tja cap is nooit super, maar je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurt en je had hem niet op toch!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 14:10

er zijn voor en tegenverhalen wbt een cap...

Ik heb het geluk nog nooit op mijn hoofd te zijn beland.. meestal als ik viel van vorig paard eindigde ik met mijn ribben over een hek.. of.. op mijn rug en ik heb ook wel wat salto's gemaakt waarbij ik weer op mijn benen eindigde.. uiteindelijk heb ik leren koprollen om de val te breken. Hij was toen hij jong was best wel onstuimig.

Alhoewel ik moet zeggen.. de laatste keer dat ik gevallen ben dat is.. 13 jaar geleden.. *afkloppend*

Ventilatie heb ik weinig aan merk ik zelf.. wat voor cap ik ook draag ik heb altijd een zweethoofd.. dus wasbare binnenvoering zou ik belangrijker vinden dan "airco"

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:36

Ik zou ook niet zo zeer voor de ventilatie gaan. Je krijgt (sowieso in de zomer) van elke cap uit eindelijk een zweet hoofd. Tenminste ik heb dat wel.
Voor het mooi zou ik toch wel voor de eerste gaan :))

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 14:39

:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:52

Ik las onlangs hier op Bokt wel dat er word gezegd dat Casco minder veilig is dan andere caps. En als ik zie wat er soms bij een val overblijft van een Casco... Brrrr...

Wasbare binnenvoering kom je al snel op de duurdere caps, Samshield, Charles Owen, GPA.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:06

ik zou ze sowieso passen, sommige modellen zien er super op het plaatje uit maar zitten voor geen meter, laat staan dat het er nog een beetje charmant uitziet. Bij mij lijken de meeste caps echt op mijn hoofd te staan ipv eromheen. (dus het welbekende champignon effect).

Ik heb laatst een Harry's horse (uit de challenge collectie) gekocht met wasbare binnenvoering. Het is meer een sportieve cap qua uiterlijk maar er zijn dus wel caps met wasbare voering voor een redelijke prijs.

Qua uiterlijk zou ik voor de eerste gaan.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:22

Is het puur voor het mooi dan zou ik voor de eerste gaan.
Mijn eerst volgende cap moet in ieder geval goed ventileren, een wasbare binnenvoering en een leuk uiterlijk hebben (en uiteraard goed passen).
De Troxel Cheyenne Rowdy <3 maar dan wel voor bij m'n westerntack is niet echt een dressuurhelm hihi.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:51

HAR-->RUI

tepukky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 08:29

Neem die het best past en lekker zit. Als je je er fijn bij
voelt

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:36

Ik vind die eerste cap mooier, maar als die andere beter zit zou ik daar voor gaan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:41

Diegene die het mooist staat en die het minst gaat meuren :Y)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:56

Dat zijn de halorider caps,
De bovenste is een luxere qua uitstraling, maar voor de comfort moet ik je toch de onderste aanraden.
Ik heb ze beide in het assortiment, en de onderste verkoop ik heel veel aan manege's en manege ruiters.

Een hele goede prijs/kwaliteit verhouding en hij ziet er erg leuk uit. Verkrijgbaar in 4 kleuren :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 15:41

Dankje voor je bericht peerke :j