Bodyprotector, Wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_Elisa

Bodyprotector, Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 15:49

Hoi Hoi,

Ik rijd nu 1 keer in de week paard, dressuur, maar 1 keer in de maand springen.
Nou hebben een aantal meisjes in de groep altijd een bodyprotector aan.
Ik zat te twijfelen of ik er ook 1 zal kopen!

Hebben jullie een bodyprotector? En waarom heb je er een (of juist geen ;) )?
Daar ben ik wel benieuwd naar :D

Xxx
Hilde

Maureen95

Re: Bodyprotector, Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:50

ik heb er geen. ik heb er 1x mee gereden en ik vind ze irritant. je hebt weinig ruimte qua beweging en ik vind ze niet helpen

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 16:05

Daar zat ik ook aan te denken, maar ik hoorde ook van iemand dat dit wel mee viel.

EstherKlaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:40

Het is wel een veilig gevoel maar hoeft niet persee

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 16:51

EstherKlaas schreef:
Het is wel een veilig gevoel maar hoeft niet persee

Belemmerd het je ook in je bewegingen enzo? Heb je er zelf ook 1?

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:55

Ik heb er een. Vroger ook 1 gehad, zat vreselijk. Heb nu een nieuwe die beter zit, zelfde merk maar modernere versie. Het zal nooit heel fijn zitten maar je went er wel aan. Overigens heb ik hem nooit meer aan, ook handig haha.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:55

Ik heb er ook eentje. Als je belemmerd wordt door je bodyprotector heb je er eentje die of niet goed past, of niet goed is. Ik zou voor een bp gaan die voor het crossen geschikt is. Deze zijn niet alleen het veiligst, maar zitten ook het lekkerst.
Die van mij is heerlijk soepel en geenszins een belemmering. Ik voel het hele ding niet eens. Als ik val kan ik nog gewoon doorrollen, zoals ik dat zonder ook zou doen.

Kijk eens op http://www.canter-equipment.nl/ en neem eens contact op voor informatie! Hier heb ik die van mij vandaan en ik vond de service super.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:56

Welke heb jij dan Maiska, als ik vragen mag?

Sjuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:01

Ik draag er 1 als ik ga springen :) Met dressuur niet

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:04

ik heb er twee. Een bruine van Harrys Horse, die ik met wedstrijden aan heb over mijn jasje, en een geruite die ik met bosritten en springlessen aan heb. Soms ook met dressuren als hij erg fris is.
Beide belemmeren mij totaal niet. In het begin, als ze nog nieuw zijn, zitten ze altijd minder lekker omdat ze zich nog naar je lichaam moeten vormen. Maar als ik ze een stuk of 5 tot 10 keer gedragen heb, voel ik ze neit meer zitten omdat ze naar mn lichaam gevormd zijn.

kez2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:07

maureen16 schreef:
ik heb er geen. ik heb er 1x mee gereden en ik vind ze irritant. je hebt weinig ruimte qua beweging en ik vind ze niet helpen

Ze moeten ook niet helpen als je aan het rijden bent maar je zo goed mogelijk "helpen" bij een eventuele val!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:09

alleen als ik ga crossen, of met het springen van vaste hindernissen,, anders draag ik mijn bp ook nooit

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:11

Een goede bodyprotector moet je zo min mogelijk belemmeren tijdens het rijden, maar die kost wel iets meer dan de goedkopere versie.
Ik rijd zelf zonder, toen ik begon met rijden zag je er nog helemaal niemand mee, dus waarom zou ik het nu ineens wel doen. Daarbij ben ik miljoenen keren gevallen, en ik leef nog steeds.

cabochon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:28

Ik rijd na een paar lelijke valpartijen eigenlijk altijd met een body protector op mijn jonge paard.
Een met allemaal blokjes die geven wel meer bewegings vrijheid.(How'safe)
In de winter zit hij ook wel lekker warm,maar 's zomers is het soms wel afzien als het warm is.
Ben er pas geleden met springen weer afgevallen en toen was ik wel blij dat ik hem aan had.
Maar....zonder rijdt wel fijner.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:36

Had een equitheme, maar omdat ik mijn zwarte paard altijd met rijdt (ook dressuur), vond ik dat ik een fijnere mocht.
(had hem bij mijn fjord alleen aan met crossen)
Heb nu een airowear, ding zit heerlijk! Heb je totaal geen last van.
Wou dat ik die fijnere jaren eerder had gekocht, was wel tikkie duurder, maar draagcomfort is er ook naar.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:37

Ik heb inderdaad ook een Airowear, heerlijk ding!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:43

Sjolvir schreef:
Heb nu een airowear, ding zit heerlijk! Heb je totaal geen last van.
Wou dat ik die fijnere jaren eerder had gekocht, was wel tikkie duurder, maar draagcomfort is er ook naar.

