Zomers mooier dan 's winters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amaretto27

Zomers mooier dan 's winters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 18:41

Kunnen jullie ook aan je paarden zien dat ze er zomers mooier uit zien dan in de winter?
Mijn paard oogt wat schraler dan zomers, heeft geen deken op.

ajesca123

Re: Zomers mooier dan 's winters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:47

Nou 1 van mijn paarden is in haar zomervachtje wel degelijk een stuk mooier :+
Die krijgt in de winter echt een mega vacht en dan lijkt het ook alsof haar benen 2 keer zo dik zijn etc terwijl het echt een bloed type is.
Nu is ze dit jaar voor het eerst niet geschoren ivm een blessure waardoor ze toch niet werkt en ik kan stiekem toch niet wachten tot ze weer mooi strak in haar zomervachtje zit :o
Sommige kunnen inderdaad wat schraal worden in de winter en vaak heeft dit toch te maken met onvoldoende ruwvoer aangezien ze dat nodig hebben om hun kacheltje te laten branden zeggen wij altijd dus misschien dat je daar iets mee kunt?

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 18:50

Hij staat nu op 4x daags ruim kuil en 2x daags biks.
Het is een andalusier x kwpn en krijgt niet echt een dikke vacht. Vorig jaar had ik het zelfde en was hij ook wat schraal, niet mager ofzo, maar zeker niet dik. Zou het beter zijn om een deken op te leggen, zodat hij minder energie hoeft te verbruiken aan zich warm te houden dan?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:20

Het is natuurlijk lastig advies geven zonder het paard gezien te hebben maar als een paard echt zichtbaar schraler wordt en dan bedoel ik niet van hollands welvarenaar normaal gewicht :)
Dan zou het zeker niet verkeerd zijn om je paard gewoon lekker een warme jas aan te trekken.
En dan niet alleen een regendeken maar een gevoerde want de regendeken legt het haar alleen plat en dan krijgen ze het alleen maar sneller koud.

Zoe96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:15

jaa! in de zomer is ze mooi in de winter net een beertje. heel schattig hoor maar in de zomer is ze zeker mooier!!

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:49

vind mijn haf ook veel mooier in haar zomervacht als wintervacht, maar ze blinkt altijd heel erg!
ze heeft nu een regendeken met fleece voering op, warm genoeg voor deze temperatuur.
en dat scheelt erg veel, lijnzaad olie scheelt ook veel voor de vacht geloof ik!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:34

mijn paard is in de zomer ook mooier, nu is het echt een teddybeer :P

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:04

Ik vind mijn pony persoonlijk ook veel mooier in de zomer.
Hij wordt dan iets donkerder, 's winters is hij een stuk lichter.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:06

Mijn paard wordt door haar wintervacht ook lichter en dus roder, vind haar in de zomer als ze donker is veel mooier. :)
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat sinds ze van mij is niet meer zo'n enorme vacht heeft ontwikkeld dus dat is wel fijn.

mizzwizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:29

ik vind alle paarden zomers mooier in de vacht zitten dan in de winter..

Als je paard echt zo afvalt in de winterperiode denk ik dat hij idd meer verbruikt dan binnen krijgt.. Ik weet niet hoeveel beweging hij krijgt op een dag? En wat het voeren betreft is idd vooral het ruwvoer erg belangrijk! Wat bedoel je met 4 maal daags ruim kuil? Wat de een ruim vind vind een ander weinig..

En het ene paard maakt een dikkere vacht aan dan de andere. Staat hij savonds binnen? Dat scheelt namelijk ook wel.

Manegekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:43

shetlanders vind ik mooier in de winter, andere in de zomer.

in de zomer glimmen ze meer, denk dat meedere dat hebben

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:51

Ik bedacht me vandaag toevallig dat ze er een beetje, verfromfraaid uit zag :+ Half nat door de regen, half nat door dat ze de lente in haar hoofd had, en dan van die lange plukken haar.. In de zomer valt dat toch minder op.. Maar haar vachtkleur in de winter vind ik mooier dan in de zomer. Glimmen doet ze in de winter net zo hard als in de zomer :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:54

Mijn paarden zijn in de zomer strak in conditie, mooi glad blinkend velletje ...
en in de winter zijn het net enkele dikke varkens, inclusief modder,viezigheid, stof, nattigheid etc.
dus ja,ik vind ze mooier in de zomer :D

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:02

Ik vind witte paarden sowieso mooier in de zomer dan zien ze er vaak al veel verzorgter uit,
in de winter is het koud en kan je niet tot heel soms wassen.
De staarten enzo worden dan geelig en de manen en dat vind ik echt niet mooi, heb er zelf best veel last van probeer er alles tegen te doen maar ik laat ze geen kou vatten daardoor.

Mijn Shetlanders zijn heel schattig in de winter en in de zomer weer mooi dus dat maakt me niet zoveel uit alleen dat ze veel sneller vies zijn..

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:04

Ik vind paarden in de winter echt lelijk :') ik kan ook echt niet wachten op de zomervacht!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:50

Mijn paard is ook mooier zomers, dan is het echt een spiegel zo glanst ze dan.
Nu heeft ze een dikke wintervacht waardoor ze veel donkerder bruin word.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:50

Ik wil ook mijn zomerpaardje terug.. ;(

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:54

kies zelf
winter
Afbeelding

of zomer
Afbeelding

Geef mij maar zomer en hij komt er weer aan. de eerste haren vliegen al om de oren.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:00

nou, ik ga vertellen dat de mijne er in de winter beter uit ziet! Ze heeft namelijk geen (wollige) wintervacht van zichzelf, dus qua beharing maakt het niet veel uit, ze glimt nog steeds, ze staat nu wel met een deken dus blijft ze in elk geval wat schoner dan in de zomer.
En ik zie nu dat ze wat donkerder bruin van kleur is dan in de zomer en dat vind ik zelf mooier, dus vandaar dat ik mijne mooier vind in de winter!
En ze heeft nu ook niet zo'n grasbuik, en ook dat vind ik mooier!

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:13

ik vind maxi een veel mooiere vacht hebben in de zomer als in de winter:

winter:
Afbeelding

zomer:
Afbeelding

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:32

vind de mijne ook veel mooier in de zomer dan in de winter
maar t heeft wel wat zoon bolletje haar :P

Afbeelding

Afbeelding

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:07

Mijn paarden zien er in de zomer en de winter hetzelfde uit. Ik train ze bijna jaarrond en scheer ze, dus er is weinig verschil. Ze zitten altijd glanzend in de vacht. Ze hebben in de zomer hoogstens wat meer een (gras) buikje..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:45

Ik heb een tinker, en die bolletjes wol in de winter vind ik echt zo mooi. Helaas is mijn tink gedeeltelijk geschoren, omdat ik er anders niet meer mee kan werken, maar o wat vind ik hem mooi als de wintervacht op zijn dikst is :~
Mijn andere tink (staat nog in de opfok) is helemaal een harige harrie in de winter.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:11

Ik ben dan de enige die haar fjord helemaal geweldig vind in de winter. Maar dan wel op ijskoude zon volle dagen en het lieft een beetje sneeuw.
Dan staat alles overeind en zou je hem het liefst meenemen naar bed. Ook de kinderen op stal vinden hem helemaal tof.

Sinds gister ben ik ook eigenaar van een fjord veulen van bijna 8 maanden. Die krijgt deze zomer zijn eerste echte zomer vacht ...ben benieuwd.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:13

1 van mijn paarden is in de zomer mooier dan in de winter. de rest vind ik in de winter mooier.
Mijn shetje is een heerlijke dikke beer in de winter met een mega baard. ik vind dat prachtig!!
Mijn kwpn heeft niet zo'n mooie wintervacht. sommige stukken zijn heel behaard en andere juist heel plat. die is echt mooi strak in zijn zomer vacht..