Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Joolien schreef:Goede vraag. Wat ik mij ook nog afvraag of het eigenlijk wel officieel is toegestaan om je paard vooraf bijgezet te longeren op wedstrijdterrein. Weet iemand dat?
paarden, En met 1 rij ik echt wel met een slof eraan en heb nog nooit commentaar er om gekregen. Omdat ze wel zien wat een wildebras ze is. Tis dan ook maar voor 15 min dan is het klaar. Dan gaat alles er ook weer eraf ik doe gewoon om de veiligheid voor anderen en voor me zelf en ik rij die paard { JAZZ } dan ook de eerste half uur niet bij andere ruiters / amezone's in. Ik zoek altijd de ruimte , ik snap niet waarom het niet mag en bij springen wel ???? tijdens het inrijden dan hé. Niet alle paarden zijn super braaf, er zijn vele hete bliksems erbij. Waar vele ongelukken mee gebeurd is.1X meegemaakt dat de amezone met een trauma helicopter weggebracht moest worden, want ze had haar nek gebroken. Alleen dat ze niks mog gebruiken tijdens het inrijden.
..
, het zijn dan zo. Maar diegene die mijn paard kent die begrijpt het wel.

nicky_rilana schreef:ik snap wel wat je bedoeld, maar ik vind dat je dan gewoon nog niet klaar bent om op wedstrijd te gaan, of doet ie dit alleen op wedstrijd?
. Dit is gewoonweg een echte stress kip die overal spoken ziet. Thuis is ze super braaf en loopt ze de sterren van de hemel. Maar ja dat is haar eigen terein, met haar eigen vriendje's en vriendinnetje's waar ze op vertrouwd. 
nicky_rilana schreef:oow oke, dat veranderd de zaak wel, kijk als hij thuis nou ook nog niet goed voor elkaar is dan vindt ik dat je hem gewoon nog niet mee moet nemen, maar dat is niet.
dat ze moge komen.. PriscaZ schreef:Angeline1990 schreef:Ik dacht dat je niet met hulpteugels mocht rijden met de dressuur. Maar blijkt uit bovenstaande reactie dat sommige hulpteugels wel mogen.
Alleen met losrijden hè, niet in de proef zelf.
Nicole987 schreef:Ik rij veel met jongepaarden, En met 1 rij ik echt wel met een slof eraan en heb nog nooit commentaar er om gekregen. Omdat ze wel zien wat een wildebras ze is. Tis dan ook maar voor 15 min dan is het klaar. Dan gaat alles er ook weer eraf ik doe gewoon om de veiligheid voor anderen en voor me zelf en ik rij die paard { JAZZ } dan ook de eerste half uur niet bij andere ruiters / amezone's in. Ik zoek altijd de ruimte , ik snap niet waarom het niet mag en bij springen wel ???? tijdens het inrijden dan hé. Niet alle paarden zijn super braaf, er zijn vele hete bliksems erbij. Waar vele ongelukken mee gebeurd is.1X meegemaakt dat de amezone met een trauma helicopter weggebracht moest worden, want ze had haar nek gebroken. Alleen dat ze niks mog gebruiken tijdens het inrijden.
Mijn andere paard daar kan ik met lange teugels alles doen, zoals wijken, contra galop, schouder binnenwaarts enz enz. Maar die jonge JAZZ echt 10X nooit die heeft in het begin die echte JAZZ streken..
Er zal wel vele onbekende wel niet met mij eens zijn, het zijn dan zo. Maar diegene die mijn paard kent die begrijpt het wel.