Deze mening deel ik helemaal!
maureen16 schreef:

Dat een BP niet zou helpen is echt dikke onzin natuurlijk! Ik draag er alleen een met springen of crossen. Voor de dressuur vind ik het met mijn huidige paard niet nodig. Met springen ben ik er ook nog nooit af gevallen, maar ik wil het risico gewoon niet lopen. Misschien hoef je niet zoals Sjolvir direct een hele dure aan te schaffen, maar dat een goedkope voor geen meter zit valt ook best wel mee. Als je lekker aan het rijden bent, vergeet je gewoon dat je er een om hebt hoor! Ik heb ook nu bijna 2 jaar met een goedkope gereden (Kieffer), maar nu ik echt serieus aan het springen en crossen ben geslagen heb ik ook net een airowear aangeschaft. Die zit wel echt super fijn :j
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 11-01-12 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:47

Nee, geen BP kopen, Schijnt heel slecht te zijn voor je rug en schouders als je valt.
Ik wilde er eerst ook een aanschaffen maar is mij door de winkel zelf afgeraden, omdat wanneer je valt met een bp aan, de bp je hele rug forceert en dus heb je meer kans om iets te verschieten/te breken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:50

Ik vond overigens die equitheme niet vreselijk, vond hem prima zitten, totdat ik mijn nieuwe had
die veel fijner zat!

Moelly, 'tuurlijk! Daarom zijn ze ook verplicht bij het crossen, omdat ze zo slecht zijn.
Ding is gemaakt om de impact op te vangen als je precies een balk raakt, hoef van je paard je raakt etc.
Verdeeld de krachten.

Weet niet welke winkel jij bent geweest, maar die zullen dan ook zeker geen goede bp's verkopen en in het assortiment hebben.

Ik ken diverse mensen, die hun leven en in ieder geval hun lopen te danken hebben aan de b.p. volgens hun artsen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:51

Ik zeg ook alleen maar wat mij is verteld hoor!
De winkel was Divoza :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:52

Ook ik ben 3 keer blij geweest met mijn BP. Wil niet weten hoe ik er nu bij gezeten zou hebben als ik hem niet aan had gehad... Wat een onzin!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:54

Loetie84 schreef:
Ook ik ben 3 keer blij geweest met mijn BP. Wil niet weten hoe ik er nu bij gezeten zou hebben als ik hem niet aan had gehad... Wat een onzin!

Tsjah, ik geloof jullie absoluut als je zegt dat zo'n ding je rug/leven heeft gered, maar wel een beetje vreemd dan dat mij het juist werd afgeraden.
Ik vond het wat link worden met m'n paard die soms rare grappen uit kon halen.
Dus ik sta daar en vraag om hulp, wordt er gezegd dat een bp juist nóg mee schade aan kan richten..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:56

Volgende keer maar niet meer naar Divoza dan (al kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze dat gezegd hebben, maar goed) en toch maar even een BP aan gaan schaffen!
En dat hoeft echt niet gelijk de duurste te zijn die je kunt vinden. Ze zijn allemaal goed, alleen de een zit net wat lekkerder dan de ander, maar daar staat wel een prijskaartje tegenover...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:05

heb hem aan sinsd mijn 10e rijles
ben er ook heel wat keren mee gevallen,
heb dezelvde inmiddels een maatje groter
was er vooral blij mee toen iemand aan de kant van de muur van het paard ging vallen maar bleeft hangen
pony ging als een gek helemaal in paniek over de hoefslag heenrijden
ze heeft en half rondje tegen de toch wel scherpe bakrand meegesleept
stapt ze af was de bodyprotector door midden, en ze had door de bodyprotector heen
nog een snee die aan het bloeden was,
ik wil niet weten hoe dat afgelopen was zonder....

ik rij altijd met bodyprotector
deze: http://www.paardendrogist.nl/product/sm ... er/321018/

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:07

Hmm, was niet het betere personeel wat er die dag liep bij Divoza.....